Permalänk
Medlem

Byta ut MX-518 - Förslag?

Hejsan,

Nu har dagen kommit då jag måste byta ut min gamla trotjänare, då är frågan vad ska jag köpa? Vill ha en mus med liknande passform från min MX-518, men även att den hänger bra med i CS:GO och andra snabba spel.

Förslag:
Razer Mamba Tournament Edition
SteelSeries Rival 300
Logitech G402 Hyperion Fury

Så vilken tror ni hade passat bäst för mig? Kom gärna med andra förslag om ni har någon mus jag har missat.

Mvh Fisken

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Gick själv på en G402 när jag ramlade på en lightning deal på Amazon! 390 kr inkl. frakt vill jag minnas. Gillar Logitechs grejer, och G402 är väl det närmaste MX518 man kommer idag. Inte hittat något ont om den heller, så jag hoppas att det blir toppen (och att den ligger i brevlådan ikväll)!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker de flesta möss idag är skönare och har bättre passform än MX518. Hade själv en sådan som jag hade i ca 10 år innan den gick sönder, och blev då lite emo för jag skulle säkert inte hitta någon värdig ersättare.

Köpte då en Mionix Naos 3200 som jag använder än idag och har än så länge inte klämt på någon mus som känns bättre. Idag tycker jag MX518 är obekväm.
Om jag var tvungen att köpa en ny mus idag hade det blivit Asus Gladius http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2800628
Så den och Mionix 3200/7000 rekommenderar jag. Det är dock mycket smaksak i det här med möss

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Zowie FK1 eller FK2 (beroende på hur stor du vill ha) eller Logitech G402 är de jag kollat på ifall att något hemskt skulle hända min MX518.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Avstängd

Rival 300 eller FK1/2.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Använde själv MX518 under en lång tid innan jag under en kort tid bytte till Logitech G400 för att nu använda en Steelseries rival. Kan varmt rekommendera Rivalen, har spelat och spelar fortfarande CS:GO aktivt på en semiproffsnivå och den håller garanterat måttet.
Också prövat att lira med Deathadder samt Zowie FK mössen. Fungerar också superbra men rivalen hade bäst passform för mig.

Permalänk

Själv gick jag från mx510/518 till g502 (inte rgb) och de är ganska lika i formen över ryggen så att säga så passformen är inget fel på men är lite störande med alla extraknappar innan man vänjer sig så man inte kommer emot dem stup i kvarten.

Men starkt rekommenderad om du söker något liknande mx518 nästan samma känsla om man sätter dpi till 800-1200 nånting.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt förtjust i MX518 förr och har idag Rival 300 som favorit. Klockren CS mus

Permalänk
Medlem

Zowie EC2-A

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Så vilken tror ni hade passat bäst för mig? Kom gärna med andra förslag om ni har någon mus jag har missat.

Mvh Fisken

Känner genast att jag skulle rekommendera Mionix Naos serien om det är den passformen du är ute efter, har aldrig provat själv men hört mycket bra . G402 är också populär och i liknande form . Dock var jag i samma sits som dig och bytte ut min mx518 till cs lir. Och det blev lite mindre form med Steelseries Rival och jag kunde inte varit mer nöjd. Rival 300 är väl lite större också . Men att gå från mx518 till något mindre var en positiv överraskelse för mig även med ganska stora händer. Beror kanske på vilket grep man vill ha . Men i cs funkar det ju med låg sens och väldigt små rörelser och micro justeringar, mindre mus kändes för mig mer optimalt för detta.

Permalänk
Medlem

Intelli explorer 3.0 maxfps verkar få in trots eol

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka för alla svar, har funderat lite och bestämt mig för antingen Logitech 402 musen eller Rival 300. Verkar som båda har sina fördelar, blir ett svårt val

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk