Das barnvagnstereo
Kände att jag ville visa en kär ägodel som har varit med i många år, ända sedan nådens år 2007 har den varit med.
Vi var ett glatt gäng som förr i tiden för jämnan besökte allehanda festivaler på sommarhalvåret.
När man åker på festival så spenderar man mycket tid på campingen och umgås med folk.
Då är det väldigt viktigt att ha musik. En fest utan musik är ju ingen fest.
Vi som alla andra brukade först släppa med bergsprängare, och det dög ju tills man skulle byta batterier. Dem slukar ju batterier snabbare än vi slukar diverse alkoholhaltiga drycker.
Det blev väldigt dyrt.
Så nån jag kände släpade med ett bilbatteri, ett slutsteg, några innehögtalare och ställde helt enkelt upp dem i partytältet. Sicket jvla röj det blev!!! innehögtalare spelar ju skiten ur de flesta bergsprängare. Men problemet var ju att varje morgon fick ju någon stackars jävel puzzla ihop den söndersupna anläggningen. Nämare bestämt jag. En högtalare här, en högtalare där, ett slutsteg i en vattenpöl kortslutna batterier osv. osv.
Detta ledde till att vi såg behovet att ha en "festivalsäker" stereo.
Detta är resultat. På en gammal emmaljunga barnvagn placerades 2 st innehögalare, ett gäng bilbatterier, slutsteg, cd-freestyle, kapsling, säkerhetsbrytare, cd-väskor.
Så här fungerar den. Bilbatterierna på totalt 130 amperetimmar matar ett slutsteg på 2x150w samt en spänningsomvandlare med reglerbar utspänning som förser cd-spelaren med ström.
På stereon sitter 2 st cdväskor fastskruvade fullproppade med mp3-skivor. Man kan även koppla in en telefon med spotify om så behagar.
På vägnen sitter även en låsbar säkerhetsbrytare för av och påstängning. Klockrent när man behöver krypa in i tältet och logga ut (däcka) och ha lite lugn och ro.
Denna vagn klarar av att spela öronbedövande musik en hel vecka på roskilde, eller ett par månader på jobbet, Jag arbetar som installationselektriker ute på byggarbetsplatser, så vagnen är även helt klockren på jobbet.
Det var nog allt jag hade att säga. Funktion går före det estetiska.