SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, du får jättegärna kontakta oss med medlemsnamn/nummer och ordernummer på respektive ordrar och lite detaljerad information om vilka perks du fått
Så ska vi felsöka och försöka fixa till så du får dubbel XP för rätt order osv.

Bäst är om du kan maila till medlemssystem@webhallen.com

Hej, mailade den 7/4-2016 och inte fått något svar än ang dubbel XP!
Hur länge borde det ta innan man får ett svar från "medlemssystem@webhallen.com"?

Skrivet av The Door:

@Webhallen:
Har skickat ett mail nu
Tackar.

Rent allmänt tycker jag att det är lite svårt att veta vad som en order/köp syftar till, vad sker när och hur tolkas dessa för perks achievemnt. Kanske finns bra på er sida men jag har ej hittat det.

Mvh
Erik

Har du fått något svar från webhallen ang dubbel XP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

Hej, mailade den 7/4-2016 och inte fått något svar än ang dubbel XP!
Hur länge borde det ta innan man får ett svar från "medlemssystem@webhallen.com"?

Har du fått något svar från webhallen ang dubbel XP?

Hej,

Jag har inte fått några svar alls från medlemssystem.
Dock fick jag dubbla poäng för mina köp (köpsumman) helt korrekt nu, jag klagade iofs även i ett mail till deras infoadress, så jag vet inte vem som tog tag i frågan.

De verkar helt klart dodga frågan om sättet att skriva dubbel xp :), kan tycka att min fråga är lite oviktig egentligen, men man kan tycka att det borde vara lätt att ändra texten så den faktiskt representerar verkligheten hehe.

Permalänk
Medlem

@The Door:

Hej,

På info@webhallen.com fick jag svar på en annan fråga efter 4 arbetsdagar, dock så frågade jag inte något där ang dubbel XP som inte räknats med. Så jag skickade iväg ett separat mail till medlemssystem@webhallen.com då @Webhallen skrivit här att vi ska ställa de frågorna till medlemssystem.

Skickade iallafall iväg samma mail igen fast till info@webhallen.com då medlemssystem@webhallen.com verkar ha tagit semester :/.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Okej, fick nu svar från info@webhallen.com.

Svaret jag fick var "Dubbel XP gäller endast på de beställningar som genomförs efter att man fått den perken."

Men då är frågan hur ska man tolka Dubbel XP och boka en beställning sen hämta och betala i butiken.
Det är så att jag den 2016-04-03 fick "Double XP Goose" och gjorde min bokning den 2016-04-01 för att sen hämta och betala produkten 2016-04-06. Borde det inte vara giltigt för att få dubbel xp då jag faktiskt betalade/genomförde och hämtade produkten/beställningen den 2016-04-06?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Salleee:

@Webhallen

Okej, fick nu svar från info@webhallen.com.

Svaret jag fick var "Dubbel XP gäller endast på de beställningar som genomförs efter att man fått den perken."

Men då är frågan hur ska man tolka Dubbel XP och boka en beställning sen hämta och betala i butiken.
Det är så att jag den 2016-04-03 fick "Double XP Goose" och gjorde min bokning den 2016-04-01 för att sen hämta och betala produkten 2016-04-06. Borde det inte vara giltigt för att få dubbel xp då jag faktiskt betalade/genomförde och hämtade produkten/beställningen den 2016-04-06?

Den ska räknas på när saker skickas/hämtas.
Har dock varit lite strul och missförstånd här så den buggfixas just nu. Givetvis ska man tilldelas eventuell XP som uteblivit retroaktivt i de fall man gått miste om något. Men tar nog ytterligare någon dag innan det är löst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning idag men jag fick inte rätt antal XP om jag räknat rätt. Jag har följande perks:

Double Tap
Dubbel XP på nästa köp.

Double XP Goose
Dubbel XP i en månad. Giltig till 2016-05-14.

Och min beställning kostade 398 plus 9:- för frakten, Jag fick 800 XP för köpet, men borde inte jag ha fått 1200 XP? Dubbel XP från 400 till 800 och sedan en till dubbel, vilket borde bli 400 XP till?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Finns det någon achievement för Fruängen/Huvudlager?

För jag har fortfarande inte fått någon där för min order: 7490451 Orderdatum 2016-01-07 14:58

"The judge" och "itchy fingers" har jag inte heller fått någon progression på, på ett bra tag. Detta trots att jag har recenserat alla varor jag köpt och majoriteten av mina orders är lagda i butik.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tar "killstreak" verkligen slut på lvl 2 efter tre raka månader med över 500 i köp?
Kändes som ett achivement som hade varit naturligt att det fortsatte att utvecklas för att premiera återkommande köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metboy:

Tar "killstreak" verkligen slut på lvl 2 efter tre raka månader med över 500 i köp?
Kändes som ett achivement som hade varit naturligt att det fortsatte att utvecklas för att premiera återkommande köp.

Jag har själv Killstreak lvl 7, så något måste ha gått fel om du inte har fått nästa rank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simezz:

Jag har själv Killstreak lvl 7, så något måste ha gått fel om du inte har fått nästa rank.

Ok, tack, får kolla om webhallen vill kika på det. Är det 500/mån som kör på även efter dom första levlarna? Tänkte om gränsen kanske höjs o jag inte nått den högre gränsen 3 månader i sträck. Jag ser ju inget nytt killstreak i "in progress" eller "locked", därför jag undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metboy:

Ok, tack, får kolla om webhallen vill kika på det. Är det 500/mån som kör på även efter dom första levlarna? Tänkte om gränsen kanske höjs o jag inte nått den högre gränsen 3 månader i sträck. Jag ser ju inget nytt killstreak i "in progress" eller "locked", därför jag undrar.

Det är 500 i månaden hela vägen. Kan det vara så att du har köpt något för ~499kr + frakt? Jag misstänkter nämligen att fraktkostnaden inte räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simezz:

Det är 500 i månaden hela vägen. Kan det vara så att du har köpt något för ~499kr + frakt? Jag misstänkter nämligen att fraktkostnaden inte räknas.

Jag hämtar för det mesta i nån av deras butiker. Fick achivementet 8/3 och ordrarna sen dess är på ~750 och ~7000, bägge beställda och hämtade i april, så ingen som är "på gränsen".

Permalänk
Medlem

Jag har lagt två ordrar i april, både på över 500 och killstreak har inte uppdaterats för mig heller. Alla andra achievements har uppdaterats, men inte killstreak av någon anledning. Det skulle va fint om Webhallen kunde fixa det så man slipper börja om från start efter fem månader.

http://www.webhallen.com/medlem/beks/achievements

Permalänk

@beks99 @Metboy
Ni har stött på någon bugg, maila till medlemssytem@webhallen.com

Permalänk
Webhallen

Angående killstreak så killstreak lvl 2 anger att man handlar i tre månader, osv.
Så har man handlar februari, mars april så bör man ligga på lvl 2.

Får många felrapporter på det.

Och många som tar fel på sina inköp. T.ex. har man handlar December, Februari, Mars men om januari uteblir så bryts ju streaken etc

Får väldigt många felrapporter på det just nu men i princip alla som vi dubbelkollar visar sig vara felfria. (Därmed inte sagt att alla är det, har haft buggar också)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man gå ner i level? Blev level 9 samt guldmedlem efter min senaste beställning som precis kom i brevlådan (det står även på mitt kvitto som jag fick med paketet). Nu när jag loggade in så är jag helt plötsligt level 3 samt bronze. Tror även att jag har gått från 4 achievements till 3.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Potatissallad:

Kan man gå ner i level? Blev level 9 samt guldmedlem efter min senaste beställning som precis kom i brevlådan (det står även på mitt kvitto som jag fick med paketet). Nu när jag loggade in så är jag helt plötsligt level 3 samt bronze. Tror även att jag har gått från 4 achievements till 3.

Hej, under den gågna veckan har vi identifierat en handfull medlemmar som felaktigt låg på Level 9 (Guld) trots att de bara hade en bråkdel av den XP som krävdes för att uppnå den nivån.
Om du har 3-4 achievements så det det som om du definitivt tillhörde en av dessa.

Kan bara be om ursäkt om det känns trist at bli nerbumpad men den nivån du hade tidigare var helt uppåt väggarna fel. Eftersom antalet medlemmar inom varje level avgör hur svår leveln är att uppnå så vill vi se till att det är rättvist fördelat och kan därför komma att flytta ner medlemmar som felaktigt hamnat i en för hög level.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, under den gågna veckan har vi identifierat en handfull medlemmar som felaktigt låg på Level 9 (Guld) trots att de bara hade en bråkdel av den XP som krävdes för att uppnå den nivån.
Om du har 3-4 achievements så det det som om du definitivt tillhörde en av dessa.

Kan bara be om ursäkt om det känns trist at bli nerbumpad men den nivån du hade tidigare var helt uppåt väggarna fel. Eftersom antalet medlemmar inom varje level avgör hur svår leveln är att uppnå så vill vi se till att det är rättvist fördelat och kan därför komma att flytta ner medlemmar som felaktigt hamnat i en för hög level.

Hej, ok. Ingen fara. Blev lite förvånad när jag blev guld innan.:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Angående killstreak så killstreak lvl 2 anger att man handlar i tre månader, osv.
Så har man handlar februari, mars april så bör man ligga på lvl 2.

Får många felrapporter på det.

Och många som tar fel på sina inköp. T.ex. har man handlar December, Februari, Mars men om januari uteblir så bryts ju streaken etc

Får väldigt många felrapporter på det just nu men i princip alla som vi dubbelkollar visar sig vara felfria. (Därmed inte sagt att alla är det, har haft buggar också)

Du har så rätt, i del måste jag tillägga. Tittade längre tillbaks på mitt konto och min historik efter september är:
movember - 3990
december - 0
januari - 0
februari - 2510
mars - 939
april - 7737
Jag borde som jag tolkar det inte fått achivementet 8 mars som jag fick. Jag borde fått det nu i april då det var tredje månaden på raken med > 500:-. Eftersom jag fick det i mars så förutsatte jag att jag hade köp över 500/mån jan-mar. Därför jag förväntade mig nästa steg i april eftersom jag visste jag handlat över 500 även i april.
Då får vi se om jag når upp till det i maj istället.

Permalänk
Medlem

Kanske är avsiktligt och inte en bugg, om man får en ny klass för sin avatar får man en supply drop. Tackar för det även om det bara var 50xp, en till nudelsoppa vore inte dumt

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Ingen killstreak 7? Fick 6:an 24:e mars och smäckade till med ett köp 29:e april...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spiffman:

Ingen killstreak 7? Fick 6:an 24:e mars och smäckade till med ett köp 29:e april...

Hej om du skickar felanmälan till medlemssystem@webhallen.com och har med de ordernr du anser är relevanta för tillhörande achievement så kan vi felsöka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den ska räknas på när saker skickas/hämtas.
Har dock varit lite strul och missförstånd här så den buggfixas just nu. Givetvis ska man tilldelas eventuell XP som uteblivit retroaktivt i de fall man gått miste om något. Men tar nog ytterligare någon dag innan det är löst.

Det har nu gått ett bra tag sedan jag skulle ha fått mina dubbla ex och än har jag inte fått/hört något om det :/. Tråkigt att det ska behöva ta sådan tid att ordna dubbel xp. När kommer jag få det?

Jag fick idag "Dubbel XP på nästa köp." och 10 min innan jag fick den la jag en order. Som jag förstår det så kommer "Dubbel XP på nästa köp." räknas på den ordern?

Skrivet av Webhallen:

Hej om du skickar felanmälan till medlemssystem@webhallen.com och har med de ordernr du anser är relevanta för tillhörande achievement så kan vi felsöka.

medlemssystem@webhallen.com svarar inte, har skickat flera mail!

Permalänk
Medlem

Nya achievements verkar inte längre läggas till i loggen. Bugg?

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande er achievements system är buggit var på om nätaggen i höstas men inget svar på något mail och inget som har ändrats
1. borde fått denna Flux Capacitor, Fluxing 1000 XP Köpt 2 st nätaggregat.
2. då borde denna ändra sig med % Powermonger 10000 XP Köpt 10000 W PSU-kraft.

Sedan undrar jag hur denna räknas
The Tinkerer 5000 XP Köpt 5 st moderkort, processorer och grafikkort.
Är det 5 moderkort + 5 processor + 5 grafikkort? eller är det 5 blandat av alla elelr kanske bara 5 utav något av det?

Medlem: vinylen på webhallen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en D-Link DCS-930L men fick inte "Aah Mr Samsonite" achievement.
Ser även att min kompis som beställde en för flera veckor sedan inte heller fått denna.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för medlemssystem@webhallen.com att svara på mail? gått 9 dagar sedan jag skickade om saknade achievments, men har fortfarande inte fått något svar

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av albizona:

Hur lång tid brukar det ta för medlemssystem@webhallen.com att svara på mail? gått 9 dagar sedan jag skickade om saknade achievments, men har fortfarande inte fått något svar

Hej, adressen är främst till för rapportering av buggar. Så det är inte alltid man får feedback. Men i de fall feedback är nödvändigt är det väl 1-5 dagars svarstid ungefär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen
fick den här häromdagen

17 maj Killstreak Lvl 6 (+1500 XP, totalt 6000XP) Handlat för 500 kr/månad 7 månader i följd (från september 2015).

Borde jag inte ligga på Lvl 8 ifall jag har handlat från September 2015?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Queros:

@Webhallen
fick den här häromdagen

17 maj Killstreak Lvl 6 (+1500 XP, totalt 6000XP) Handlat för 500 kr/månad 7 månader i följd (från september 2015).

Borde jag inte ligga på Lvl 8 ifall jag har handlat från September 2015?

Oktober, november, december, januari, februari, mars, april, maj

Första månaden kan ju inte gärna vara en streak

Visa signatur