Permalänk
Medlem

Datorbutiken

Tänkte höra med er som har handlat från datorbutiken.. ungefär hur lång tid är leveranstiden om varan finns i lager? Det står på sidan, "omgående leverans".. hur många dagar är det då?

Permalänk

finns allt på lager tar de väl några få dagar, annars kan de ta hur lång tid som helst

Permalänk
Medlem

Finns det i lager så räkna med en vecka. Det har hänt att det tagit längre oxå, men då har posten strulat.

Duedate

Permalänk
Hedersmedlem

De har nog lite strul med leveranserna nu tror jag. för lite folk på packning eller så.

När jag har shoppat så har det aldrig tagit mer än 2 arbetsdagar

Permalänk
Medlem

för mig har de aldrig tagit längre tid än 4 dagar även när de inte haft grejerna i lager

tyckte det var lite komiskt beställde lite stuff som stod att de skulle komma in i lagret ungefär 8 dagar efter min beställning inget kritiskt så jag tänkte jag kan lägga in beställningen så kommer det när det kommer tog 4 dagar

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Hedersmedlem

Tog drygt en vecka förra gången jag beställde, det var inte så länge sen. Det var inte posten som strulade utan db som var lite sega på att packa, allt fanns dessutom i lager.
Så räkna med att det kan ta lite drygt en vecka.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Jag hoppas verkligen att de har leveransproblem. De har höjt priserna rejält på massor av produkter de senaste dagarna. Man kan ju hoppas att det beror på en alltför hög orderingång, så att priserna är normala igen när jag ska beställa. Annars får man väl handla från Komplett.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jag hoppas verkligen att de har leveransproblem. De har höjt priserna rejält på massor av produkter de senaste dagarna. Man kan ju hoppas att det beror på en alltför hög orderingång, så att priserna är normala igen när jag ska beställa. Annars får man väl handla från Komplett.

samtidigt som dom sänkt priserna drastiskt på amd processorerna

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ja, det ser ut som om de är försiktiga med att höja saker som ligger i olika prisbarometrar. Men jag vet inte vad anledningen är till prishöjningarna på småkomponenter (det jag märkt är t.ex. tangentbord, möss, musmattor, routers) är. Jag bara HOPPAS att det är tillfälligt.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

beställde förra söndagen
allt fanns i lager
fick grejerna igår = 8dagar
ok 7 arbetsdagar;) eller jobbar dom inte lördagar
äh vette fan men för lång tid i alla fall

Visa signatur

P4C 2,4@3,0 / P3 733@770

Permalänk
Hedersmedlem

7 dagar lär det bli, ingen som jobbar på en söndag så den gills inte.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Beställde gröna varor i Fredags, gick till packning idag. Skickas om jag har tur imorgon. Dock så hittade jag en sak som retar mig. På deras hemsida har dom nu gått ut med att dom har omförhandlat och kan erbjuda "väsentligt lägre fraktkostnader...". Det verkar bara vara ren bullshit i mina öron. Det jag beställde (grafikkort + CPU) hamnade på 209:- i fraktkostnader. Vad är så väsentligt billigare med det? Oförändrat pris kallar jag det. Skickade mail till DB och frågade om fraktkostnaden stämde och det gjorde den.

Duedate

Permalänk

Farsan beställde en dator för två månader sedan från datorbutiken.se och fick grejorna efter ett tag. Helt ok. Det visade sig vara fel på moderkortet och han returnerade det. 6 veckor senare får han ett nytt, men minnen, cpu och annat hanskickat med är borta. Han ringer och klagar och nu två veckor senare dyker de upp, men utan kablar. Nu har det tagit 8 veckor och han har fortfarande ingen fungerande dator.
Detta är otroligt usel service och han lär inte beställa därifrån igen. SKITSERVICE! Ta detta som ett avskräckande exempel. F ö var alla grejor lagervara.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Farsan beställde en dator för två månader sedan från datorbutiken.se och fick grejorna efter ett tag. Helt ok. Det visade sig vara fel på moderkortet och han returnerade det. 6 veckor senare får han ett nytt, men minnen, cpu och annat hanskickat med är borta. Han ringer och klagar och nu två veckor senare dyker de upp, men utan kablar. Nu har det tagit 8 veckor och han har fortfarande ingen fungerande dator.
Detta är otroligt usel service och han lär inte beställa därifrån igen. SKITSERVICE! Ta detta som ett avskräckande exempel. F ö var alla grejor lagervara.

ännu uslare är om man får 2st saker fel. Då får man retunera varje sak för sej! Man får då skicka 2 paket och det är ju knappast billigt om en av dom väger 6kg(170kr)

Permalänk
Medlem

Persa: Man kan begära en fraktsedel av DB och på så sätt slippa betala fraktkostnaden till dom. Har gjort detta vid 2 tillfällen (senast för 2 veckor sedan)

Duedate

Permalänk
Medlem

ok, det visste jag inte
fick betala 170:- till posten för att man är okunning

Permalänk
Medlem

Det står på datorbutikens hemsida: Vid kontant betalning (dvs Postförskott) kan Posten enbart ta emot högst 10000:- inkl moms. Belopp över 10000:- inkl moms upp till 50000:- inkl moms kräver postväxel.

Någon som har åkt på detta problem eller någon som vet vad en postväxel är??

Visa signatur

No guts, no glory.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft strul med datorbutiken.com. Men vill man ha 100% service och leveranssäkerhet ska man handla hos www.dustin.se

De är lite dyrare men de är #1

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qaz
Det står på datorbutikens hemsida: Vid kontant betalning (dvs Postförskott) kan Posten enbart ta emot högst 10000:- inkl moms. Belopp över 10000:- inkl moms upp till 50000:- inkl moms kräver postväxel.

Någon som har åkt på detta problem eller någon som vet vad en postväxel är??

undrar jag också, min dator ligger på posten som kostar 12k, jag har tagit ut pengarna men får jag inte hämta den?

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :