Min Galaxy s6 har börjat dra mycket ström

Permalänk
Medlem

Min Galaxy s6 har börjat dra mycket ström

Hej!

Ända sen jag fick den ny Marshmallow updateringen till min Galaxy s6 har min mobil börjat dra mycket ström.
Jag glömde att stänga av automatisk app updatering när jag tankade ner några appar i Play store så min mobil började updatera en massa appar när jag låg och sov. -_- ( hände samma dag som jag fick marshmallow updateringen)

Nu är jag ingen expert på mobiler så jag har ingen aning om vad de är som drar så mycket ström (om det är pga av marshmallow eller apparna som blev updaterade), går det att se på något sätt vad det är som tar så mycket batteri?

Är det någon som har nå tips?

Tack för all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det finns en vy för detta. Ser lite olika ut beroende på mobiltillverkare men ungefär här:
inställningar - batteri - batterianvändning
Där ser du vilka program som drar mest och en graf på när mobilen förbrukat mycket.

Men oavsett så brukar det vara rekommenderat att göra en fabriksåterställning av mobilen vid större uppdateringar av android. Det kan gå bra ändå, men man kan också få lite följdproblem om återställning inte görs. Exempelvis battery drain.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled