ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP! speciella drivers?

Permalänk
Medlem

ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP! speciella drivers?

Hejsan, jag är lite osäker på detta, ska jag använda drivers som finns på tex zotacs hemsida i ställer för det som är på nvidias hemsida? Eller är det samma sak? Eller är det drivers specifikt tillverkade för mitt grafikkort som finns på tex ZOTACS hemsida?

https://www.zotac.com/us/files/download/by_product?p_nid=3300...

Har alltid kört med drivers direkt från nvidia, och har faktiskt haft en del problem med drivers som crashar och återställer sig. Slog mig just att jag kanske har fel drivers? eller hur fungerar det?

Permalänk
Entusiast

Ladda alltid ner från Nvidias sida för Nvidia kort, och AMD för AMD's kort, de har alltid de senaste drivrutinerna.
Zotac och de andra tillverkarna har bara länkar till samma/äldre drivare, beroende på hur uppdaterade de håller sidorna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ladda alltid ner från Nvidias sida för Nvidia kort, och AMD för AMD's kort, de har alltid de senaste drivrutinerna.
Zotac och de andra tillverkarna har bara länkar till samma/äldre drivare, beroende på hur uppdaterade de håller sidorna.

Det kan inte vara så att dem redigerar drivers och håller dem uppdaterade för att bättre passa bättre till överklockad kort? Eller att nvidia inte tar hänsyn till överclockade kort när dem releasar en ny drive?

Permalänk

Nvidias hemsida, där finns dom senaste.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av vibrax:

Det kan inte vara så att dem redigerar drivers och håller dem uppdaterade för att bättre passa bättre till överklockad kort? Eller att nvidia inte tar hänsyn till överclockade kort när dem releasar en ny drive?

Som Jonssown säger så är drivarna på Zotacs hemsida exakt samma drivare som du normalt skulle ladda hem från Nvidias egna hemsida!

Det finns inga speciella drivare för dit kort. Och det är alltid säkrast och ladda hem från Nvidias egna hemsida så du garanterat får rätt och senaste version.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN