Permalänk
Medlem

Sambo spelande!

Hejsan alla sweclockare!

Jag och sambon har spelat wow sedan vi träffades och innan de också såklart, men nu har vi tröttnat lite på det och känner att vi vill spela något nytt tillsammans! någon som har bra tips? vi har testat LoL och liknande men inget vi fastnat för o spela tillsammans, fps som cs och sånt är inte super intressant iheller!

MVH Karl johan & Louise

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Entusiast

Hej!

Diablo 2/3
Heroes Of The Storm (Liknande LoL)
Warcraft 3
Starcraft 1/2
Portal 1/2 (FPS pussel)

Det beror lite på vad man är ute efter, men där är några alternativ.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Vet flera som flyttat över till Final Fantasy 14, nu när WoW har blivit lite långtråkigt.
Kan vara värt att testa?

Permalänk
Medlem

Jag och frugan är lite i samma båt. WoW är skittrist i väntan på Legion, så jag har planerat att introducera Overwatch till henne. Hon har aldrig lirat ett FPS innan men Overwatch är så otroligt casual-friendly att vem som helst kan spela det och ha kul, inte alls som CS t.ex. där jag tänka mig att nya spelare ger upp efter 10 minuter.

Annars kanske Black Desert är en möjlighet. Ett Korea-MMO som visst ska vara väldigt bra.

Edit: Ah, FF14 är ju också ett rimligt spel. Det har ett otroligt segt fight-system men är annars helt OK.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Portal spelen, Left for Dead spelen och Borderlands. Kanske csgo

Permalänk
Medlem

Rocket League!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Wildstar kan vara värt att testa också, rätt roligt MMORPG.
och gratis att spela.
http://www.wildstar-online.com/en/

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Entropia universe RCE (Real Cash Economy) - MMORPG i 3D-miljö. Kostar inget att bli medlem och ladda ner och testa. Stort spel där man kan göra väldigt mycket är även en hyfsad community med många hjälpsamma spelare som kan hjälpa en komma igång.

http://www.entropiauniverse.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Även om kanske FPS spel som CS:GO inte passar så kanske Borderlands 2 och Pre-sequel skulle vara något? (OBS! om ni skulle köpa någon av Borderlandsspelen så köp inte från steam, kostar ca 80-90 kr hos kinguin)
Jag och sambon har lagt ner ungefär 300 timmar på Borderlands serien och de är rena co-op spel, riktigt härliga storyn och högt underhållsvärde. Plus det är en massa lootande och levlande.

Annars så
Trine 1,2,3
Rayman Legends och Origins (lokal co-op, rekommenderas handkontroller)
Don't starve togheter (Behöver bara köpa ett spel, får ett extra gratis)
Left 4 dead 2 (Ett måste-spel i samboförhållande! )
Torchlight 2
Secrets of Grindea
Portal 2
Magicka

Alla listade ovanför är co-op.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

@Pnorberg Har du något emot ettan? Jag har bara spelat ettan och vill absolut inte få något spoilat, så ta det i allmänna ordalag tack

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

black desert - MMORPG

Permalänk
Medlem

Som någon nämnde förut så är Magicka ett mycket skoj co-op spel. Rekommenderas starkt!

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@Pnorberg Har du något emot ettan? Jag har bara spelat ettan och vill absolut inte få något spoilat, så ta det i allmänna ordalag tack

Njae, det jag har emot är fov problemet som är begränsad till 60-70, om jag kommer ihåg rätt?. Även om jag åtgärdade problemet genom att binda w till att ändra foven så blev jag lätt illamående av hur foven hoppade fram och tillbaka när man kliver in och ut ur fordon. Kan inte heller spela med så låg fov, kändes som att jag sprang konstant och kikade i siktet. Vill verkligen spela ut ettan men verkar inte som att Gearbox kommer med en fix.

Edit: såg att det finns en mod som kanske verkar åtgärda problemet, får prova det någon dag.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin är skitbra om man gillar old-school RPG-spel.
Annars så har Portal och Borderlands redan nämnts, båda spelserierna är riktigt skoj att spela tillsammans med andra

Permalänk
Medlem

Elder scrolls online

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin måste ni testa

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Heroes Of The Storm (Liknande LoL)

This

Permalänk
Medlem

Lotro är väldigt trevligt, stoor och immersiv värld, housing, mycket kosmetiska alternativ till sina karaktärer (om man gillar det), massor med achievements, mycket pvecontent och lätt den trevligaste och mest hjälpsamma community jag nånsin stött på i något mmorpg (har nog spelat de flesta stora senaste 10-12 åren).
Lirar själv på Laurelin om ni har frågor/undringar.

Visa signatur

Asus X99M - Ws | I7 5820k | Corsair Vengeance 32Gb | Msi 1080ti Gaming | Corsair Ax860i | 2x Samsung Evo 500Gb | Samsung 950 Pro 512Gb | 2x 4Tb Deskstar | Elgato Hd60 Pro | H110i | Phantek Enthoo Mini XL | X34-A

Permalänk
Medlem

World of warships kanske kan vara något. Riktigt skoj att lira ihop med någon då man kan skapa en division och spela ihop. Långsamt tempo och riktigt taktiskt vilket just möjliggör att man kan koordinera med dem man lirar med till skillnad från många andra spel.

Även Heroes of the Storm som några nämnt är ett skoj spel. Väldigt annorlunda LoL och det inkluderar en hel del välkända ansikten om ni kommer från wow.

Även som någon nämnt så elder scrolls online kanske kan vara något.

Gillar ni MMOs och Star Wars kan jag rekommendera Star Wars: The Old Republic (Swtor). Verkligen gjort för att liras ihop med andra och det är storydrivet medan man levlar då alla klasser har sin egen quest-kedja på varje planet utöver de generella uppdragen alla får. Är ju F2P om man vill testa innan man lägger lite pengar men att lira som full F2P är lite väl låst om man bestämmer sig för att lira det efter man testat, att bli preffered duger dock enligt mig om man är lite snål/har ont om pengar (man gör ett köp för en viss minimumsumma så är man permanent preffered) men har man pengar så kan man förstås betala som wow och inget i spelet är låst. Går att låsa upp utvalda saker genom mikrotransaktioner om man ej är subscriber också, per gubbe eller account-wide.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Divinity: Original Sin. Där har ni några timmar framför er.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Path of Exile är skoj att spela ihop, Diabloliknande spel där man kan köra quests och grejer tillsammans i grupp. Free to play och väldigt intressant passive skill tree.
https://www.pathofexile.com/video

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

* Company of Heroes
* Lara Croft And The Guardian of Light
* Lara Croft And The Temple of Osiris.
* Spintires (Handkontroll eller ratt med pedaler rekommenderas)
* Space Engineers
* Trine 2
* Portal 2
* Terraria
* Broforce
* The Forest
* Torchlight II
* Worms Clan Wars
* Splinter Cell Chaos Theory

Permalänk

Skaffa ett N64 och lira lite Mario Party. Mycket gynnsamt för förhållanden och vänskap!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adnerhill:

Hejsan alla sweclockare!

Jag och sambon har spelat wow sedan vi träffades och innan de också såklart, men nu har vi tröttnat lite på det och känner att vi vill spela något nytt tillsammans! någon som har bra tips? vi har testat LoL och liknande men inget vi fastnat för o spela tillsammans, fps som cs och sånt är inte super intressant iheller!

MVH Karl johan & Louise

Gillar ni Sci-Fi? Finns Star Trek Online och Starwars The Old Republic - båda är gratis, men man kan köpa saker i spelen och / eller prenumerera för perks. Båda är väldigt underhållande i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Oj tack för alla svar! ska titta igenom alla svar direkt! vi började spela LoL i förrgår (hon har spelat det länge o jag har lirat en hel del HOTS) så får testa det ett tag nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Orcs Must Die! är en väldigt rolig spelserie tycker jag. Magicka och Trine är också bra, som tidigare nämnt i tråden. Borderlands kan också vara värt att spana in, dock är dessa FPS-spel men de är inte särskilt lika de flesta FPS-spel idag.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

"gratis" mmo
Guild Wars 2
Blade and soul
Tera
Archeage

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem

Prova dungeon defenders! kan vara sjukt roligt att spela tillsammans. går dessutom att köra i split screen. (iallafall det första)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

RuneScape. Låter säkert dumt... Men riktigt kul när man väl kommer in i det.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |