Anmäl dig till Roborock Challenge!

varför finns det så få snygga chassin?

Permalänk

ett chassi för vardagsrummet man kan vara stolt över? inte där man ser rakt in i datorn. ett minimalistiskt chassi med rökat glas öch speglar där inte usb portar och annat krafs syns.

stilrent som en amazon echo eller liknande?

enda jag hittat är in-wins modeller, men de har lite för mycket krimskrams. deras tou är ju fin men den har konstig form.
lian lis båtmodell är ochså ok, men vill inte ha en båt.

har idag lian li pcb 25 bluering men är ute efter något applevitt.

någon som har något tipps?

vill bort från pojkrumsfeelingen där man ser alla ledgrejjer och sladdar. något som hade passat på en piedestal.

kan man köpa stilrena chassi moddar någonstans?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Kanske inte vad du letar efter, men vad sägs som ett Fractal Design Define R5?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av spikfavoriten:

ett chassi för vardagsrummet man kan vara stolt över? inte där man ser rakt in i datorn. ett minimalistiskt chassi med rökat glas öch speglar där inte usb portar och annat krafs syns.

enda jag hittat är in-wins modeller, men de har lite för mycket krimskrams. deras tou är ju fin men den har konstig form.

vill bort från pojkrumsfeelingen där man ser alla ledgrejjer och sladdar. något som hade passat på en piedestal.

Man kan köpa ex: Caselabs,Hexgear de lite mer premium varianterna. En favorit i mini är NCASE-M1

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Det finns ont om snygga chassis för att företag följer trenden med massa bling bling idag. Visst är det snyggt för vissa men som jag kan se, i de flesta dator relaterade forum är folk sällan efter sånt. Vet inte varför företag fortsätter med den trenden med så pass hög skala. Enligt mig är stilrena "kylskåps" chassin bäst aka FD R5

Permalänk
Medlem

Inte helt säker att jag förstår vad du är ute efter...

Detta är dock stilrent, utan bling och har inga synliga anlutningar.
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=333&area=en

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Låter som det kanske är dags för ett scratchbygge?

Permalänk
Medlem

Låter som att du är ute efter ett Jonsbo-chassi. Finns i utförande både med och utan sidofönster.

Med: http://www.cooltek.de/en/jonsbo/w-series/132/w2-window?c=237
Utan: http://www.cooltek.de/en/jonsbo/w-series/131/w2?c=237

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten:

Jag kör med ett sånt här i tvbänken Node 605

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av rippmaster13:

För att smaken är som baken.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Geeks Gaming

Mitt nästa kommer bli ett corsair carbide 400Q, hyffsat snyggt chassi ändå, eller stilrent eller vad man nu vill kalla det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Även jag tänkte på Jonsbo/Cooltek. De har en del snygga och stilrena chassin. Denna tycker jag är rätt snygg, hyfsat stilren:

http://www.cooltek.de/en/jonsbo/umx-series/156/umx3

Permalänk
Medlem

ett sådant här, kanske?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Även jag tänkte på Jonsbo/Cooltek. De har en del snygga och stilrena chassin. Denna tycker jag är rätt snygg, hyfsat stilren:
http://www.cooltek.de/media/image/4250140370501.jpg
http://www.cooltek.de/en/jonsbo/umx-series/156/umx3

Det där krockade med ett krav han hade, att inte se usb och krimskrams.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Senaste som jag skaffade mig var Raijintek Metis. litet chassi som endast skryter med att det är litet. Inte så mycket annat att klaga på enligt mig

Finns i alla möjliga färger, även svart och silver för den som vill ha en ren och fin look (själv tog jag svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det där krockade med ett krav han hade, att inte se usb och krimskrams.

Det är sant. Det känns dock svårt att hitta. Hittills har det länkats till ett sådant chassi, vad jag kan se, det har dock slot för optisk läsare.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan inte alla ha samma smak och företagen följer antagligen trenden med transformers och bling chassin då dessa verkar gå åt mer än alla stilrena fina chassin. Själv så har jag problemet att jag hoppar på alla möjliga tåg, ibland vill jag ha bling och ibland stilrent
Men jag anser att define serien verkar vara en av de mest stilrena chassin i ATX linjen.

Permalänk
Medlem

Streamcom F12C i "äppelvit" ?

Permalänk
Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk

@henkiii:

många okej förslag. dock loggan på en del av dom pajjar intrycket. titta på några andra vardagsrumsdesigner. kan inte datorer se ut så? streamcom var ju najs, men det är inte fulltower? skall ju rymmas gaming. fd r5, sure, najs, men ändå lite tråkigt. inget man kan ha på en piedestal mitt i salen. det fins en del mini chassin som nämndes ovan som hade funkat, men dom är lite för små för en gamingdator.

https://www.netonnet.se/art/hemhushall/klimatac/luftrenare/st...

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKj5eFc...

eller varför inte en vägghängd som denna?

vägghängd och stilren?
http://www.jebiga.com/wp-content/uploads/2015/05/TESLA-POWERW...

alternativt en knähög rund högblank boll, sfärisk, med en supertunn blåt svagt ledjus någonstans. touchpanel *inga fysiska knappar osv?

tänker mest att det är helt sjukt att det knappt går att få tag på ett ok datorchassi som kan hold its own i ett modernt vardagsrum.. somsagt några av era alternativ var helt ok ovan. men inget man bara "måste ha" typ.

tex jonsbo gjord i rent spegelglas med kanske någon jättediskret led stripe någonstans. krom, glas, spegel, högblankt lyxigt. tänk georg jensen osv. det existerar inte.

drömmen vore in win tou fast mer kubisk, inte sådär märkligt päronformad. :,/ eller apples airport express fast rejält mycket större.

smaken är INTE som baken. (inte helt iaf), design i stil med apple, georg jensen, stilrena blanka saker är saker som väldigt många upskattar. varför fokuserar inte tillverkarna ditåt istället för transformersaktiga chassin? för mig helt bizzart.

blir väl in win h frame 2.0 (om den ens släpps) och sen gömma den i en låda eller klippa kablarna till de miljoner ledljus.

jag kan 0% om pc bygge men jag bidrar gärna med ideer till någon moddare. :s

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt här som jag packar i resväskan då jag flyttat två gånger. Tycker det är snyggt men väsnas alldeles för mycket för att ha det ståendes på ett bord så kommer nog byta.

Någonstans mellan professionellt, funktionellt och stilrent skulle jag vilja se mera av. Gillar den här typen som nästan ser ut som stora fläktar eller aggregat, snarare än plastiga diodchassin för gamers.

Permalänk

@MorteM:

håller med dig här. två helt ok chassin.
dock så saknas lite av "helt i glas" högblankt , det lilla extra för att man skal tänka shit det måste kostat mycket.

men det blir väl inte bättre än så. kanske inwins modeller 2017 blir mer vardagsrumsvänliga.

lian li är nog på rätt spår ochså.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

https://www.caseking.de/en/cases-and-modding/pc-cases/cube-ca...

Lian Li's kub-versioner kanske? Suttit och sneglat som fan på alla deras chassin, men faller på deras fetisch för hårddiskar och dåliga anpassning för vattenkylning. Jag kommer köra på Hex Gear

Permalänk
Avstängd

Som någon skrev så är snygg ett väldigt subjektivt uttryck.
Jag tolkar det som att du är ute efter något lite stramare.
Eller har jag fel?
Det här skulle jag vara stolt över att ha bredvid TVn.
Diskret elegans.
Guldkedjan är det som visar att det här är exklusiva grejer.

Permalänk
Medlem

@MorteM:

håller med dig här. två helt ok chassin.
dock så saknas lite av "helt i glas" högblankt , det lilla extra för att man skal tänka shit det måste kostat mycket.

men det blir väl inte bättre än så. kanske inwins modeller 2017 blir mer vardagsrumsvänliga.

lian li är nog på rätt spår ochså.

Får man fråga vilka in-win och lian li chassin du kikat på? För det låter som vi kollar på samma lådor.

Har själv kikat på dessa två som alternativ för när jag landat på nästa plats.

Permalänk

@MorteM:

najs. nu snackar vi snyggt. jag är rädd för att lian li kuben kommer lysa för mycket när datorn är igång? annars käns den nog som det jag kanske är ute efter

inwin chassit har jag kollat på med, precis det, men skulle varit i högblankt vitt (den delen som är silver) eller bytat ut silverdelen mot rent spegelglas.

kan man göra så att lianli kuben bara lyser sparsamt?

hahahah, lol på den rosa fluffdatorn :). Med guldkedja lol! xD

nej utseende är universalt, dom flesta hade nog tyckt de två chassin var ok som mortem föreslog. det är inte helt subjektivt. utseende är vetenskap.

inwin tou och inwin hframe 2.0 var det jag kollade på. tyvärr har inwin tou konstig form.

lianli ovan (kuben) väcker "ha begär" men kan man få den att inte vara discolampa när den är på? för att den är nog det bästa i tråden hittils.

Visa signatur

Permalänk

@MorteM:
kan man göra så att lianli kuben bara lyser sparsamt?

Solfilm på insidan av glaset?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-till...

vill du inte ha insyn öht men fortfarande spegelblank yta går det även dra på ett lager svartfärg på insidan av rutorna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ta en titt på phantek, tycker deras chassin är riktigt snygga! Speciellt stilrena.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten Tiderna förändras min forumvän, numera går det alldeles utmärkt att bygga en speldator i ett litet mini ITX-chassi

Den minsta av dem alla är nog Dan A4, som dock ännu inte gått i produktion.

Skrivet av FatherOfThree:

Inte helt säker att jag förstår vad du är ute efter...

Detta är dock stilrent, utan bling och har inga synliga anlutningar.
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=333&area=en

Men yesss! Wow! Varför har jag inte sett denna innan? Har sett den större, men den kändes ändå för stor. Skivfack på denna också! Kanske blir denna istället för Dan A4. I värsta fall får man väl borra hål för grafikkortet om den skulle bli för varm. Tack för tipset!

Edit: Hm, eller kanske inte Var ganska mycket volym till spillo, tveksamt med den optiska läsaren, ej SFX-L, går inte ta bort dammfiltret utan att öppna chassit, och så grafikkortet på det.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

@GilbertG:

går det att få en i7 samt 1080 i ett litet mini atx chassi?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har du typ en 40 års kris,Och vill känna dig lite mer mogen?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.