Permalänk
Medlem

@imo: Är problemet att dina shift är caps lock?

(Eller kanske det faktum att SP är SP och således skickat dig tangenter med konkava sidor för att de helt saknar QC?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@imo: Är problemet att dina shift är caps lock?

(Eller kanske det faktum att SP är SP och således skickat dig tangenter med konkava sidor för att de helt saknar QC?)

Haha, sorry för den missen. Då var där två fel.
Första som du nämnde är att det är caps lock och inte skift som jag skrev.

Andra är att för att kunna trycka fast tangenten som har en del av högra sidan låg, vet inte vad detta kallas, behöver krysset som man trycker ner för att fästa på Cherry MX eller liknande sitta i mitten. Den sitter centrerat under den höga biten istället för centrerat under tangenten vilket gör att den ej kan monteras.
Möjligt att det är jag som missar något och den inte ska gå att montera på ISO. Men rätt säker på att man alltid vid ha det som fäster i tangenten centrerat...

Permalänk
Inaktiv

Meningslööst ordbajs!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@imo: det är ju en "stepped caps lock" med off-center stem. Den ska va sån, till folk som har t.ex cherry t-bord (eller "non standard" om du föredrar).

(Däremot ser ju sidorna lite väl konkava ut...)

Där ser man. Trodde det var för att man skulle ha ett design val... Så fel man kan ha!

Tror inte de är ensama om att vara böjda, tycker det känns så på de flesta som inte är fyrkantiga. Och som man borde se på bilden är nästan alla tangenter lite vridna och backspace har som en stor grop i sig, det har dock många klagat på i massdropp tråden så inget nytt.
Fortfarande lite tråkigt dock.

En snabb fråga till någon klok. När jag hämtade ut paketet fick jag plocka ut det mot postförskott. Jag antar att det är tull avgifter etz som det täcker?

Permalänk
Inaktiv

Meningslöst ordbajs!

Sjölvinsikt
Permalänk
Medlem

Dåligt med bilder nu igen. Skaffat en TaoBao-hammerkopia till mitt Blue Alps Party:

Dold text
Permalänk
Medlem

Nu har äntligen mitt AMJ96 kommit! Beställt från Taobao via @Maevy, tack för hjälpen!

Det är smorda bruna Gaterons på de flesta tangenterna och Gateron clears med bruna springs på vissa. Har även bytt 45g springsen till 60g på space och backspace. Tog sammanlagt 15-16 timmar att bygga ihop inkl smörjande och installering av LEDs som gjordes idag. Väldigt nöjd med känslan i tangentbordet och formfaktorn passar mig precis så bra som jag trodde! Capsen är PBT blanks i Cherry profile.

Nu är det dags att programmera brädan, just nu funkar den som den ska förutom att jag vill byta plats på några knappar och fixa Fn-lagret lite. Om det är någon som har koll på hur man gör är jag tacksam för hjälp! AMJ-githuben hjälper mig tyvärr inte så mycket!

Permalänk
Medlem

Även om man "kanske" inte behöver posta bilder på vanliga tangentbord så fick jag en förfrågan i guiden över mekaniska tangentbord.
Här är min samling, från höger till vänster:

Hama Illuminated som bara är reserv har en äcklig plastkänsla.
Das Keyboard som följt troget genom 10år.
Många finesspäckade Logitech har kommit och gått, den combon ur 500 serien USB pluggen krossad.
Lenovo'n är kompakt men har irriterande layout.

Nuvarande Penclic Proffesional Typist MK1 liknar Nixeus Moda med Bruna Kailh switchar, den är omoddad men tar gärna emot tips.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt
Permalänk
Medlem

@anon257891: Är Zealios så bra som folk säger?

Under mitt byggande av mitt AMJ96 lyckades jag sätta en av LEDsen fel och blev tvungen att löda loss och snurra den. Bara en LED tog ungefär 30 minuter att löda bort med lödfläta och tennsug, haha. Måste vara sjukt mycket jobb att löda rent ett helt tangentbord!

Permalänk

@SYRE:

Ett tips är att hetta upp båda lödpunkterna hos leden och sedan antingen trycka på metallbenen eller dra den utåt, så slipper du löda loss den.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att säga!

Självinsikt
Permalänk
Medlem

@Leedogustav:

Ja, det blev någon variant på det till slut! Lite lurigt med bara två händer dock och inget bra sätt att hålla fast pcbn. Tur att det bara var en LED och att det löste sig ganska snabbt till slut!

Permalänk
Medlem

Dagens i-landsproblem:
Vilket ska man välja att montera på nyköpet?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Flutters: Du blandar ju såklart cream 'n cheese med de grå tangenterna.
Så att det ser ut såhär:

mmmm sexy

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@Flutters: Du blandar ju såklart cream 'n cheese med de grå tangenterna.
Så att det ser ut såhär:
http://i.imgur.com/53i9nVM.jpg

mmmm sexy

Det där ser inte helt fel ut alltså!
Kommer matcha bra med mitt andra Ducky med Granites.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Medlem

@Flutters: Jag håller med @huttala, givet valen är det helt klart bästa kombon!

Permalänk
Medlem

Nu så har jag monterat mitt nya tangentbord med kretskort från GON, LeandreN edition. Väntar på caps så det blir "nakenbild".
Svart Gon Nerd60, Cherry MX Blue med 62g Sprit fjäder, stickered n' lubed. Kolfiberplate och ett svart TEX-case.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Inaktiv

Meningslöst återkopplingsförsök

Självinsikt
Permalänk
Medlem

Och såhär blev resultatet!

Och en bonus bild på den nya och min daily driver

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Flutters:
Smexigt värre! Absolut rätt kombination av ducky-capsen!

Editar in mina tangentbord då Lite för dåligt med bilder här på senaste.

HHKB Professional 2 - Den som ligger på skrivbordet. Gammalt som gatan, därav gula tonen.

Novatouch. Köptes för att jag gillade brytarna i HHKB (Topre) och jag har mina misstankar om att det dröjer innan det kommer nya alternativ när Novatouchen är slutsåld. Quartz DSA hattar som sitter på.

La till bilder
Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Flutters: Vackert! Du har inte funderat på att köra cream 'n cheese på spacebaren också? Det rycker lite i min OCD tarm när den är grå.

Permalänk
Medlem

@Flutters: Inte illa pinkat! (Påminner om min bräda ett par poster upp på sidan ju) Återigen har dock @huttala rätt! Cream cheesa space!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick hem ett nytt set med caps i torsdags. JTK Stormtrooper, köpta via ctrlalt.io, skickades från England i måndags och kom hit i torsdags morse. Är väldigt nöjd måste jag säga!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SYRE:

Fick hem ett nytt set med caps i torsdags. JTK Stormtrooper, köpta via ctrlalt.io, skickades från England i måndags och kom hit i torsdags morse. Är väldigt nöjd måste jag säga!

https://dl2.pushbulletusercontent.com/8aPJBF0jDnleg8D0qpNzOkiCPGuXHFCv/IMG_20160611_155104.jpg

Snyggt!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Helgens bygge, inget avancerat men jag är nöjd. 65g Zealios på Satan PCB, orange LED vilket knappt framgår av potatisbilderna.

Permalänk
Medlem

Fick hem denna skönhet idag, efter lite jobb kommer det bli min första alps bräda. Lätta och linjära switchar med kort slaglängd så passar nog fint som gamingbräda. Layouten talar lite för det också.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@zaarx:

Nice! Hur gillar du brytarna? Och vad brukar du föredra för brytare annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

http://i.imgur.com/HTBH4yu.jpg

Fick hem denna skönhet idag, efter lite jobb kommer det bli min första alps bräda. Lätta och linjära switchar med kort slaglängd så passar nog fint som gamingbräda. Layouten talar lite för det också.

Ska du ninja brytarna eller går det att modifiera till ett pc-tangentbord på något enkelt sätt?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Vaun: Det ser ju inte ut att bli det smidigaste gaming-tangentbordet.. Speciellt inte med tanke på att du sitter med en hög 60% tangentbord redan.