Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Kom inte och säg att man inte kan påverka komplett. Jag har tjatat öronen av mig i 2 veckor för en prsisänkning/rea på Corsair k95 till 999. Tror ni inte de jävlarna överraskar mig och er alla andra med att sälja ut dem endast för 949. Nu när jag bokat mina kan ni andra gärna få köpa resten

https://www.komplett.se/product/877051/datorutrustning/mustan...

svenska
Permalänk
Medlem

@Komplett.se Blir det ingen Superweekend den här veckan? Är ute efter RAM-minnen, men har missat era senaste prissänkningar på just RAM.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

@Komplett.se Blir det ingen Superweekend den här veckan? Är ute efter RAM-minnen, men har missat era senaste prissänkningar på just RAM.

Om det varit super-weekend varje helg så hade det inte varit så mycket "super" över det hela.. Bara.. Weekend.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

@Komplett.se Blir det ingen Superweekend den här veckan? Är ute efter RAM-minnen, men har missat era senaste prissänkningar på just RAM.

Mmmm, superweekend är kul, antagligen mindre kul än de stackare som får jobba då har
Och när kommer det en Hdisk drive och inte bara Ssd?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Applåder för en riktigt bra REA-tillställning! Från mig får ni MVG, eller för att använda det nya betygssystemet: A.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med andra fraktsätt än PostNord på komplett. En hel vecka för hemleverans. Att man sen ska betala 199kr för leverans till dörren och sedan får man ett skämt AVI i brevlådan där det står att man gärna kan hämta paketet längre bort än vanliga serviceställen.

Sen att komplett formaterar telefonnummer fel så att inte SMS kommer fram hjälper ju inte. 199kr för långsam leverans, härligt!

Så något alternativ för ett riktigt logistikföretag hade varit trevligt.

Permalänk

Det här gör mig lite fundersam!

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-06-27 14:47 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-26 14:14 KOMPLETT.SE Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Trodde komplett bara fanns i Göteborg i Sverige? Och lite smådrygt att det tog 3-4 dagar från det att det stod "Skickad" på komplett tills jag faktiskt kunde så något på postnord...och sen 1 dygn till innan postnord får skiten?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Det här gör mig lite fundersam!

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-06-27 14:47 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2016-06-26 14:14 KOMPLETT.SE Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Trodde komplett bara fanns i Göteborg i Sverige? Och lite smådrygt att det tog 3-4 dagar från det att det stod "Skickad" på komplett tills jag faktiskt kunde så något på postnord...och sen 1 dygn till innan postnord får skiten?

Har inte Komplett sitt centrallager i Norge?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Har inte Komplett sitt centrallager i Norge?

Åfan, trodde dom hade en liten bit i Göteborg med, där dom skickade ifrån...

EDIT: Tänkte mest på att det står
Avsändare: KOMPLETT.SE
KRUTHUSGATAN 17 PLAN 6
41104 GÖTEBORG
Sverige

Men det kanske är en formalia grej, för kompletts Sverige-koncern ligger här i Göteborg

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Åfan, trodde dom hade en liten bit i Göteborg med, där dom skickade ifrån...

EDIT: Tänkte mest på att det står
Avsändare: KOMPLETT.SE
KRUTHUSGATAN 17 PLAN 6
41104 GÖTEBORG
Sverige

Men det kanske är en formalia grej, för kompletts Sverige-koncern ligger här i Göteborg

Komplett har kontor (tfn kundtjänst, tror jag) och även ett utlämningställe där du kan hämta varan för typ 39:- på den adressen.
Bra om det är dyr frakt per post, men du får hämta den och därmed göra deras jobb.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Komplett har kontor (tfn kundtjänst, tror jag) och även ett utlämningställe där du kan hämta varan för typ 39:- på den adressen.
Bra om det är dyr frakt per post, men du får hämta den och därmed göra deras jobb.

Jajo jo, men det står ju fortfarande att "AVSÄNDAREN" är från Kruthusgatan i Göteborg, det som gjorde mig lite undrande

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Jajo jo, men det står ju fortfarande att "AVSÄNDAREN" är från Kruthusgatan i Göteborg, det som gjorde mig lite undrande

Komplett har sina egna ideér.

Tex hade jag fått skicka in en mobil för ett antal år sedan, de fixade problemet (i Norge, tror jag) Sen när den varit "på väg" till mig ett tag, ringde jag supporten som bedyrade att den var på posten till mig.
Kollisökte på posten och den var tydligen i Stockholm (jag bor i Gbg) efter många om och men, såg jag aldrig till den mobilen mer, om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cropsgrinder:

Åfan, trodde dom hade en liten bit i Göteborg med, där dom skickade ifrån...

EDIT: Tänkte mest på att det står
Avsändare: KOMPLETT.SE
KRUTHUSGATAN 17 PLAN 6
41104 GÖTEBORG
Sverige

Men det kanske är en formalia grej, för kompletts Sverige-koncern ligger här i Göteborg

Skrivet av Bogey:

Komplett har kontor (tfn kundtjänst, tror jag) och även ett utlämningställe där du kan hämta varan för typ 39:- på den adressen.
Bra om det är dyr frakt per post, men du får hämta den och därmed göra deras jobb.

Hej!

Det stämmer att vårt lager ligger i Sandefjord, Norge - så oavsett ifall man beställer från Komplett.se/dk/no så hanteras detta centralt. Ni kan se Sweclockers film nedan om hur det fungerar rent praktiskt.
Film

När ordern skickas innebär det att den är plockad, packad och lagd för att skickas vidare. Vi skickar våra leveranser på eftermiddagar vilket gör att man inte finner någon spårning innan den har vidare scanning från en terminal belagd i Sverige.

På kontoret i Göteborg så har vi Pick-up-point för att få varorna lite snabbare eller mer tillgänglighet beroende på vart man bor i landet. Vi har även returavdelning, kundservice samt några andra tjänster.

Anledningen det står att adressen som avsändare är dels för att det ska vara tydligt vart det kommer ifrån, men även smidigt ifall något skulle behöva göras så att paketet ska skickas tillbaka till avsändaren så kommer det direkt hit till oss istället.

Har ni några andra frågor kring våra leveranser eller liknande får ni väldigt gärna svara i tråden eller skicka ett privat meddelande till oss så hjälper vi er gladeligen.

Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar,
Jonathan B, Kundservice

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt så var denna skärmen nere på 4 000kr, var det någon rea på skärmen som jag missade?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Heineken89:

Enligt prisjakt så var denna skärmen nere på 4 000kr, var det någon rea på skärmen som jag missade?

Hej!

Det stämmer att MG278Q var på kampanj den 22/6 när vi hade en Asus-dag med utvalda produkter till rabatterat pris.

/Jonathan B

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer fler bra rabatt priser detta året på just den skärmen, tack för hjälpen!

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror ni nåt som skickas innan 14.00 från komplett kan va framme dan efter i lilla falkenberg..? Väntar in en Nvidia shield... och hoppas den är framme innan helgen...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Swennis:

Tror ni nåt som skickas innan 14.00 från komplett kan va framme dan efter i lilla falkenberg..? Väntar in en Nvidia shield... och hoppas den är framme innan helgen...

Hej!

Svårt att säga, leveranstiden är 1-3 arbetsdagar beroende på vart mottagaren befinner sig. Till Falkenberg bör inte vara några problem att få den levererad till senare i eftermiddag, när den skickades vid 14:00~ så anlände den troligen till terminalen i Härryda tidigt i morse för vidare transport. Vi hoppas på det allra bästa!

/Jonathan B

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Svårt att säga, leveranstiden är 1-3 arbetsdagar beroende på vart mottagaren befinner sig. Till Falkenberg bör inte vara några problem att få den levererad till senare i eftermiddag, när den skickades vid 14:00~ så anlände den troligen till terminalen i Härryda tidigt i morse för vidare transport. Vi hoppas på det allra bästa!

/Jonathan B

Ok, tack för svar. Brukar va snabba leveranser från er sida. Men är väldigt sugen på att byta ut min smått krånglande Boxee Box... Inget ont om boxee, den har vart klockren tills nu... och kunde inte hålla mig när jag såg Shielden för 1990:- inkl fjärr!
Man är som en otålig unge när man beställt, hä hä

Edit: och där kom sms om att paketet går att hämta på Ica! Tack komplett!

Permalänk
Medlem

Titta vad jag hittade i mitt nyinköpta chassi!

fler bilder

Permalänk
Hedersmedlem

@drbarris: Ett vackert exemplar! Dags att titta på Mumien igen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@drbarris: Ett vackert exemplar! Dags att titta på Mumien igen!

Polare till dig Multiman? ;p

Wtf är det för något kryp? Är det en utav´s MM´s skarabee´r ?
Tacka vet jag Inet, där får man godis i paketen och inga köttätande skalbaggar.

@ drbarris : Tänk på hur det är med småkryp...Hittar man 1 st, så finns det 9 st till man inte ser.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

Titta vad jag hittade i mitt nyinköpta chassi!

fler bilder
http://i.imgur.com/Z4WZhqa.jpg

Vad i helvete är det där?! Jag skulle bli förbannad om en av mina nya dyrare produkter innehöll kryp!

Permalänk
Hedersmedlem

@Eldorado: Alla datorer har buggar i mindre eller större omfattning. Har varit så sedan urminnes tider.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Jag har personligen aldrig sett några insekter när jag köpt nya chassin men det betyder inte att de inte finns där.

Permalänk
Medlem

@Eldorado: Jag tror du missade hans skämt med ordet "buggar" 😀

Permalänk
Medlem

@drbarris: Mycket möjligt, men jag har svårt att koppla "bug" med chassin i överlag, hur kan ett chassi vara buggigt förutom när det faktiskt finns insekter där i undrar jag

Datorer kan vara hur buggiga som helst, men inte chassin

Permalänk

bug=insekt=)) det va hans skämt=))

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

@drbarris: Mycket möjligt, men jag har svårt att koppla "bug" med chassin i överlag, hur kan ett chassi vara buggigt förutom när det faktiskt finns insekter där i undrar jag

Datorer kan vara hur buggiga som helst, men inte chassin

Permalänk
Medlem

@Eldorado: Han skrev "datorer" och inte chassin.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|