Jag skulle gissa att det är ganska svårt att lyckas få ihop 150 intressenter till ett svenskt GMK-set, men det kan absolut vara värt ett försök. När jag försökte med mitt HADd-on kit (svenskifiering av ett tyskt Cherry-set) lyckades jag finna köpare till någonstans mellan 50 och 75 kit @~200SEK/kit (pessimistisk uppskattning för 20 hattar/kit).
Fördelen att köra ett helt set är att köparna slipper gräva upp en gammal Cherrybräda från ebay eller kleinanzeigen om de inte redan har någon hemma, samt att man är fri att välja sina egna färger. Nackdelen är att det rör sig om en del mer pengar, även om man kör minsta möjliga kit (typ 105 tangenter), men att köra så litet tror jag dock är dumt då man riskerar att tappa en del köpare som inte tycker deras val av layout stöds.
För att uppskatta ungefär hur mycket ett set skulle kosta kan vi ta en titt på det billigaste GMK-setet jag sett @150: GMK Barebones Stormtrooper. För $100 (i och med att vi är inom EU behöver vi dessutom betala tysk moms om 19%) får man följande:
http://i.imgur.com/4wtxlJr.jpg
Ersätter man grunden med ett svenskt ISO-kit men behåller de flesta av hattarna som erbjuds utöver grunden har man ett ganska solitt kit som passar till många olika tangentbord utan att innehålla alltför många hattar. För att utöka kundbasen skulle jag rekommendera att inkludera hattarna som krävs för DK/NO utöver SE/FI. Kanske slänga med ANSI-kompatibilitet för oss som sedan länge övergett ISO.
Har man kommit så långt återstår mest "bara" att komma överens om färgerna...
Gör man ett pan-nordiskt kit kunde det vara kul att göra ett escape-kit innehållandes esc i gul/blå, blå/gul, vit/blå, blå/vit, blå/röd, röd/blå, vit/röd och röd/vit