Permalänk
Skrivet av anon5930:

Har du någon länk? Jag hittar det inte på play.google.com. Iofs är butiken/sidan rätt usel att hitta rätt saker i med förstås. Ska ändå ut på en promenad strax så vore ju ypperligt tillfälle.

https://www.facebook.com/PokemonGO/posts/929474290532463

"Pokémon GO is available in twenty-six new countries. As of tonight, Trainers living in Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Greenland, Hungary, Iceland, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia, Sweden, and Switzerland are able to download Pokémon GO from the Play Store or App Store."

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Funkar inte för mig i Google Play

Skrivet av anon5930:

Har du någon länk? Jag hittar det inte på play.google.com. Iofs är butiken/sidan rätt usel att hitta rätt saker i med förstås. Ska ändå ut på en promenad strax så vore ju ypperligt tillfälle.

En polare har samma problem som har Android. Kan vara skillnader på några minuter/timmar antar jag.

Här är iallafall den svenska AppStore länken: https://itunes.apple.com/SE/app/pokemon-go/id1094591345

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Funkar inte för mig i Google Play

Skrivet av anon5930:

Här har ni länkarna för Google Play respektive App Store
För mig funkade det inte än att göra det direkt från mobilen, utan jag gick in på datorn, den hittade min mobil och så valde jag att installera det därifrån

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nianticlabs...

https://itunes.apple.com/gb/app/pokemon-go/id1094591345?mt=8

Permalänk
Medlem

Hittade det i App Store nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Persienner:

https://www.facebook.com/PokemonGO/posts/929474290532463

"Pokémon GO is available in twenty-six new countries. As of tonight, Trainers living in Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Greenland, Hungary, Iceland, Ireland, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia, Sweden, and Switzerland are able to download Pokémon GO from the Play Store or App Store."

Skrivet av Daavido:

En polare har samma problem som har Android. Kan vara skillnader på några minuter/timmar antar jag.

Här är iallafall den svenska AppStore länken: https://itunes.apple.com/SE/app/pokemon-go/id1094591345

Skrivet av PatrickP:

Här har ni länkarna för Google Play respektive App Store
För mig funkade det inte än att göra det direkt från mobilen, utan jag gick in på datorn, den hittade min mobil och så valde jag att installera det därifrån

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nianticlabs...

https://itunes.apple.com/gb/app/pokemon-go/id1094591345?mt=8

Stort tack alla, nu syns den även här.

Lite modigt att gå ut med 35% laddning på min LG G3 så blir att ladda en stund innan. Men installerat är det, får se om man har något monster under sängen nu bara.

Permalänk
Medlem

Verkar som att Pokémon GO har ganska begränsad lista över supportade telefoner på Android. Går inte att installera på min gamla Samsung S3 (som kör CM13), medan däremot på min Samsung S4 mini.

Så detta kan även vara anledningen till att det inte syns för ett par av er andra.

Spelet fungerar utmärkt på båda telefonerna när jag installerar apk:n direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Verkar som att Pokémon GO har ganska begränsad lista över supportade telefoner på Android. Går inte att installera på min gamla Samsung S3 (som kör CM13), medan däremot på min Samsung S4 mini.

Så detta kan även vara anledningen till att det inte syns för ett par av er andra.

Får inte in det på min surfplatta
Asus TF701t.

Ah verkar kräva ett sim för att ens installera.
Får vänta på en symbian version så jag kan installera på telen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Märkligt. Min Nexus 4 fick installera det. O den lanserades ju 2012

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

För mig står det bara det här objektet är inte tillgängligt i ditt land när jag går in på Pokemon Go via Google Play. Däremot gick det att installera via webben. Märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

2GB RAM och Android 4.4 krävs.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv

En Bulbasaur och en Weedle hittades i bostaden, blir att fånga lite till om en stund. Verkar rätt livat på min lilla ort med.

Skrivet av Jakob-E:

För mig står det bara det här objektet är inte tillgängligt i ditt land när jag går in på Pokemon Go via Google Play.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nianticlabs... fungerar heller inte?

Skrivet av jnsson:

Märkligt. Min Nexus 4 fick installera det. O den lanserades ju 2012

Även min gamla (och tyvärr trasiga) Nexus 4 får installera. Även om telefonen i år är gammal så är det för sin tid en modern och bra plattform som hållit rätt bra under åren. Och dessutom fått nya Android-utgåvor i och med Nexus-produkt.

Permalänk
Medlem

Pokemon Go är nu ute på svenska Play Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

2GB RAM och Android 4.4 krävs.

Inte via mobilen, men det funkade via webbläsaren. Märkligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

”Från polisen vill vi dock påpeka att verkligheten inte försvinner bara för att man spelar spel"

Tack polisen jag känner mig upplyst.

Tycker vi borde ha någon omröstning här på swecklocker på hur gamla alla är som spelar spelet :). Jag menar vi som satt och kollade på pokémon när det kom ut på TV borde kanske vara runt 25-28 år nu.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Installerat, får se om det är något att hänga i granen. Misstänker att det rätt snabbt kan bli rätt enformigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

Fy fan vad bögit haha

Homofob och korkad samtidigt. De egenskaperna går väl hand i hand antar jag.

Permalänk
Medlem

Nedladdat och klart! En Squirtle och Ratata i lägenheten. Det blir att jaga fler under eftermiddagen!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lite ledsen faktiskt. Laggar på min z5 compact... Drar massa batteri.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Laddat ner från AppStore. Inga bekymmer med server eller så. Fångade en Charmander utanför hemmet. Sist jag spelade Pokémon var Red till Gameboy så blir lite kul att stöta på dem igen

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Fy fan vad bögit haha

"bögit", tror det va 10 år sen jag hörde nån säga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En Bulbasaur och en Weedle hittades i bostaden, blir att fånga lite till om en stund. Verkar rätt livat på min lilla ort med.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nianticlabs... fungerar heller inte?

Jo då, det fungerade för mig på webben

Skrivet av anon5930:

Även min gamla (och tyvärr trasiga) Nexus 4 får installera. Även om telefonen i år är gammal så är det för sin tid en modern och bra plattform som hållit rätt bra under åren. Och dessutom fått nya Android-utgåvor i och med Nexus-produkt.

Ah, min köptes sommaren 2013, fick utbytt moderkort förra sommaren (1 månad innan garantin var slut) pga strul med 5GHz Wi-Fi nät. Fungerar utmärkt fortfarande o batteritiden är fortfarande absolut inga problem, ska nu testa hur länge den håller med Pokémon Go

Skrivet av Hzup:

Lite ledsen faktiskt. Laggar på min z5 compact... Drar massa batteri.

Finns ju en anledning till varför det drar så mycket på batteriet. Skärm (troligtvis nära maxljusstyrkan pga att man är utomhus) + GPS gör att det drar mycket ström

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Meh, får inte ens logga in, står att mitt lösenord är fel.

Permalänk
Medlem

Roligt. Laddade ner det nu och märkte att det inte finns något pokestop eller gym i närheten. Är på norra Öland

Permalänk
Medlem

@Foxmaner: lider har av samma problem på östra Gotland

Permalänk
Medlem

Konstigt att enligt google play så är min tele ej kompatibel , har en S3 LTE med 4.4.4 , men med apk:n från apkmirror så funkar det. Är det bara o köra på o få uppdateringarna via google play?

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 64 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Homofob och korkad samtidigt. De egenskaperna går väl hand i hand antar jag.

Inte nog med det, hen kan inte stava heller.. Vilket väl iofs. inte förvånar någon..

Edit: och ni som tycker synd om er själva för att det inte finns något gym i närheten kan trösta er med att det är sjukt ovärt att ägna sig åt gymmande innan typ lvl 10, det slukar potions och revives som bara den och dessa får man i stora mängder endast när man går upp i nivå, vilket man ju ofta gör i början, men mer och mer sällan vad det lider. Visst får man dem ibland från pokéstops, men inte särskilt frekvent och oftast bara en.
Mitt tips är att noga tänka efter innan ni börjar gymma och lägga upp en strategi för hur ni ska göra. Ett annat tips är också att när ni tagit över ett par gym, gå in i shop:en och tryck på den gröna knappen uppe till höger för att få lite mynt. Detta kan dock bara göras en gång var 21:a timma och du får då en belöning baserat på hur många gym du har pokémons i.
Lycka till!

Lade till några tips..
Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis löser 0.29.2 problemet med att tracka pokémon. Har knatat runt och letat pokémon i blindo i flera dagar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Såg någon som skrev att det var tämligen glest med monster ute på landsbygden. Någon som kan bekräfta detta? Hur verkar det med mindre samhällen/byar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080