Permalänk
Medlem

Port forwarding funkar ej.

Heej, Jag fick igång serverdatorn idag och kör konfigurationen, Bahnhof -> fibermodemet -> Netgear WNR3500L -> serverdator med ip addressen 10.0.0.25. Jag har testat med skitroutern jag fick av bahnhof, men DET FUNKAR EJ. Fattar inte vad felet är när jag kunnat portforwarda innan jag flyttade, när jag hade Telia ADSL. Jag ska försöka besvara frågor så gott jag kan. Tack på förhand.

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Medlem

Har du begärt en publik IP-adress? Bahnhof sätter abbonenter bakom CGN som standard.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435192-ac5300-olika-wa...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Har du begärt en publik IP-adress? Bahnhof sätter abbonenter bakom CGN som standard.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435192-ac5300-olika-wa...

Tack som fan lemon! loggade in med deras lösenord och aktiverade "datorn" som är min router och fick en ip med 79.136.xx.xxx
Så glad! tack igen!!

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Lego Master

Hijackar tråden en aning.

Har samma problem, typ. Försöker sätta upp en ARK: Survival Evolved-server för mig och polarna, och jag har fått den ena porten att funka, 7777. Men 27015 som också ska vara öppen lirar inte.
Jag provade att gå in på dhcp.bahnhof.se för att aktivera min IP som fast, men får svaret nedan:

Citat:

Aktivera dator

Vi känner inte igen din ip-adress 155.4.XXX.XXX?
Du har abonnemang på [min närmaste stad], men denna ip ska inte kunna förekomma där.
Därför kan vi inte aktivera din dator.

Testa att starta om din dator och eventuell bredbandsdelare/router och försök igen.

Får du samma fel igen så kontakta Bahnhof Kundtjänst på 010-510 00 00.

What the fudge? Jag har startat om routern, men får samma IP igen. Har mailat Bahnhof, men vet inte hur lång tid det tar för svar. Ska ta och ringa dem på lunchen, men tänkte se om nån har några förslag här med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag provade att gå in på dhcp.bahnhof.se för att aktivera min IP som fast, men får svaret nedan

Kanske för det är en publik adress redan? CGN-NAT har en speciell adress tilldelad för det, så din IP måste börja på 100.x.x.x så kanske du behöver kolla annat, kanske brandväggen eller liknande på servern.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av VexedRelic:

Kanske för det är en publik adress redan? CGN-NAT har en speciell adress tilldelad för det, så din IP måste börja på 100.x.x.x så kanske du behöver kolla annat, kanske brandväggen eller liknande på servern.

Kan inte minnas att jag begärt publik IP tidigare, har bara varit kund sedan jan/feb, men det är ju inte omöjligt. Men det är fortfarande intressant att jag når servern på en port, men inte på en annan. Och då bara om jag stänger av Windows-brandväggen på datorn i fråga. Uppenbarligen är jag inte skillad nog att öppna portar i Windows FW, även om det ser rätt ut. Mög är det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield