Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Prisvärdast budgetval 19" crt-skärm?

Permalänk
Medlem

Prisvärdast budgetval 19" crt-skärm?

Vilken är den prisvärdaste budgetvarianten 19" crt-skärm idag? Funderar på "Samsung 959NF 19" ", är det ett bra val?

Permalänk
Medlem

Enligt Mikrodatorn nr 2, 2003, fick Benq V991 utmärkelsen "Bästa budgetval".

Cirkapris: 1800

Personligen kommer jag själv att köpa en Samsung 959NF 19", från datorbutiken.com. Även den ingår i samma test, och fick inte någon riktigt dålig kritik.

Permalänk

Jag har en Samsung 959NF som jag köpte på db för en månad sen. Helt underbar till spel.

Permalänk
Medlem

ViewSonic P95f+ är bra också.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem

tycker 959nf är underbar!

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

En väldigt bra skärm e ju Hyundai Q910S 19" eller världens minsta 19 tummare. den e byggd i ett 17" skal men e en 19". men sen e det om du är villig att lägga ut 2500 kr på en skärm.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HYQ910

Visa signatur

Burk 2: AMD 64 4600 x2+, Asus mobo, asus X1900xtx pro gamer, 2 gb kingston kvr400 minne, 2 st 200 gb WD diskar, 1 st 80 gb Wd som system, 20" Philips widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batho
En väldigt bra skärm e ju Hyundai Q910S 19" eller världens minsta 19 tummare. den e byggd i ett 17" skal men e en 19". men sen e det om du är villig att lägga ut 2500 kr på en skärm.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HYQ910

Skärmen jag angav kostar ju 3200 ex frakt.

http://web.pcbutiken.com/main.asp?info=11204

Någon annan som vill utala sig om Hyundai? Samsung har man ju hört mycket gott om Kan jag få en bra 19" skärm för det priset spelar ju inte märket någon roll. FÅr ändå räkna att man har en skärm ett antal år

Permalänk
Avstängd

helt klart samtron 96P

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk

Kör på en Samsung 959NF som jag är fetnöjd med valde ut den i butik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
helt klart samtron 96P

Vad grundar du det på, har du en själv? Kan inte hitta några tester på den men den är ju 1000 kr billigare än Samsung 959NF 19"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Kör på en Samsung 959NF som jag är fetnöjd med valde ut den i butik

Jämförde du då med andra i butiken som låg i samma prisklass?

Permalänk

Samtron 96P har väl en hyffsad bild men den är jobbig med det att du måste göra en inställning för varje gång du ändrar upplösning. Exempel om du kör ett spel i 1024 och ett i 1600 så måste du göra den instälnningen först. Samma om du ändrar Hz på den. Billig skärm med hyffsad bild men lite jobiig att ställa in är mitt tycke av skärmen. Skall själv köpa en Samsung 1100DF så snart jag får råd för Samsungs skärmar har ju en helt underbar bild.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe P4 3.4c
OCZ Dual Channel Platinum Ltd Edition 1024Mb Powercolor X800XT PE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-H™
Samtron 96P har väl en hyffsad bild men den är jobbig med det att du måste göra en inställning för varje gång du ändrar upplösning. Exempel om du kör ett spel i 1024 och ett i 1600 så måste du göra den instälnningen först. Samma om du ändrar Hz på den. Billig skärm med hyffsad bild men lite jobiig att ställa in är mitt tycke av skärmen. Skall själv köpa en Samsung 1100DF så snart jag får råd för Samsungs skärmar har ju en helt underbar bild.

NEJ, jag behöver då rakt inte ställa om nått när jag spelar i en annan upplösning osv, bara när jag ändrar upplösning i windows (hur ofta gör man det, man har ju den man gillar hela tiden)
Hz går oxå att ställa in utan att man behöver ändra nått.

BTW: samtron och samsung kör la på samma bildrör, det är väll samsung som gör bildrören till samtron, nästan helt 100 på det asså

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Jo Samtron är Samsungs buget variant. Det är också därför som vissa finesser som finns på Samsung inte finns på Samtron. När det gäller bilden så kan jag bara säga det att även om det är samsung som bygger samtron bildrör så är bildkvaliteten på samsungs egna monitorer mycket bättre.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe P4 3.4c
OCZ Dual Channel Platinum Ltd Edition 1024Mb Powercolor X800XT PE

Permalänk
Medlem

Jag har en samtron 96P, UTMÄRKT bildkvalité men min skärm ger ifrån sig några underliga klick ljud när man sätterpå den eller när man precis stängt av den. men annars är den helt underbar!

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Hedersmedlem

959 NF är de klart billigaste bra 19"-skärmen idag, funder på en sådan, eller en Iiyama.

Viewsonic p95f? Den är ju svindyr, och svår att hitta.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Sitter också på en Samtron 96P, är grymmenöjd med den, till det priset ...
Har alldrig behövt o ställa om någonting när man spelar. Iofs inte så ofta, men det händer ju att man tar ett lir på datorn istället för Xboxen...
Och, ja, det är Samsung som gör Samtrons skärmar. Som sagt, en budgetvariant av Samsung...
I den ryska(!) manualen jag fick till min skärm var det länkat till Samsung, så...
http://buggy.no-ip.com/ kan du ju se på lite billiga alternativ...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Hade en jävla massa problem med Samsung 959NF, bytte 3 gånger. Nu sitter jag med en Sony istället.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Som sagt, köp en samtron 96P, mycket bra köp !

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har hört at iiyama gör grymt skarpa skärmar.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Samsung gör jävligt bra skärmar...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Hyundai Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200/85Hz Imagequest
1799,- + 69kr frakt (oneshop.nu)

19" skärm för ~1800kr som klarar 1600x1200 @ 85Hz (den är väl prisvärd)

har själv en Samtron 96P (är kanska nöjd med den)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Helt klart en Samtron 96P, har det som sekundär skärm, troligen svårt att hitta bättre skärpa i den prisklassen

(enda anledningen till att jag har det som sekundär skärm är att jag fick köpa loss min Nokia 21" CRT true flatscreen billigt från mitt gamla jobb)

/Bennie

Visa signatur

Workstation :: Linux Mint :: [ASUS TUF Gaming B650M-Plus ]|[AMD Ryzen 9 7900X ]|[Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz]|[GTX1080]||[ASUS Prime AP201]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Har hört at iiyama gör grymt skarpa skärmar.

Det stämmer bra, extremt bra bildkvalité, men kvalitén på komponenterna? jag hivade ut min sista iiyama skärm för inte sä längesen, ett par månader, den bara blev lila hela tiden... jag har haft 3 st iiyama skärmar, en tappade skärpan efter ca 1,5 år, en började "hoppa" i bilden efter 2 år eller så och den jag skrotade sisst höll väl i 2 år den också(körde med den lila i ungefär 2 år till på min server)... iofs var ingen av dessa skärmar av nyare modell, men jag tycker ändå att man kan skriva denna lilla varningen...

Ett tips när det gäller skärm är att köpa den från dustin, du kanske får ge lite mer, men en sådan grej som en skärm vill man gärna ha tillbaka snabbt om något skulle gå fel, där kan man lite på dustin!

Sen funderade jag ett tag på att köpa ny skärm till mej, så låg valet mellan:

VIEWSONIC P95F+ eller NEC FE991SB

Men jag insåg efter många om och men att den skärmen jag har nu är väldigt bra

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex