Permalänk
Medlem

Garanti nekat @netonnet

Denna tråd är inte för säga att jag får skylla mig själv, eller att netonnet är tomtar eller så. Utan mest för se om det kan finnas andra alternativ.

Historia.

Köpte Benq 1070 på netonnet för 1½ år sedan. Efter cirka 1 år började en fläkt låta illa och den åkte in på garantireperation. Där upptäkte man att fler fläktar var helt döda och bytte dom. Projektor kom tillbaka efter cirka en månad. (yes, världens längsta servicetid verkligen).

Den fungerade fint i cirka 5 månader till, sen small det till ordentligt i den och den blev svart. Skruvade ner från taket och åkte till netonnet med den igen för reklamation och sa att jag trodde lampan kanske hade exploderat (då det ramlade ut pyttesmå glasbitar ur den) och var orolig att färghjul eller liknande blivit skadat, och om fläktar kanske slutat fungera igen och frågade om det gick på garanti. Fick svar att det är 2 års garanti på produkten, och den ser väldigt fin ut annars, inte ens en repa på plasten, så den har inte skadats av handhavandefel.

Sa även att jag kan alltid skruva upp och rengöra den själv och byta lampa om den har pajat, men är det något mer som gått sönder så kommer ni neka mig garanti va, och de bekräftade det. Så bästa är att lämna in den, inte ens försöka byta lampa då det kan förbruka garanti om något blivit skadat och jag inte kan bevisa att jag inte orsakat skadan när jag bytte lampa. (Därmed skruva upp själv för rengöra och byta lampa efteråt var helt utanför vad jag fick göra om jag ville ha kvar garantin).

Idag ringde netonnet och meddelade att serviceverkstad tagit emot paket, men tänker inte öppna det då exploderande lampa inte täcks av garanti då Benq enbart har ett års garanti på lampan. Så de kan kassera den för en kostnad av 680:-, eller skicka tillbaka den för en kostnad av 1188:-. Om något annat är skadat i projektorn täcks det av garanti, men då får jag betala felsökningskostnad om det inte är något fel. Om den skickas tillbaka och jag betalar 1188:- och sen byter lampa och upptäcker något fel så hänvisar netonnet till att garantin är förbrukad då jag kan ha skadat något vid lampbyte och rengöring.

Lite moment 22 över det hela.

Så korta drag:
Projektor trasig, mest troligt lampa, dock ej konstaterat av verkstad.
Netonnet medgav garanti på 2 år vid inlämning.
Netonnet nekar garanti när den kommit till verkstad och hänvisar till 1 år garanti för lampa.
Netonnet nekar garanti om jag hade bytt lampa själv och något var skadat efter ev. lampan exploderade.
Netonnet nekar garanti om jag hade rengjort själv och något var skadat efter ev. lampan exploderade.

Hade gärna sett er syn på det hela.

--
Update
mailat konsumentvägledare i kommunen. avvaktar svar.
mailat benq (då telefon är stängd för dagen). avvaktar svar.

update
Permalänk
Medlem

Fast lampan ska ju inte Explodera så det borde väll ändå gå på garanti om det är så att det är lampan, för dom ska ju dö, men inte EXPLODERA.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Fast lampan ska ju inte Explodera så det borde väll ändå gå på garanti om det är så att det är lampan, för dom ska ju dö, men inte EXPLODERA.

Lite så var min tanke med. Vilket netonnet höll med om när jag lämnade in den. Inga varningar heller om eventuellt byte och deras smart eco ska räcka till 6000 timmar. Det var långt kvar på denna tid med. Jag tror mer en fläkt som gett upp och överhettat, men vet inte säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Lite så var min tanke med. Vilket netonnet höll med om när jag lämnade in den. Inga varningar heller om eventuellt byte och deras smart eco ska räcka till 6000 timmar. Det var långt kvar på denna tid med. Jag tror mer en fläkt som gett upp och överhettat, men vet inte säkert.

Om det small till så kanske det kan vara ett fläktblad som gått sönder och eventuellt tagit med sig lampan?

Jag tycker helt klart att det ska vara garanti och om inte så Reklamation, då lampan inte skall explodera, vad dom än säger.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Bra recension! Nu vet man vilket projektor man INTE ska köpa!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

http://www.trygghetsavtal.se/produktforsakring/villkor/garant...

"Under de 3 första åren ger Konsumentköplagen ett bra skydd om varan går sönder på grund av fel som fanns redan från början."

Det bör ju vara ett fel från början om lampan går sönder på det viset efter så kort tid?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Proffsmobbare

Missförstår jag något, eller kom ni överrens (du och anställd på NoN) att den skulle skickas in på garanti, varpå den nekas och du ska behöva betala 1188 (!) SEK för att få den trasiga projektorn tillbakaskickad?

Permalänk
Inaktiv

Även vart man inte ska köpa den.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av babbelfisk:

Denna tråd är inte för säga att jag får skylla mig själv, eller att netonnet är tomtar eller så. Utan mest för se om det kan finnas andra alternativ.

Historia.

Köpte Benq 1070 på netonnet för 1½ år sedan. Efter cirka 1 år började en fläkt låta illa och den åkte in på garantireperation. Där upptäkte man att fler fläktar var helt döda och bytte dom. Projektor kom tillbaka efter cirka en månad. (yes, världens längsta servicetid verkligen).

Den fungerade fint i cirka 5 månader till, sen small det till ordentligt i den och den blev svart. Skruvade ner från taket och åkte till netonnet med den igen för reklamation och sa att jag trodde lampan kanske hade exploderat (då det ramlade ut pyttesmå glasbitar ur den) och var orolig att färghjul eller liknande blivit skadat, och om fläktar kanske slutat fungera igen och frågade om det gick på garanti. Fick svar att det är 2 års garanti på produkten, och den ser väldigt fin ut annars, inte ens en repa på plasten, så den har inte skadats av handhavandefel.

Sa även att jag kan alltid skruva upp och rengöra den själv och byta lampa om den har pajat, men är det något mer som gått sönder så kommer ni neka mig garanti va, och de bekräftade det. Så bästa är att lämna in den, inte ens försöka byta lampa då det kan förbruka garanti om något blivit skadat och jag inte kan bevisa att jag inte orsakat skadan när jag bytte lampa. (Därmed skruva upp själv för rengöra och byta lampa efteråt var helt utanför vad jag fick göra om jag ville ha kvar garantin).

Idag ringde netonnet och meddelade att serviceverkstad tagit emot paket, men tänker inte öppna det då exploderande lampa inte täcks av garanti då Benq enbart har ett års garanti på lampan. Så de kan kassera den för en kostnad av 680:-, eller skicka tillbaka den för en kostnad av 1188:-. Om något annat är skadat i projektorn täcks det av garanti, men då får jag betala felsökningskostnad om det inte är något fel. Om den skickas tillbaka och jag betalar 1188:- och sen byter lampa och upptäcker något fel så hänvisar netonnet till att garantin är förbrukad då jag kan ha skadat något vid lampbyte och rengöring.

Lite moment 22 över det hela.

Så korta drag:
Projektor trasig, mest troligt lampa, dock ej konstaterat av verkstad.
Netonnet medgav garanti på 2 år vid inlämning.
Netonnet nekar garanti när den kommit till verkstad och hänvisar till 1 år garanti för lampa.
Netonnet nekar garanti om jag hade bytt lampa själv och något var skadat efter ev. lampan exploderade.
Netonnet nekar garanti om jag hade rengjort själv och något var skadat efter ev. lampan exploderade.

Hade gärna sett er syn på det hela.

Kontakta BENQ direkt vid denna fråga och bedriv frågan vidare till ARN direkt. Detta är ett typiskt garanti ärende/Fuckup av verkstaden då de antagligen gjort något fel vid första reparationen.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Missförstår jag något, eller kom ni överrens (du och anställd på NoN) att den skulle skickas in på garanti, varpå den nekas och du ska behöva betala 1188 (!) SEK för att få den trasiga projektorn tillbakaskickad?

Det är korrekt. De meddelade att det var 2 års garanti på produkten och inga problem där. Jag meddelade att jag är införstådd att jag inte får en ny lampa och kommer köpa en ny sådan ändå eftersom den kan dö ändå när som helst, men de ska inte explodera och lämna glassplitter i projektor och riskera skada andra komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av babbelfisk:

Det är korrekt. De meddelade att det var 2 års garanti på produkten och inga problem där. Jag meddelade att jag är införstådd att jag inte får en ny lampa och kommer köpa en ny sådan ändå eftersom den kan dö ändå när som helst, men de ska inte explodera och lämna glassplitter i projektor och riskera skada andra komponenter.

Jag har inte kunskapen inom konsumenträtt för att hjälpa dig på något sätt, blir förbannad av att bara läsa NoN's lösning på det hela. På vilken planet ska det kosta 1188 SEK för frakt tillbaka till kund, särskilt när det var en föreslagen lösning från NoN-anställd?

Permalänk
Medlem

Jag har inte något att tillföra ämnet men jag har en likadan projektor där fläkten/fläktarna har börjat låta (hörs när det inte är något ljud från högtalarna). Efter googling tycks det vara ett känt problem. Kanske bör passa på att skicka in min?

Vet du om de bytte till ny typ av fläkt eller samma (så att problemet lär återkomma)?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har inte något att tillföra ämnet men jag har en likadan projektor där fläkten/fläktarna har börjat låta (hörs när det inte är något ljud från högtalarna). Efter googling tycks det vara ett känt problem. Kanske bör passa på att skicka in min?

Vet du om de bytte till ny typ av fläkt eller samma (så att problemet lär återkomma)?

Skicka in den snabbt som tusan. Vet inte vad de bytte till för fläkt, det framgick dessvärre inte av servicerapporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag har inte kunskapen inom konsumenträtt för att hjälpa dig på något sätt, blir förbannad av att bara läsa NoN's lösning på det hela. På vilken planet ska det kosta 1188 SEK för frakt tillbaka till kund, särskilt när det var en föreslagen lösning från NoN-anställd?

Jag frågasatte det med och vill ha specificerad vad det är som kostar. De skulle maila företaget och kolla. Som sagt, de har inte öppnat paketet, enbart mottagit det enligt den från Netonnet som ringde mig i eftermiddags.

Permalänk
Medlem

Tre års reklamationsrätt bör absolut gälla detta. En lampa som exploderar, och eventuellt skadar andra delar i projektorn, kan givetvis inte vara acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt läge. Frågan är hur i hela världen fraktkostnaden kan uppgå till över 500 kr? Tyvärr är det nog bara att betala, även om priset känns orimligt.

Dock har Netonnet ljugit för dig. Garantin bryts inte om du byter lampan själv. Varsamt och till en lampa Benq godkänner. Det är helt i linje med vad manualen säger vad du kan göra på egen hand. Det är heller inte helt ovanligt att lampan går fysiskt sönder och lämnar efter glasbitar. Den borde i och för sig inte explodera...

Garantin för Benq:s lampor verkar vara ett år eller 2000 timmar, det som kommer först. Så den smällen hade du fått tagit själv, inte oväntat eller konstigt.

Knivigt läge du sitter i ändå. Det är inte helt otroligt att något annat strök med i smällen. Jag blev nekad garanti för att lampans balast gick sönder i samband med lampan en gång. Det skulle kosta totalt över 4000 har jag för mig. Även då fick jag samma val, betala för att de ska kassera eller ännu mer för att skicka tillbaka den till mig. Det verkar som att servicebranchen för projektorer är skojare hela högen. Risken för att de hittar något annat som strider mot garantin, så som fuktskada eller annan svårkontrollerad skit, finns ju den också om du väljer att betala för att få tillbaka den och sen byter till en ny lampa. Om det då skulle visa sig att du behöver skicka in den igen.

Mer information om Benq:s garantier för projektorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Tre års reklamationsrätt bör absolut gälla detta. En lampa som exploderar, och eventuellt skadar andra delar i projektorn, kan givetvis inte vara acceptabelt.

Jag läste rätt många trådar där andra haft samma problem, inte bara benq utan även epson och liknande. Där har det gått på garanti om den har varit under garantiperioden då exploderade lampor har skadat färghjul i projektorn eller andra delar av projektorn. I detta fall vill de inte titta om det är skadat utan en felsökningskostnad (som de inte visste hur hög den var).

Men det som stör mig mest är att jag fick inte byta lampa själv, för om något var skadat skulle de inte gå på garanti då jag kan orsakat skadan själv. Jag fick inte heller öppna för rensa bort glas, för om något var skadat fick jag ingen garanti då jag öppnat den.

Nu får jag ingen garanti ändå, men får dock veta att det är 1 års garanti på lampa, inte 2 för produkten som de meddelade vid inlämningen. Så nu får jag betala för få tillbaka den. Tycker NoN-anställd borde meddelat det vid inlämning "hörru fetto, är de lampan är det ingen garanti och kommer kosta dig pengar å få tillbaka den, och vi gör inget åt den". Inte efteråt. Känns inte helt ok.

Så oavsätt vad jag hade gjort om de varit en skada efter glassplitter så är det ingen garanti. Då kunde ja lika gärna gjort rent själv och bytt lampa och hoppas på det bästa. Då hade det iaf varit gratis, och förlora garanti

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Tråkigt läge. Frågan är hur i hela världen fraktkostnaden kan uppgå till över 500 kr? Tyvärr är det nog bara att betala, även om priset känns orimligt.

Dock har Netonnet ljugit för dig. Garantin bryts inte om du byter lampan själv. Varsamt och till en lampa Benq godkänner. Det är helt i linje med vad manualen säger vad du kan göra på egen hand. Det är heller inte helt ovanligt att lampan går fysiskt sönder och lämnar efter glasbitar. Den borde i och för sig inte explodera...

Garantin för Benq:s lampor verkar vara ett år eller 2000 timmar, det som kommer först. Så den smällen hade du fått tagit själv, inte oväntat eller konstigt.

Knivigt läge du sitter i ändå. Det är inte helt otroligt att något annat strök med i smällen. Jag blev nekad garanti för att lampans balast gick sönder i samband med lampan en gång. Det skulle kosta totalt över 4000 har jag för mig. Även då fick jag samma val, betala för att de ska kassera eller ännu mer för att skicka tillbaka den till mig. Det verkar som att servicebranchen för projektorer är skojare hela högen. Risken för att de hittar något annat som strider mot garantin, så som fuktskada eller annan svårkontrollerad skit, finns ju den också om du väljer att betala för att få tillbaka den och sen byter till en ny lampa. Om det då skulle visa sig att du behöver skicka in den igen.

Mer information om Benq:s garantier för projektorer.

Att byta lampa själv är inga problem, det vet jag att vi kan göra. Dock var det fullt med glassplitter fast i plasten som ligger ovan lampan, så valde att inte ta bort den för se vad det var som faktiskt hade gått sönder. Hade jag bytt och det hade orsakat att glas hade åkt in i färghjul och skadat det så hade NoN vägrat garanti då jag inte har "behörighet" (enligt den på NoN som mottog serviceärendet) att rensa glas och skruva upp projektorn. Så rätt val var att lämna in den enligt honom.

Att lampan dör, ger upp, slutar lysa är inga konstigheter. Det har jag varit beredd på sen den slog om till 500h smart eco och har en extralampa. dock inte att den ska explodera och det faller ner glassplitter i soffan från projektorn, det var inte riktigt med i beräkningen Nu vill de inte heller kolla om något annat faktiskt gått sönder, de vill inte ens öppna paketet om jag inte godkänner rep-kostnad som de inte visste hur mycket det var på. Ballasten och färghjul på samma gång, då blir det väldigt dyrt.. Kanske ingenting alls som är trasigt och räcker med städa ur och byta lampa. Jag vet inte, jag fick inte öppna för kolla å fixa då garanti rök då enligt NoN.

Service ska enligt NoN vara Benq Europe som verkstad. Jag frågade om det verkligen stämde då den skickades till helt annan verkstad i Uppsala första gången, men nu ska det tydligen vara Benqs egna verkstad. (Tror inte riktigt på det dock)

Permalänk
Medlem

@babbelfisk:

Ah, ok. Jag tvivlar fortfarande på att garantin faktiskt hade brutits om du hade pillat bort lite själv. Men risken hade varit stor att skojarna menat på att det var ditt ingrepp när du själv bytte lampan som orsakade skadan. Det är ju tyvärr inte mycket att göra. Att anmäla ärendet till ARN kommer nog tyvärr inte att ge så mycket mer än huvudvärk är jag rädd.

Hoppas att de kan specificera vad kostnaden om 1180 kr faktiskt går till!

Permalänk
Medlem

@babbelfisk:

Vad kostar en felsökning? Känns ju som ett bättre alternativ att verkstaden öppnar upp och tittar om nåt går sönder mot att den ska skickas fram och tillbaka. Även om det blir du som betalar för själva felsökningen.

Ett annat alternativ är att prata med verkstaden, är att om det bara är lampan så betalar du en ny och då även för jobbet för att byta lampan. Det är ju en serviceverkstad, om du eller BenQ betalar för jobbet borde spela mindre roll för verkstaden så länge dom får betalt.

Gör antingen en kostnad för felsökning och eller byte av lampa någon skillnad på frakten tillbaka?

Permalänk
Medlem

Skit nu i det här med garantin, den är frivillig från företagets sida.
Enligt konsumentköplagen så har du 3 års reklamationsrätt. Eftersom den redan varit inne för att fläktarna inte fungerade kan man anta att lampan blivit överhettad på grund av det. Gå vidare till ARN.
Jag var själv ute för samma sak på Elgiganten, där deras 6 månaders lampgaranti gått ut så de ville ha 2500:- för byte av lampa. Efter att jag anmält till ARN så ville de göra upp i godo och jag fick 3000:- för resor, förlorad arbetsinkomst och telefonsamtal. Och de bytte lampan också.:-)

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Inaktiv

Allt lampan har brunnit täcks säkerligen inte av reklamationsrätten då det är en förbrukningsvara. Har lampan däremot exploderat och gjort annan skada under normala användningsförhållanden så ska projektorn repareras utan kostnad. Det är möjligt att du måste bekosta en ny lampa men det är väl enda förbrukningsdelen i en projektor? Jag tror knappast Netonnet eller BenQ kommer hävda att exploderande lampor är normalt för deras projektorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Skit nu i det här med garantin, den är frivillig från företagets sida.
Enligt konsumentköplagen så har du 3 års reklamationsrätt. Eftersom den redan varit inne för att fläktarna inte fungerade kan man anta att lampan blivit överhettad på grund av det. Gå vidare till ARN.
Jag var själv ute för samma sak på Elgiganten, där deras 6 månaders lampgaranti gått ut så de ville ha 2500:- för byte av lampa. Efter att jag anmält till ARN så ville de göra upp i godo och jag fick 3000:- för resor, förlorad arbetsinkomst och telefonsamtal. Och de bytte lampan också.:-)

Låter som att det är värt att gå vidare till ARN om NoN nu inte ändrar sig. Tack för den inputen.

Permalänk
Medlem

jag har kört eco på min sen jag köpte den och då ska lampan klara 6000 timmar. 1070+
Trist om nått sånt här händer innan tiden e slut, får la köpa en lampa så man har extra hemma iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av grogt:

@babbelfisk:

Vad kostar en felsökning? Känns ju som ett bättre alternativ att verkstaden öppnar upp och tittar om nåt går sönder mot att den ska skickas fram och tillbaka. Även om det blir du som betalar för själva felsökningen.

Ett annat alternativ är att prata med verkstaden, är att om det bara är lampan så betalar du en ny och då även för jobbet för att byta lampan. Det är ju en serviceverkstad, om du eller BenQ betalar för jobbet borde spela mindre roll för verkstaden så länge dom får betalt.

Gör antingen en kostnad för felsökning och eller byte av lampa någon skillnad på frakten tillbaka?

De kunde dessvärre inte svara på vad felsökning skulle kosta. Det är då 1188:- + felsökning. Med tanke på pris för att de tagit emot ett paket och ska skicka tillbaka det går på 1188:- så bör väl felsökning gå på några tusen antar jag. Jag har en lampa hemma redan, så vill inte gärna betala nästan 2k för en till bara för att de ska byta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Jag har gått igenom samma process som du nu gör, samma projektor och en poppande lampa.Din lampa har exploderat/gått sönder på grund av fabriksfel på projektorn helt enkelt.förklara för dem att projektorn orsakat explosionen av lampan,detta då lamporna inte säger pang av sig själva. jag anser att du ska ha en ny produkt dvs Projektor samt lampa.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Googlar man Benq 1070 exploding bulb får man upp rätt många träffar.
Verkar va ett fabriksfel , ge dig inte!!!
Lycka till / Mange

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Ska dra det med netonnet imorgon och se hur de ställer sig till det. Ni som haft liknande problem, skriv gärna pm hur ni skrev för få det löst för er del

Permalänk
Medlem

Hur manga timmar hade lampan? Min lampa I min w1300 sprängdes också men då efter 7000 timmar. Men eftersom de varnar I manualen så köpte jag en NY http://www.manualslib.com/manual/422315/Benq-W1070.html?page=...

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Medlem

Kolla vilken verkstad som haft inne projektorn på reparation. Gissar på Infocare?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC