Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

IPTV utan kabel

Jag funderar på att byta till comhem, för att kunna se denna SHL säsong med bra bild, samt slippa boxers streamande.

Jag har aldrig kört IPTV förr, vill veta om det finns en box som kör wifi, så jag slipper dra en nätverkskabel till boxern, för det är väl så det funkar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

Jag funderar på att byta till comhem, för att kunna se denna SHL säsong med bra bild, samt slippa boxers streamande.

Jag har aldrig kört IPTV förr, vill veta om det finns en box som kör wifi, så jag slipper dra en nätverkskabel till boxern, för det är väl så det funkar.

Du kan köra telias trådösa tv apparater (du behöver inte telia abboneman) eller powerline's.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Strong är super!!!!!

Strong är super!!!!!

Permalänk
Medlem

Comhem har utrustning för trådlös, bara kontakta dom och välj vilken lösning som passar dig bäst.
https://www.comhem.se/kundservice/support/utrustning/tillbehor-och-kablage-86236

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Att köra IPTV via trådlöst är nog inte att rekommendera, vet inte vilket stadsnät du har men IPTV är lite mer känsligt än vanlig surf.

Jag skulle fråga ComHem eller ditt stadsnät vad dom rekommenderar.