Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245786-msi_ge...

Hur länge tar det för er att få det här kortet till västerås från andra butiker? La en order onsdag natt förra veckan. Har funnits i lager hela tiden i andra butiker

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245786-msi_ge...

Hur länge tar det för er att få det här kortet till västerås från andra butiker? La en order onsdag natt förra veckan. Har funnits i lager hela tiden i andra butiker

Hej, tyvärr har lagersaldot i butikerna visat fel och vi har inget bekräftat datum från MSI ännu på nästa skeppning tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, tyvärr har lagersaldot i butikerna visat fel och vi har inget bekräftat datum från MSI ännu på nästa skeppning tyvärr.

Tack för svaret, kliade i fingrarna så la en order på "vanliga" strix kortet, hoppas 12 i lager på infracity stämmer då

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

Tack för svaret, kliade i fingrarna så la en order på "vanliga" strix kortet, hoppas 12 i lager på infracity stämmer då

Jo det stämmer fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen Gäller det fortfarande att Frölunda Torg öppnar imorgon?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

@webhallen Gäller det fortfarande att Frölunda Torg öppnar imorgon?

Yup!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga öppningserbjudanden?

..nevermind, såg detta på fb nu: "Det blir lite smygöppning idag, nästa fredag går vi all in med öppningserbjudanden."

Permalänk
Hedersmedlem

Vill beställa Quiet Comfort 35 på kampanjen men letar efter att kunna använda en annan leveransadress än min egen hemadress. Missar jag något eller finns det alternativet inte?

[edit:] Gick tillbaks med bakåtpilen och ändrade kunduppgifterna till en föreälders och då blev allt helt rätt. Jag stod som kund med min adress och telefonnummer medan föräldern står som mottagare med sitt namn och adress.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/243851-crucia...
Det minnet är listat under DDR3...

Kan ju hända att nån köper det av misstag. DDR4 lär inte passa om det är DDR3 man behöver

Förtydling
Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Varför får jag olika resultat om jag använder "paketsökningen" på er sida och postens?
Får olika texter och klockslag för händelserna beroende på vilken sida jag tittar på, enligt er sida så ska min senaste order vara "Lastat för distribution" vilket jag skulle tolka som att jag får den idag.. men på posten sida står det måndag..

Sen kan jag tycka att posten borde kunna leverera ett paket i Stockholmsområdet på mindre än 4 arbetsdagar, istället för att skyffla runt paketen mellan deras terminaler runt Stockholm.. (köra mitt paket från veddesta till segeltorp känns lite onödigt när jag bor ganska precis mitti mellan, att det tar 3 dagar extra p.g.a. är ju inget positivt) men det är inte ert fel...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blk:

Varför får jag olika resultat om jag använder "paketsökningen" på er sida och postens?
Får olika texter och klockslag för händelserna beroende på vilken sida jag tittar på, enligt er sida så ska min senaste order vara "Lastat för distribution" vilket jag skulle tolka som att jag får den idag.. men på posten sida står det måndag..

Sen kan jag tycka att posten borde kunna leverera ett paket i Stockholmsområdet på mindre än 4 arbetsdagar, istället för att skyffla runt paketen mellan deras terminaler runt Stockholm.. (köra mitt paket från veddesta till segeltorp känns lite onödigt när jag bor ganska precis mitti mellan, att det tar 3 dagar extra p.g.a. är ju inget positivt) men det är inte ert fel...

Tja, de olika resultaten kan bero lite på hur vårt system vidarebefodrar information ifrån postnord gemfört med hur de lägger upp det på sin sida. T.ex. i fallet där det står lastat för distrubtion, då är senaste statusen just det, dock bereoende på tiden på dagen och posten kan fallet vara så att de inte hinner ut samma dag, då finns informationen på postens sida om när de beräknar kunna få ut den men inte hos oss.

Däremot ska det ju självklart inte ta 4 dagar för posten att leverera ett paket inom Stockholm, utan det låter nästan som de felsorterat den och den åker runt i en ond cirkel tills någon märker vad som hänt. Om det är ett återkommande problem får ni jättegärna maila det till vår kundtjänst så kan de undersöka det närmare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Leveranser från Apple

Hur fungerar det med leveranserna från Apple av den nya ifånen. Får ni i samma veva som de börjar sälja på hemsidan eller är det ett senare datum? T.ex. specifikt datum eller att ni får dem först efter att de tillgodosätt operatörer och kommit ikapp beställningarna på sin egen sida?

Det gick att förbeställa samma dag hos er som förbeställningarna öppnade hos Apple. Förbeställde en ny svart sak på 128GB. På Apples sida står det 3-5 veckors leveranstid på just en sådan modell. Är inte i desperat behov av en telefon eller en fanboy, mest tekniksugen som vanligt. Det får ju däremot inte dröja allt för många månader. Då går jag direkt till en apple store. Min kinaproducerade Italienspecade Commodore PET smartphone jag köpte i en nostalgitrip håller nog inte till jul. Sämsta skit jag någonsin haft, och då jämför jag med de många undermåliga skamprodukterna jag själv utvecklade på Sony Ericsson för 10 år sedan.

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mr_Morden:

Hur fungerar det med leveranserna från Apple av den nya ifånen. Får ni i samma veva som de börjar sälja på hemsidan eller är det ett senare datum? T.ex. specifikt datum eller att ni får dem först efter att de tillgodosätt operatörer och kommit ikapp beställningarna på sin egen sida?

Det gick att förbeställa samma dag hos er som förbeställningarna öppnade hos Apple. Förbeställde en ny svart sak på 128GB. På Apples sida står det 3-5 veckors leveranstid på just en sådan modell. Är inte i desperat behov av en telefon eller en fanboy, mest tekniksugen som vanligt. Det får ju däremot inte dröja allt för många månader. Då går jag direkt till en apple store. Min kinaproducerade Italienspecade Commodore PET smartphone jag köpte i en nostalgitrip håller nog inte till jul. Sämsta skit jag någonsin haft, och då jämför jag med de många undermåliga skamprodukterna jag själv utvecklade på Sony Ericsson för 10 år sedan.

Tja,

Det stämmer vår inköpare kunde ganska snabbt lägga upp artiklarna på hemsidan, vi kommer även få ett mindre antal till säljstarten dock är det väldigt bergränsat.
Efter det har vi inget beräknat leveransdatum, men vi lägger upp det vart eftersom på produksidorna när vi har det att tillgo.

Leveranserna i början brukarar vara små och lite till och från tyvärr, möjligen tills det att operatörerna och deras egna store har tillgodosätts.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vill beställa Quiet Comfort 35 på kampanjen men letar efter att kunna använda en annan leveransadress än min egen hemadress. Missar jag något eller finns det alternativet inte?

[edit:] Gick tillbaks med bakåtpilen och ändrade kunduppgifterna till en föreälders och då blev allt helt rätt. Jag stod som kund med min adress och telefonnummer medan föräldern står som mottagare med sitt namn och adress.

Har själv varit i denna situation, detta borde @webhallen kunna förtydliga.

Skrivet av Webhallen:

Tja,

Det stämmer vår inköpare kunde ganska snabbt lägga upp artiklarna på hemsidan, vi kommer även få ett mindre antal till säljstarten dock är det väldigt bergränsat.
Efter det har vi inget beräknat leveransdatum, men vi lägger upp det vart eftersom på produksidorna när vi har det att tillgo.

Leveranserna i början brukarar vara små och lite till och från tyvärr, möjligen tills det att operatörerna och deras egna store har tillgodosätts.

Kommer ni få några iPhone till era butiker på säljstarten? Jag har en reservation liggandes, går det att få några preliminaära besked eller behöver jag gå till plan B och hämta ut den hos Telia butiken?

Jag vill ju ha XP och Achivements från er, men inte om det innebär att jag behöver vänta

Permalänk

Jag undrar samma sak om iPhone. Jag beställde min telefon några timmar efter Apple haft Keynoten då jag såg att telefonen redan låg uppe på hemsidan. Och bör således vara bland de allra första att få sin order skickad från webhallen. Så jag hoppas inte ni prioriterar att sälja de första telefonerna i butik då.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cappachino:

Jag undrar samma sak om iPhone. Jag beställde min telefon några timmar efter Apple haft Keynoten då jag såg att telefonen redan låg uppe på hemsidan. Och bör således vara bland de allra första att få sin order skickad från webhallen. Så jag hoppas inte ni prioriterar att sälja de första telefonerna i butik då.

De exemplar som kommer in kommer att gå ut till de som bokat först och främst som vanligt, inga exemplar så vitt jag vet kommer skickas till butikerna, om de inte finns en bokning där förstås.

Angående leveranser har vi inte fått några ytterligare besked än tidigare, men inköparna jagar runt för att kunna få in så många som möjligt. När vi har ett beräknat leveransdatum uppdaterar vi produktsidan med det direkt.

Visa signatur

Permalänk

Tack för bra info och grym kundsupport. Och så för en bra butikskedja 😊👍

Permalänk
Medlem

@Webhallen Tänkte bara höra när ni planerar att införa https på er hemsida? Börjar väl bli dags nu?

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Har kollat på lite fyndvaror och känner mig lite fundersam då det kommer upp saker som det står att ni inte har i lager. Vad ska det betyda? D:

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med alla GoPro's ? Kikar man under "Foto och Actionkamera" så är det bara typ 4 produkter därav en är GoPro.

Kommer ni ta in Hero5/Hero5Session/Session och Karma-drönaren?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HerrNilsson:

@Webhallen Tänkte bara höra när ni planerar att införa https på er hemsida? Börjar väl bli dags nu?

Vi har redan idag https på hemsidan i kassan och för betalväxeln, det är planerat att det ska införas på resten utav hemsidan. Men just nu är det inget satt datum när det blir klart.

Skrivet av FlygarStenen:

@Webhallen: Har kollat på lite fyndvaror och känner mig lite fundersam då det kommer upp saker som det står att ni inte har i lager. Vad ska det betyda? D:https://images-2.discordapp.net/.eJwFwVsOhCAMAMC7cABKfSB4G4IEjdoSWuPHZu_uzM88_TKr2VWbrADbIZn7ZkW5p1psZa5XSe0Qm_mGpJryfhdSARzD5ND5OboJET16GIYFF-dHDBjniD44eOgkfsk2qub_AQPbIsk._T9sEYCQeSLOdkoJ7xriYhHl0lM

Just i detta fall hade vi den i lager, men den var i färd ifrån en butik till vårt huvudlager där vi normalt förvarar våra fyndvaror. Då butikerna inte alltid har extra plats för att låta dem ligga kvar längre perioder

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Vad har hänt med alla GoPro's ? Kikar man under "Foto och Actionkamera" så är det bara typ 4 produkter därav en är GoPro.

Kommer ni ta in Hero5/Hero5Session/Session och Karma-drönaren?

GoPro är en tillverkare vi valt att inte jobba vidare med just nu, där av det är så få artiklar kvar i sortimentet. Så vi kommer inte ta in deras nya produkter där.

Det är möjligt att detta ändras framöver, men inget just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är hemsidan nere?

503 Service Unavailable

No server is available to handle this request.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av moreempty:

är hemsidan nere?

503 Service Unavailable

För mig i webbläsaren är den nere, och downornot.com rapporterar den som uppe på http://isup.me/webhallen.com och nere på http://isup.me/WWW.webhallen.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av moreempty:

är hemsidan nere?

503 Service Unavailable

Skrivet av gymrattan:

För mig i webbläsaren är den nere, och downornot.com rapporterar den som uppe på http://isup.me/webhallen.com och nere på http://isup.me/WWW.webhallen.com

Hemsidan är för närvarande nere tyvärr, teknikerna är inkallade och vi hoppas ha hemsidan igång igen så snart som möjligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har redan idag https på hemsidan i kassan och för betalväxeln, det är planerat att det ska införas på resten utav hemsidan. Men just nu är det inget satt datum när det blir klart.

Jo men inte på själva inloggningen...
Det är trivialt att sätta upp en man in the middle injection-attack då förstasidan laddas via HTTP.

Har frågat detta i flera år och får samma svar. Känns inte som att det händer speciellt mycket.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hemsidan är för närvarande nere tyvärr, teknikerna är inkallade och vi hoppas ha hemsidan igång igen så snart som möjligt!

Hej igen,
får man ingen xp när man har betalat en beställd fyndvara i butik? Skulle vara trevligt att få använda min x2 XP perk nu när jag köpte en skärm för flera tusen

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FlygarStenen:

Hej igen,
får man ingen xp när man har betalat en beställd fyndvara i butik? Skulle vara trevligt att få använda min x2 XP perk nu när jag köpte en skärm för flera tusen

Du ska få XP på själv ordern, däremot så räknas inte fyndvaror som fullgoda artiklar i tex "köp 5 st asus-produkter" eller sådana achievements.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad skall med XP till?
Själv är jag guldmedlem men fattar inte riktigt vad det är bra för?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|