Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Vad skall med XP till?
Själv är jag guldmedlem men fattar inte riktigt vad det är bra för?

Din lvl och XP avgör vilken typ av medlem du är, så det tar dig närmre högre medlemsnivåer.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Återigen då, vad skall jag med det till?
Är ju guld och ännu inte sett röken av någon form av rabatt tex

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Medlemspris
Rabatt på utvalda produkter. Högre Level ger bättre rabatter!
Fraktrabatt
Rabatt på frakt. Högre Level ger bättre rabatt!
VIP
Förtur till utvalda erbjudanden och inbjudningar till butiksevent.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Johnnymann:

En av grejerna är ju medlemspriserna. Tyvärr är de inte alla samlade på någon lätthanterlig plats men du kan se dem här:
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/DITTANVÄNDARNAMN/erbjud...
(ersätt versalerna med ditt username)

(Och ja, vi ska fixa så att den där listan blir mer hanterbar i framtiden )

Utöver det får du rabatt på frakt.

Vi gör ibland utskick och riktade erbjudande, inbjudningar till vissa medlemsmålgrupper osv.

I de högre medlemsnivåerna kan du få:
Köprioritering, gå före i kön i våra butiker.
Inbjudan att köpa produkter före release etc
Fler evenemang (tex vår Black/White bjudning som vi hade i stockholm sist där vi bjussade på drinkar, schysst bit pop DJ, tävlingar och lite enklare tilltugg)
Speedpacking - dvs att din försändelse går först i kön (inte bokningskön mind you) på lagret.

Men vi jobbar också på att få till schyssta grejer i framtiden. (Inga löften på nedan, det är bara vad vi undersöker just nu)
Rabatt på avbetalningar (dvs lägre ränta)
Extra rabatter på fyndvarukategorin.
Och en del grejer som bara är lite roliga, typ speciella paket och följesedlar etc)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Bor nära en butik, så frakt är inget jag bryr mig om, kör aldrig avbetalningar, och någon rabatt har jag aldrig sett till eller blivit erbjuden.
Känns inte som ett innovativt system direkt

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Bor nära en butik, så frakt är inget jag bryr mig om, kör aldrig avbetalningar, och någon rabatt har jag aldrig sett till eller blivit erbjuden.

Glöm bara inte att distanshandellagen tydligen inte har någon betydelse när du hämtar i butik (enligt en som arbetar på Webhallen i Sundbyberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Jag har samma problem.

Det går heller inte att gå in på tidigare beställningar, sortera efter produkt och sedan trycka på en bokstav. Då får man 404 - Not found. Fungerade för nån/några veckor sedan.

Detta som jag rapporterade 2015-10-23 och påminde om i februari fungerar fortfarande inte kan jag meddela....

Jag fick även nu ett annat problem, i kassan får jag "Passa på - erbjudanden kopplade till ditt köp" där bland annat en switch TP-link (artnr: 167933) dyker upp för 189kr istället för 239kr. Trycker jag på köp så den hamnar i varukorgen så kostar den 239kr ändå.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

men gå in på din sida och klicka på erbjudanden hur svårt är det?

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Vissa produkter får man billigare pris på ju högre upp i levelsystemet man är.
Sen är ju frakt rabatten guld värd. Jag betalar bara 9kr i frakt som guldmedlem. Inte många nätbutiker som erbjuder det om inte man får gratis frakt.
Men bor man nära butik har man kanske inte så mycket nytta av det.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Försöker hitta Smarta hem kampanj enligt banner på swec, ser då inget nedsatt pris på Fibaro produkterna som den länkar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

men gå in på din sida och klicka på erbjudanden hur svårt är det?

Gjorde det. Alla produkter som jag hittade där finns billigare på andra ställen. Känns inte som något erbjudande alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xp1ratex:

@Webhallen: Försöker hitta Smarta hem kampanj enligt banner på swec, ser då inget nedsatt pris på Fibaro produkterna som den länkar till?

Till att börja med var det ingen kampanj, Fibaro hade frågat om att lägga upp en banner som länka till oss men nämnde inget om att det skulle vara en kampanj.

Men inköparen har jobbat på den och har idag lagt upp lite nedsatta priser på det som var med om du tittar in där igen

Visa signatur

Permalänk

Hej Webhallen!

Jag älskar er, men allvarligt - varför ska ni ligga 100 kronor ÖVER Apple själva på Apple Watch series 2? Det känns ju lite... drygt. Det är inte som att ni får sämre inköpspris än alla andra butiker som också tar in de nya modellerna.

Jag hade tyckt att det var "fair" om ni i alla fall låg på "ordinarie marknadspris", men att ligga dyrare än Apple själva? Nej, tråkigt... Det är svårt att motivera varför jag ska ev. ska köpa en klocka till mig och en till min fru hos er - när jag lika gärna kan köpa dem av Apple (eller av andra konkurrenter).

Tankar om det från er?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sean.wiklund:

Hej Webhallen!

Jag älskar er, men allvarligt - varför ska ni ligga 100 kronor ÖVER Apple själva på Apple Watch series 2? Det känns ju lite... drygt. Det är inte som att ni får sämre inköpspris än alla andra butiker som också tar in de nya modellerna.

Jag hade tyckt att det var "fair" om ni i alla fall låg på "ordinarie marknadspris", men att ligga dyrare än Apple själva? Nej, tråkigt... Det är svårt att motivera varför jag ska ev. ska köpa en klocka till mig och en till min fru hos er - när jag lika gärna kan köpa dem av Apple (eller av andra konkurrenter).

Tankar om det från er?

Prisändringen i detta verkar vara feljustering på Series 2, fått information av inköparen att de kommer vara tillbaka till det tidigare priset inom några minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att alla kampanjpriser blir "Detta är ditt medlemspris" om man loggar in? Det är på inget sätt ett pris för att jag är medlem, iaf inte upp till guldnivån som jag sett. Känns lite B att försöka få det att verka som att medlemskapet gör mer än det eg gör.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Hur kommer det sig att alla kampanjpriser blir "Detta är ditt medlemspris" om man loggar in? Det är på inget sätt ett pris för att jag är medlem, iaf inte upp till guldnivån som jag sett. Känns lite B att försöka få det att verka som att medlemskapet gör mer än det eg gör.

tror det avhandlats tidigare, och ev. var en fix på gång, är man inloggad står det medlemspris på alla kampanjer förutom facebook(?). Annars heter det kampanjpris oavsett dagens tips eller andra kampanjer.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Har själv varit i denna situation, detta borde @webhallen kunna förtydliga.

Kommer ni få några iPhone till era butiker på säljstarten? Jag har en reservation liggandes, går det att få några preliminaära besked eller behöver jag gå till plan B och hämta ut den hos Telia butiken?

Jag vill ju ha XP och Achivements från er, men inte om det innebär att jag behöver vänta

Skrivet av Cappachino:

Jag undrar samma sak om iPhone. Jag beställde min telefon några timmar efter Apple haft Keynoten då jag såg att telefonen redan låg uppe på hemsidan. Och bör således vara bland de allra första att få sin order skickad från webhallen. Så jag hoppas inte ni prioriterar att sälja de första telefonerna i butik då.

Fick det här mailet i slutet av veckan. Vad innebär det i praktiken, att ni inte kommer få in några telefoner inom överskådlig framtid?

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order XXXXXXX är en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

250996: Apple iPhone 7 128GB - Jetblack [MOB]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas när alla produkterna är tillgängliga. Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på din medlemssida. Vill du göra en ändring i ordern är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se till att ha ditt ordernummer tillhands.

Ordernummer:
XXXXXXX

Orderdatum:
2016-09-09

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Skrivet av Mr_Morden:

Fick det här mailet i slutet av veckan. Vad innebär det i praktiken, att ni inte kommer få in några telefoner inom överskådlig framtid?

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order XXXXXXX är en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

250996: Apple iPhone 7 128GB - Jetblack [MOB]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas när alla produkterna är tillgängliga. Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på din medlemssida. Vill du göra en ändring i ordern är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se till att ha ditt ordernummer tillhands.

Ordernummer:
XXXXXXX

Orderdatum:
2016-09-09

Ser ut som ett automatiskt, du beställde för en månad sedan och vi har ännu inte fått in alla varor du beställde. Vill du ångra dig?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

@Mr_Morden: De brukar skicka ut sånt mail automatiskt bara att ignorera om du fortfarande vill vänta. Jag fick min telefon för två veckor sen. 😊 Så de är på gång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cappachino:

@Mr_Morden: De brukar skicka ut sånt mail automatiskt bara att ignorera om du fortfarande vill vänta. Jag fick min telefon för två veckor sen. 😊 Så de är på gång

OK, utav webhallen och som vanlig kund?

Skrivet av gaminggirl:

Ser ut som ett automatiskt, du beställde för en månad sedan och vi har ännu inte fått in alla varor du beställde. Vill du ångra dig?

Om och när jag väl jag väljer att plocka upp en telefon på ett annat ställe avbeställer jag i sådana fall. Ingen brådska än. Men informationsflödet borde arbetas på. T.ex. du har köplats X av Y, vi har fått in Z antal av varan.

Visa signatur

What do you want?

Permalänk

@Mr_Morden: vet inte hur ofta de görs men brukar komma på ordrar man lagt efter en tid om inte varan kommit in i lager.
Får flera sånna på förbokningar jag gjort.

Permalänk

@Webhallen: Ser att ni har ett riktigt fint erbjudande på GTX 1070 strix igen www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247898

Vet ni om det är DDR-minnen från Samsung eller Micron?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Black_Pete:

@Webhallen: Ser att ni har ett riktigt fint erbjudande på GTX 1070 strix igen www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247898

Vet ni om det är DDR-minnen från Samsung eller Micron?

Vad vi vet är det samsung eftersom de levererats tidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen fråga i sig, men lite roligt "i kassan förslag". inte så vanligt man köper två mobil-routers

Permalänk
Medlem

Vet ni något om när Apple Watch Series 2 kommer in i lager? Trodde att den skulle komma nu idag efttersom ni skrivit det som datum.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ToJa92:

Vet ni något om när Apple Watch Series 2 kommer in i lager? Trodde att den skulle komma nu idag efttersom ni skrivit det som datum.

Det trodde vi också, men enda informationen vi fått idag är att det är "mycket dålig tillgång".
Så vi vet helt ärligt inte.

Visa signatur

Permalänk

Kommer ni inte sälja Apple watch series 1? Hittar inga på sidan.

Permalänk
Medlem

Jag lade för ca två timmar sedan en beställning som ska hämtas ut i butik och valde direktöverföring med bank som betalningsmetod.

Pengarna drogs på en gång, däremot har jag inte fått något bekräftelsemail från webhallen, brukar man inte få det även om man beställt som jag gjort?

Drog iväg en chansning och gick till butiken nyss, de kunde visserligen se att jag beställt varan och att jag ville betala med min bank. Däremot hade de inte fått betalningen.

Kan tillägga att jag inte ser något under "beställningar" på mina sidor, så jag är lite orolig över att något blivit fel.

Edit: Nu kom mailet, ca fem minuter efter jag skrev allt det här. Lite tråkigt att jag inte kommer ha möjlighet att hinna hämta varan idag, men skönt att det inte är något problem i alla fall

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cappachino:

Kommer ni inte sälja Apple watch series 1? Hittar inga på sidan.

Jag titta över till inköparna om series 1, och vi kommer få in series 1 dock väntar vi information för att kunna lägga upp den. Där av man inte hittar den i dagsläget på sidan.

Skrivet av Trunk:

Jag lade för ca två timmar sedan en beställning som ska hämtas ut i butik och valde direktöverföring med bank som betalningsmetod.

Pengarna drogs på en gång, däremot har jag inte fått något bekräftelsemail från webhallen, brukar man inte få det även om man beställt som jag gjort?

Drog iväg en chansning och gick till butiken nyss, de kunde visserligen se att jag beställt varan och att jag ville betala med min bank. Däremot hade de inte fått betalningen.

Kan tillägga att jag inte ser något under "beställningar" på mina sidor, så jag är lite orolig över att något blivit fel.

Edit: Nu kom mailet, ca fem minuter efter jag skrev allt det här. Lite tråkigt att jag inte kommer ha möjlighet att hinna hämta varan idag, men skönt att det inte är något problem i alla fall

Vad bra att det löste sig, nu vet jag inte exakt vad som har hänt, men det kan handla om någon fördröjning hos banken som gjort att den inte blev godkänd hos oss direkt.
Men händer det igen eller att ni inte får en orderbekräftelse, återkoppla då gärna till vår kundtjänstadelning per telefon så kan de oftast lösa det direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det rätt att det inte går att betala med kort över internet för att sedan hämta ut i butik?
När jag försöker checka ut så står det då bara att betalning sker i butiken.