Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mr_cypher:

Kan/får ni säga någonting om när säljstarten för GTX 1070 äger rum? Värt att sitta på vakt inatt när 9:e blir 10:e eller bara hålla koll under morgondagen? @Webhallen

15:00 imorgon

Dock kan jag nog gå ut redan nu och säga att det kommer eka väldigt tomt på lagerhyllorna.
Ser inte ut som om någon tillverkare kommer ha korten framme hos oss i tid.

Och om man tyckte 1080-leveranserna var fjuttigt små så ser det än värre ut med 1070.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

15:00 imorgon

Dock kan jag nog gå ut redan nu och säga att det kommer eka väldigt tomt på lagerhyllorna.
Ser inte ut som om någon tillverkare kommer ha korten framme hos oss i tid.

Och om man tyckte 1080-leveranserna var fjuttigt små så ser det än värre ut med 1070.

Tackar

Ajdå riktigt trist, nåja då får jag vänta ett tag till då.
Uppskattar det ärliga svaret.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi gjorde en körning i tisdags men har en ny batch nu. Dock har vi lite IT-strul med att godkänna recensioner nu, tror dock det löser sig innan helgen.

Perfa

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Tror ni behöver skriva ut att Motorola Moto G LTE 2nd Gen stödjer fler LTE band än 2600 som ni bara skrivit nu. Den stöder också LTE 1800, 2100 och 800 utöver 2600 som ni skrivit

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Kundtjänsten hade stängt när jag ringde strax efter 4 idag och vill inte chansa. Kanske någon har svar på min fråga.

Jag köpte en disk igår som var DOA. Kan man få ut en fungerande disk nu med en gång? Eller är det nån slags RMA-process som tar tid? Nu ser jag att den inte finns i lager på Hötorget (där jag köpte den), kan man vända sig till en annan butik och få det löst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Snabb fråga. Kundtjänsten hade stängt när jag ringde strax efter 4 idag och vill inte chansa. Kanske någon har svar på min fråga.

Jag köpte en disk igår som var DOA. Kan man få ut en fungerande disk nu med en gång? Eller är det nån slags RMA-process som tar tid? Nu ser jag att den inte finns i lager på Hötorget (där jag köpte den), kan man vända sig till en annan butik och få det löst?

Du kan absolut vända dig till en annan butik. När jag skulle RMA:a en Smsung 840 disk, pga det där med att den blev så långsam, så testade dom den i butik, o ca 5 minuter senare får jag välja helt om jag vill köpa någon annan o så. Så det bör inte ta lång tid. Dock så testar dom inte hårddiskar på helger, i alla fall inte i Fridhemsplansbutiken.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan absolut vända dig till en annan butik. När jag skulle RMA:a en Smsung 840 disk, pga det där med att den blev så långsam, så testade dom den i butik, o ca 5 minuter senare får jag välja helt om jag vill köpa någon annan o så. Så det bör inte ta lång tid. Dock så testar dom inte hårddiskar på helger, i alla fall inte i Fridhemsplansbutiken.

Tack för hjälpen!

Permalänk

@Rugbyspelaren:
Jo, efter ett samtal till kundtjänst i tisdags så blev det leverans dagen efter av de beställda varorna
Bra att det blev två paket alltså två uthämtningsnummer, då ett chassi och resten blev för mycket på cykel.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Beställde Snickers ifrån er häromdagen, de som var under en rejäl prissänkning.

Förväntade mig att bäst före datumet skulle vara rätt så snart, men mina visade sig vara en hel månad över datumet.

Då det gäller choklad så är det inte så farligt men kan vara bra att i framtiden ha koll på bäst före datumet på produkter ni rear ut.

Permalänk
Medlem

För en vecka sedan cirka höjde ni priset på asus router ac88u med 1000kr.
Sugen på att köpa den från er, ni skulle inte ha möjlighet att erbjuda den för samma pris igen?
Mvh Markus

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fryingpan:

Beställde Snickers ifrån er häromdagen, de som var under en rejäl prissänkning.

Förväntade mig att bäst före datumet skulle vara rätt så snart, men mina visade sig vara en hel månad över datumet.

Då det gäller choklad så är det inte så farligt men kan vara bra att i framtiden ha koll på bäst före datumet på produkter ni rear ut.

Ajdå, ja det är ju inte kosher direkt. Jag tar det med lagret och den ansvariga inköparen direkt.

Skrivet av miscann:

För en vecka sedan cirka höjde ni priset på asus router ac88u med 1000kr.
Sugen på att köpa den från er, ni skulle inte ha möjlighet att erbjuda den för samma pris igen?
Mvh Markus

Hej, det är möjligt att vi kommer att köra kampanjpris på den igen i framtiden men det är tyvärr inget jag vet just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen:
Hej! Ni har inte direkt svarat på Lek & Gadget-relaterade frågor så kan lika gärna kolla om ni svarar här!

"Jag har förbeställt http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/236266-one-pun....
och är jätte taggad över att få hem den snart! Men när kommer den ens in till er? Det ändrades angående datumet men undrar om ni vet något exakt? MVH"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fönsterbrädan:

@Webhallen:
Hej! Ni har inte direkt svarat på Lek & Gadget-relaterade frågor så kan lika gärna kolla om ni svarar här!

"Jag har förbeställt http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/236266-one-pun....
och är jätte taggad över att få hem den snart! Men när kommer den ens in till er? Det ändrades angående datumet men undrar om ni vet något exakt? MVH"

Hej, sorry att vi inte svarat.
Den enda personen här som har koll på detta är i grekland just nu och försöker sola i regnet där.
Så jag tror tyvärr inte jag kommer kunna luska ut något svar förrän nästa vecka, men då går jag på min tur i semester så jag får försöka se till at någon annan tar över svarandet här på swec sålänge.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har flera gånger råkat ut för att varor som jag bokat i butik inte finns att hitta när jag ska hämta ut ordern. Detta trots att jag fått att ordern är plockad. Även när allt finns på lager så verkar personalen hämta alla grejerna när jag väl är där.
Kan ju förstå att det kan vara onödigt att plocka allt innan kunden kommit då många ordrar aldrig hämtas ut men i så fall finns det ju ingen anledning att vänta på att någon ska trycka på en knapp och säga att det är plockat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Jag har flera gånger råkat ut för att varor som jag bokat i butik inte finns att hitta när jag ska hämta ut ordern. Detta trots att jag fått att ordern är plockad. Även när allt finns på lager så verkar personalen hämta alla grejerna när jag väl är där.
Kan ju förstå att det kan vara onödigt att plocka allt innan kunden kommit då många ordrar aldrig hämtas ut men i så fall finns det ju ingen anledning att vänta på att någon ska trycka på en knapp och säga att det är plockat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer säkert ett officiellt svar, men jag inflikar att jag också upplever att det är historia med att en order är plockad i förväg.

Bara råkat ut en enda gång att en produkt inte gick att hitta (och fick ett bra pris om jag ville hämta ut från huvudlagret istället då).

Förr var det nog att det fanns plockat på en hylla avsedd för det, nu har jag kört för 15 min achievement och upplever att någon bara verifierar lagersaldo och "låser" varor vid beställningen, det är lika mycket springa runt och hämta de gånger jag bokat i förväg och fått en bekräftelse.

Du kanske haft otur med varor som gått åt på 5 minuter eller där det endast finns en vara på lager(?).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

@Webhallen hur går det med uppdateringen av nyinkomna recensioner?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Jag har flera gånger råkat ut för att varor som jag bokat i butik inte finns att hitta när jag ska hämta ut ordern. Detta trots att jag fått att ordern är plockad. Även när allt finns på lager så verkar personalen hämta alla grejerna när jag väl är där.
Kan ju förstå att det kan vara onödigt att plocka allt innan kunden kommit då många ordrar aldrig hämtas ut men i så fall finns det ju ingen anledning att vänta på att någon ska trycka på en knapp och säga att det är plockat.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, hämtbrevet är inte en indikation på att någon plockat ihop varorna (det var nog en gång i tiden för typ 8-10 år sedan).
Det betyder bara att vi kontrollerat lagersaldo och att ordern passerat genom vårt bedrägerifilter, att produkterna faktiskt har lanserats osv.

Eftersom vi inte har köptvång och eftersom vi inte riktigt vet vilken dag/tid kunden kommer (om de nu kommer ens) så kan vi inte packa ordrarna i förtid i butikerna.

Skrivet av Markusas:

@Webhallen hur går det med uppdateringen av nyinkomna recensioner?

Det verkar ju inte ha gått så bra nä. Jag hugger våra grabbar igen på det nu så att vi ser till att fixa det här innan helgen!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen, jag beställde ett GTX 1080-kort i fredags. Pengarna är dragna, men jag har inte fått någon form utav bekräftelse på min order. Skickar ni normalt sett inte ut något under helgen, eller har något gått snett?

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mest:

@Webhallen, jag beställde ett GTX 1080-kort i fredags. Pengarna är dragna, men jag har inte fått någon form utav bekräftelse på min order. Skickar ni normalt sett inte ut något under helgen, eller har något gått snett?

Det låter som om det kanske blivit knas när du angivit mailadressen?
Om du kan skicka övrig info (telnr, namn, vilken produkt etc) till oss via PM eller, troligen snabbare nu i semestertider, till vår kundtjänst. Så ser vi om vi kan hitta ordern

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kan ni dela med er av någon mer information kring AMDs kommande RX480? Ni har ju sagt via Facebook att prislappen förmodligen passerar 3k (8GB? Referens?) men finns det något annat ni kan delge oss, t.ex. rörande själva lanseringen?

Ska man sitta uppe vid midnatt, hänga på låset när ni öppnar eller blir det en eftermiddagslansering som med GTX1080?

Mvh,
En 'kompis'

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Hej @webhallen!
Har du något specefikt datum då ni öppnar upp butiken i Frölunda torg och Väla centrum?

(Ser inget Crash Bandicoot att förboka )

Permalänk
Webhallen

@mangorajaa:

Sorry mate, inte riktigt ännu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

@ågren:

Saker kan hända ända in på upploppet, så se inget som riktigt spikat ännu vad gäller priser, men att ställa in sig mentalt på att det blir närmare 3k för 8GB referens känns inte helt orimligt.

Gällande releasetid lutar det åt en eftermiddagslansering

Mvh din kompis i cyberrymden

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Hur hittar jag billigaste produkten ni har på hemsidan? Vill åt Hoarder achievement

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Avstängd

När ska ni börja leverera till Norge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryingpan:

Beställde Snickers ifrån er häromdagen, de som var under en rejäl prissänkning.

Förväntade mig att bäst före datumet skulle vara rätt så snart, men mina visade sig vara en hel månad över datumet.

Då det gäller choklad så är det inte så farligt men kan vara bra att i framtiden ha koll på bäst före datumet på produkter ni rear ut.

Var glad, jag har fortfarande inte ens fått mina!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Morden:

Hur hittar jag billigaste produkten ni har på hemsidan? Vill åt Hoarder achievement

I avancerade söker kan du sätta ett maxpris. Sen får du gå igenom varje kategori. Förbanna det dvd-fodral för 1kr/st men verkar utgått nu. 5kr verkar vara lägsta nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 82danne:

När ska ni börja leverera till Norge?

När ska de öppna en fysisk butik. De har redan en i Köpenhamn

Permalänk
Moderator
Moderator

Detta kanske inte är tänkt som en rabatterad kampanj men ser lite lustigt ut.
Andra skärmen på bannern (LS24F352) har även den ordinarie pris 2490 :- angivet, verkar som att det ska vara 1490 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Webhallen

@Mest: Tjenare.
Du ska alltid få en bekräftelse på att din order är mottagen dock händer det att mailet hamnar i ett spamfilter eller dylikt.
Men om pengarna låter det som att allting gått igenom korrekt. Men du får gärna maila in till våran Kundtjänst så kan de slänga ett getöga på den just in case

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch