Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Soundbar, vilken är det som gäller?

Permalänk

Soundbar, vilken är det som gäller?

Har köpt bostadsrätt och tänkte unna mig ny TV och nytt ljudsystem.
Hamnade inne på Bose-affären i Mall of Scandinavia och fick lyssna på deras soundbar som lät riktigt bra.

Jag nämnde det för brorsan som sa "Nej nej nej för helvete då är det Sonos som gäller!".
Nu är det planerat att jag ska komma iväg och få lyssna på en sådan någonstans för att jämföra lite, men vad säger ni. Om man vill lägga maximalt 15tusen på ett system, vilken soundbar är det man ska titta på?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

kolla in samsung.. deras serie med rör är grymma.

Permalänk
Medlem

Kolla om du hittar några Arvani soundbars. Norsk design, ca 5000.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Håller med din brorsa,gå all in på sonos ekosystem. Har själv en sonos playbar och en play1 som jag flyttar runt i mitt hus. Dyra prylar, men värt varenda krona.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Samsungs har jag sett på Elgiganten men avfärdat förut. Är det värt att titta närmare på alltså?

Hur är det med Sonos system, har dom "färdiga" lösningar, med subwoofer, soundbar och förstärkar-enhet? Jag känner inte att jag behöver någon DVD eller liknande, men jag vill ha en lösning som är att koppla in och köra. Jag vill även kunna använda Spotify Connect med sagda system.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Samsungs har jag sett på Elgiganten men avfärdat förut. Är det värt att titta närmare på alltså?

Hur är det med Sonos system, har dom "färdiga" lösningar, med subwoofer, soundbar och förstärkar-enhet? Jag känner inte att jag behöver någon DVD eller liknande, men jag vill ha en lösning som är att koppla in och köra. Jag vill även kunna använda Spotify Connect med sagda system.

Köper du Sonos så kör du spotify via Sonos app som jag tycker är riktigt bra. Du styr även tv ljud via appen osv. Allt går via den. Sonos soundbar har inbyggd förstärkare. Bara att plugga in i tvns optiska utgång och köra. Enkelt och smidigt. Finns subwoofer att köpa (trådlös, behöver bara ström) till och du kan även köpa andra högtalare och sätta i din lgh/hus för att synka ljud. Det är som sagt dyra prylar, men bra grejor. Jag kan nästan garantera att du blir nöjd om du letar efter en färdig och enkel lösning.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung soundbar Samsung HW-J660 för 2990:- tror jag det var och den ger mycket ljud för pengar och inkluderar en subwoofer och fungerar bra med tillsammans med min Samsung TV. Men med din budget skulle jag absolut ta en titt på Sonos Soundbar + Subwoofer, lyssnade i butik och fasen va mycket bättre det låter än mitt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Hedersmedlem

Läste någon recension nyligen där Bluesound fick bäst betyg. Den jämfördes bland annat med Sonos och ansågs ha betydligt bättre ljud. Jag har fått för mig att NAD är inblandade på något sätt i Bluesound.
https://www.hifiklubben.se/streaming/bluesound/Bluesound-PULS...

Annars köpte jag och morsan denna varianten från Denon till min pappa i födelsedagspresent och den har varit mycket uppskattad av honom. Även jag tycker att den låter bra, men jag har inte själv jämfört den med någon annan soundbar.
https://www.hifiklubben.se/streaming/bluetooth/denon-dht-t110...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

1 playbar och 3x play1 senare så är jag sjukt irriterad över att det inte finns något airplay stöd.
Väntat i över 2 år nu på att de ska införa det men icke.
Rent tekniskt är det inga problem utan det är enbart för att de vägrar köra det eller möjligtvis för att apple vill ha flera kronor för licensen.

Permalänk
Medlem

JBL SB400 är bra!

Permalänk
Inaktiv

Yamaha --> https://www.hembiobutiken.se/produkter/soundbars/soundbar/223... spräcker visserligen din budget med nån hundralapp men är ju bäst.