Statiska störningar i GTX 1060?

Permalänk

Statiska störningar i GTX 1060?

Hejsan!

Förra veckan köpte jag mig ett Nvidia GTX 1060 [ROG STRIX]. Har lirat lite med det utan problem, men för några dagar sen så började jag få statiska störningar. Om ni tänker er när man satt och kollade på VHS och det blev en viss störning, det är exakt så för mig nu. Kvittar vad jag gör, det kommer och går som det vill.

Är det nån som har en aning vad det kan gälla? Drivrutiner är uppdaterade.

Mvh Curry

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Antingen beskriver du tearing på ett märkligt sätt eller så har du så som du beskriver och bör se över kontakter och kablar. Troligtvis inte alls fel på kortet.

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Antingen beskriver du tearing på ett märkligt sätt eller så har du så som du beskriver och bör se över kontakter och kablar. Troligtvis inte alls fel på kortet.

Tack för din kommentar, fick med hjälp av dig ett ord på mitt problem och började googla. Hittade några som hade liknande problem och anledningen hade varit att man haft kvar drivrutiner från det föregående grafikkortet. Så genom att avinstallera alla drivrutiner så har jag nu ett fullt fungerande grafikkort.

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Tack för din kommentar, fick med hjälp av dig ett ord på mitt problem och började googla. Hittade några som hade liknande problem och anledningen hade varit att man haft kvar drivrutiner från det föregående grafikkortet. Så genom att avinstallera alla drivrutiner så har jag nu ett fullt fungerande grafikkort.

Heh, så du hade grav utvecklad tearing?
Det är väldigt (VÄLDIGT) irriterande! Gött att du fick ordning på det! *hf*