Permalänk
Medlem

Tur jag köpte det till Xbox One
Flyter på bra där och det är faktiskt ganska kul så fort man kommit förbi introt och det börjar hända grejor.
Ser ganska tattigt ut emellanåt dock, lågupplösta texturer osv.

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Spelet är faktiskt inte så dåligt. På vissa missioner nästan riktigt bra.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: Det flyter nog på bra på PC också om du ställer ner grafiken till low och kör på 900p eller vad det kör i. Inte är det 1080p iaf.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

@Billy Joe Bob: Det flyter nog på bra på PC också om du ställer ner grafiken till low och kör på 900p eller vad det kör i. Inte är det 1080p iaf.

Sweclockers har testat och räknas det som att det flyter på bra med 30fps på konsol så flyter det väl på bra på PC också.

Vet inte om bilden var ett skämt från deras sida dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Det där är ett skämt men inte långt ifrån sanningen även efter dom låst upp FPS-spärren.

Sätt filmer på youtube och det ser fan riktigt kasst ut på High också. Suddigt. Som om det är uppsamplat även på PC. Antar att det är någon AA som gör det. Ser fasen skarpare ut på low. https://www.youtube.com/watch?v=xtjfXZnNCds

Edit: Tydligen måste man ha AA på low för att få bort bluret. Djäkla skit TXAA eller något sånt säkert. Man kan iofs förstå att dom tar genvägar och inte ger oss riktig AA med tanke på hur illa det är optimerat.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Lite besviken på Mafia 3 faktiskt, var kul ibörjan men har hunnit lira 17 timmar nu och måste säga att det är väldigt repetitivt. Uppdragen är samma hela tiden.

Känns som spelet hade potential, får hoppas det blir bättre med något schysst DLC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Grafik hit o dit, spelglädje och story då? Verkar den delen lovande?

För mig så krävs det att ett spel är optimerat för att spelglädje ska uppstå ^^. 1080P 90+ fps med G-synk är lite av en sweetspot i tyngre spel för mig. 30 är Ok sålänge som det inte finns några stutter eller tearing Ligger väl oftast över 100 i Mafia III så antar att spelet är beroende av lite biffigare CPU/RAM för att trycka upp FPSen. Tyvärr så fungerar inte SLI med spelet och spelet kan ha lite platt belysning samt lågupplösta texturer annars så är spelet rätt så vackert i vissa scener. Har allt inställt på High förutom Anti-Alsing som är på LOW. Har satt bilstyrning till simulator och höjt FOV till 80. Beträffande story så fångade intro delen på ca 2-3h in mig och höll mig väldigt intresserad. Har kommit in ca 10H nu och det handlar mest om hur "SPOILER" man ska ta över staden med sina kompanjoner "SPOILER. . Men är fortfarande positiv till storyn och kommer nog att köra igenom hela spelet och förmodligen känna mig nöjd och sedan glömma bort spelet tyvärr.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Besvikelsen är stor....!

Permalänk
Inaktiv

Underbart spel som fått alldeles för mycket skit under sina första 24h. Undrar starkt vad det är för fel på Steams forumanvändare, jag följde det noga sedan release och testade därefter spelet själv. Fåtal av allt stämde ju av all skit som sades, förutom att det då var 30fps. Något dom snabbt patchade bort.

För mig fungerar spelet perfekt, är riktigt roligt och ett av de bästa sedan GTA V (och liknande lir, Mafia 2 såklart, Gudfadern mfl.).

Kör med denna för att få bättre färger osv då det i vanillaläget är lite väl grått o trist:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/6205/

Kör spelet på en i5a, 1070, 16gb ram och ssd. Flyter som en dröm. 2560 och allt på high.

Känns som att användarna gick helt insane på 30fps låsningen. Du som tvekar, köp det själv på Steam och refunda inom två timmar om du tycker det är så dåligt. Men missa inte detta mästerverk pga vad folk skriver på nätet.

Kommer aldrig lita på steamforumet eller användarbetyg igen. Katastrof.

Permalänk
Medlem

Precis kört igenom hela storyn och tyckte det var en skitbra upplevelse, bra story och riktigt grymma karaktärer. Visst grafiken var inte den bästa men allt som allt var det en grymt bra känsla över det imo.

Permalänk
Skrivet av haloumi:

Precis kört igenom hela storyn och tyckte det var en skitbra upplevelse, bra story och riktigt grymma karaktärer. Visst grafiken var inte den bästa men allt som allt var det en grymt bra känsla över det imo.

Håller du med dem som säger att uppdragen är repetitiva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@Sweets589: Alltså visst är det ofta samma objectives men det är ju ett sådant spel? Man kommer ju hela tiden till nya miljöer osv så jag kan inte påstå att spelet kändes repetitivt utan underhållande. Som sagt miljö, story och musik var för mig top notch. Sen finns det ju alltid saker man kan leta efter och klaga på i ett spel. Men som sagt jag gillade spelet och tyckte det var värt pengarna så jag är nöjd.

Permalänk

Kul att spelmekaniken och grafiken var lika bra/bättre än i Mafia 2. Tror detta blir ett spel man köper på mellandagsrean för 150 kr.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arii:

Besvikelsen är stor....!

Kanske specificera mera vad som gör besvikningen så stor?

Själv har man spelat i 3 timmar idag och måste säga att jag tycker om spelet.

Provade inte spelet under 30FPS locken, men nu är det är löst finns det inga problem som jag ser?

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet i sig verkar sakna allt vad första och andra Mafia var.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har spelat 8 timmar nu och har inte det minsta roligt längre. Vi snackar verkligen noll variation. Varje uppdrag känns verkligen exakt likadant och redan nu känner jag att jag nog aldrig vill spela en enda minut till... Synd. Älskade Mafia 2. Men det här är verkligen ren smörja...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Har provat det i 30 minuter, verkligen ett dötrist spel, noll liv i staden också. GTA V är på en helt annan nivå. Inte nog med att spelet pressar min cpu upp i 80% och inte kan hålla 60 fps gör det ännu värre.

Permalänk
Skrivet av mapo:

Har provat det i 30 minuter, verkligen ett dötrist spel, noll liv i staden också. GTA V är på en helt annan nivå. Inte nog med att spelet pressar min cpu upp i 80% och inte kan hålla 60 fps gör det ännu värre.

Jag spelade igenom första 15 minutrarna och så fort man kom till staden så stängde jag av. Fyfan vilken tråkig uppskalad grafik. Allt ser ut som man spelar i icke-native upplösning. Stuttering och annat tjaffs + att min dator inte orkar hålla 60 fps heller gör ju inte saken bättre..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Går det refunda spelet på steam?

Permalänk

@mapo: Ja, om spelet är köpt via Steam. Samt att du har spelat mindre än två timmar.

Permalänk
Medlem

Instant Gaming, aktiverat på steam, är det kört då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Instant Gaming, aktiverat på steam, är det kört då?

Verkar så
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=swedish

Citat:

Köp gjorda utanför Steam
Valve kan inte erbjuda återbetalningar för köp gjorda utanför Steam (till exempel CD-nycklar eller kuponger för din Steam-plånbok från tredje part).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

förstod nästan det, men skitsamma, var 300 spänn bara, går väl avvakta tills spelet optimeras bättre.

Permalänk
Avstängd

Är på escape with Degarmo och killen är borta, finns inte i rummet och bordet är borta, verktygen är i luften, gick inte att spela vidare, så kollade om Nyclix kommit med något nytt som kunde hjälpa, stod inget om att försvunna texturer skulle komma fram, men skadar inte att pröva och när jag startade spelet med hans senaste fix så var alla texturer på plats och kunde fortsätta. Här är länken för er som vill pröva, spelets grafik blir ännu bättre än hans första fix: https://sfx.thelazy.net/games/preset/6205/

Permalänk
Medlem

Är spelet spelbart med GTX 670 eller 670 i SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är spelet spelbart med GTX 670 eller 670 i SLI?

Prova med AFR.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Verkligen ingen höjdargrafik i detta spelet.
Men Mafia 3 Reshade 5.0 by Nyclix gjorde det något bättre.

Kul spel är det iaf
Något jag faktiskt får ge spelskaparna är att det är bra flyt även på låga fps som 50.
Inget hackande och det upplevs som snabbare. Upplevde samma fenomen när Crysis kom.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Blev inget köp för min del, mest för att det inte följer receptet på tidigare mafiaspelen där storyn kom först och action elementen var en naturlig del i det. Inte för överdrivet/orealistiskt.
Nu verkar det mer sandbox med massor av skjutande där man är värsta terminatorn men kanske har fått fel intryck ?

Vad gäller dom delarna så är spelet precis enligt samma recept som 2:an skulle jag säga. Visst du spelar en mer tränad soldat och har en större modernare arsenal men i övrigt så skulle jag säga att det är precis samma princip .

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Vad gäller dom delarna så är spelet precis enligt samma recept som 2:an skulle jag säga. Visst du spelar en mer tränad soldat och har en större modernare arsenal men i övrigt så skulle jag säga att det är precis samma princip .

Ok tack, möjligt att det blir ett köp sen till vinter-rean eller något sånt. Lär va upptagen med BF1 ett tag framöver hehe.