Mafia III får upplåst bildfrekvens

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Spelet ser bättre ut på low :/

Jag tycker det ser skarpare ut på high.
Men på både high och low så dyker bilar upp från ingen stans så drawdistance verkar inte vara på högsta eller är det tänkt att vara så?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tycker det ser skarpare ut på high.
Men på både high och low så dyker bilar upp från ingen stans så drawdistance verkar inte vara på högsta eller är det tänkt att vara så?

Som en person som växt upp på 60-talet kan jag bekräfta att det var så bilar fungerade under den eran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Som en person som växt upp på 60-talet kan jag bekräfta att det var så bilar fungerade under den eran.

Tänkte mer om det var en begränsning i grafikmotorn eller om de som gjort videon glömt ställa upp det i inställningar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast

Nån som testat alternativ sli-profil? Brukar funka i många fall via nvidia inspector

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@Paontuus: Verkligen? Vet inte så mycket om problemen med Mafi 3 med Horizon 3 har varit fyllt med crashes, stutters samt låg fps, och de som blir drabbade kan ha otroligt kraftiga PCs och det funkar ändå inte. Var astaggad på att köpa det man har inte vågat efter alla som klagat sen releasen

Har spelet och kört det, det är dåligt optimerat pga det är en ren xbone port. Men stutters fick jag bort med vsync samt att jag har 60 fps på 1440p i större delen av spelet sålänge jag inte är i någon festival och krascher händer endast online vilket de förhoppningsvis fixar. Mafia 3 däremot har till och med svårt att komma över 40 fps i average med ett 1070 i 1440p med high inställningar från information jag sett från reddit. Batman såg iaf snyggt ut jämfört med mafia 3.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Flyter på stabilt i 59fps med 4790k+gtx 1080 i 1440p (custom=high på allt utom avstängd motion blur) när jag ställt in den på 60fps, inga konstiga dippar eller så, men har lägre framerate om jag väljer unlimited, då ligger den konstant mellan 53-54fps.

Dom som skriver att Watch Dogs ser bättre ut än Mafia 3 bör boka en synundersökning (håller dock med om att draw distancen är inge vidare)

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArKAN:

Flyter på stabilt i 59fps med 4790k+gtx 1080 i 1440p (custom=high på allt utom avstängd motion blur) när jag ställt in den på 60fps, inga konstiga dippar eller så, men har lägre framerate om jag väljer unlimited, då ligger den konstant mellan 53-54fps.

Dom som skriver att Watch Dogs ser bättre ut än Mafia 3 bör boka en synundersökning (håller dock med om att draw distancen är inge vidare)

Skulle nog säga att du borde söka synundersökning i sådana fall. Många saker i Watch Dogs som t.ex. Ljuseffekter (i alla fall de generella globala sådana), reflektioner och shaders ser oftast bra mycket mer högupplösta och ordentliga ut än i Mafia 3. Vattnet än ytterligare en sak som ser bättre ut i WD. Mafia 3 har inte någon gång ännu lyckats se fotorealistiskt ut. Något WD gör bra flera gånger om mitt inne i smeten.
Nu tycker jag dock att Mafia 3 ser bra ut. Inte spektakulärt på något sätt, men tillräckligt för att jag vill kalla det snyggt. Även om det i vissa fall kan se ut som ren skit.

Sedan patchen så flyter det i alla fall tillräckligt bra på min rigg för att jag ska vara nöjd och ha roligt. Även om prestandan med tanke på vad spelet gör tekniskt sett är oerhört undermålig. Inte minst med tanke på vilken hårdvara jag kör det på. 1070, 6700K, 16GB DDR4.

Permalänk
Medlem

Lol sopor, kommer att kosta att ha ett spel på Metacritic med betyget 3.3.
Någon borde få sparken..

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på bra för min del. Ser ingen skillnad på denna port och andra spel, jag tycker det är en bra port. Att ha AA avstängt tar bort mycket blurr, de är synd att dom inte skriver vilken typ av AA det är, men kan antingen gissa att det är FXAA. Spelet ser både snyggt och fult ut ibland, men i överlag så är grafiken helt OK. Att styra Lincoln är ett av de bästa jag har gjort i ett spel, och att skjuta är en skön känsla, förutom märklig rekyl.

Maffia 3 förtjänar inte all skit det får. Det är helt klart värt pengarna. Roligt att spela. Mycket bättre än andra spel den senaste tiden

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som upplever att ljudet "klipper" eller "hackar" i spelet?
Testat med två olika ljudkort, samma problem.

Spelet flyter på bra annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tycker det flyter på acceptabelt även om det är lite tråkigt att inte se mer än som mest 60FPS med i stort sett allt på high x 1080.

Annars så tycker jag det är riktigt bra, gameplay och story är riktigt nice, och hittills inga krashar eller problem, än så länge.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Känns väldigt bakvänt, ska man välja en fps som ens dator klarar?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Kan vara en av dom värsta PC portarna hittills tillsammans med Batman.

Inte provat Forza Horizon 3 märker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har lite hatkärlek till det här spelet. Spelat rätt flitigt i helgen.

1) Vissa delar, runt hus, inne i hus så känns de som att springa omkring i en skokartong med grå pappväggar.
Klart dassigt. Känns som Pre GTA V.

2) Sedan hoppar man i en båt och åker ut till The Baju. Fantastiskt lummig, skönt solnedgång.
Då vill man bara cruisa omkring och njuta. Top notch känsla när detta ljus infinner sig.

3) Sedan tar man det 17:e hämta 3 bilar uppdraget.
Suck.

5) Sedan tar man det 17:e döda updraget som är exakt lika de andra 16 döda x updraget.

Hade jag inte haft en tråkig helg hade jag nog refeundat det men nu har jag för mycket speltid för att idas bråka.

Brukar inte köpa på release men var lite risig och uttråkad i helgen.

Läxa lärd. Igen
/Aza

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Inte provat Forza Horizon 3 märker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Underligt det där. Forza tuggar på rätt fint i 4k för mig.

Ang. Mafia 3 så har jag fipplat runt med inställningarna rätt mycket, ser ingen skillnad mellan low och high. Ställer jag allt på low i 1440p så flyter det på bra för mig iaf.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hur kan något som ser så utdaterat ut vara så tungdrivet,luktar usel konsolport långa vägar.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens starta spelet. När jag klickar klickar på Mafia 3 ikonen så händer det 1 av två saker: i det ena fallet händer det inget allt, och i det andra faller får jag bara upp ett felmeddelande 0xc0000142 (har för mig att det var denna felkod). Vad betyder det? Har någon koll på detta och som kan säga hur jag åtgärdar felet, eller är spelet så dåligt kodat att det är så här det är? Har läst en hel del andra personer som har detta fel, men har fortfarande inte hittat någon lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Jag kan inte ens starta spelet. När jag klickar klickar på Mafia 3 ikonen så händer det 1 av två saker: i det ena fallet händer det inget allt, och i det andra faller får jag bara upp ett felmeddelande 0xc0000142 (har för mig att det var denna felkod). Vad betyder det? Har någon koll på detta och som kan säga hur jag åtgärdar felet, eller är spelet så dåligt kodat att det är så här det är? Har läst en hel del andra personer som har detta fel, men har fortfarande inte hittat någon lösning.

Kolla om du har en "vcredist"-mapp. Jag brukar få göra det för vissa spel när jag installerar om datorn. Kör DXsetup inne i spelmappen också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kolla om du har en "vcredist"-mapp. Jag brukar få göra det för vissa spel när jag installerar om datorn. Kör DXsetup inne i spelmappen också.

Jepp, jag har gjort detta. Jag har uppdaterat directx, Dotnet (men där står det bara att jag redan har den senaste versionen installerad) samt vcredist. Jag gick även direkt till Microsoft för att installera de senaste vcredist 2015.....men får fortfarande dett problem/fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Jepp, jag har gjort detta. Jag har uppdaterat directx, Dotnet (men där står det bara att jag redan har den senaste versionen installerad) samt vcredist. Jag gick även direkt till Microsoft för att installera de senaste vcredist 2015.....men får fortfarande dett problem/fel :/

Antar att du kollat denna:
https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshootin...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen börjat lira Mafia 3 och efter någon timmes nötande så kan jag konstatera att det rullar på helt ok trots allt!

Kör i 1440p med fps Unlimited och vsync On då skärmen är 4K 60Hz, allt på High förutom AA som är snyggast/skarpast på Low och refection på Low så har jag i princip alltid konstant 60fps, med någon enstaka dipp ner till 53-55 i downtown när jag rullar bil. Reflektion på Medium eller High drar ner fps som fan, och jag märker seriöst ingen större skillnad så jag tar hellre mycket bättre fps istället. Allt annat är på High.

Tar jag bort vsync så får jag tearing men fps ligger på allt från 60 till 100+. Men flytet är helt underbart när jag låser vsync till 60fps. Rullar som en dröm ju!

4K är däremot kört då det pendlar mellan 40-45fps och ibland neråt 35.

Har provat att lira med Sli profilen Tomb Raider 2013 som det snackas om, och visst får jag 90/70 eller 90/80 på båda korten men det är fortfarande samma fps och oftast lite sämre än utan SLI.

Processorn rullar oftast i 50-65%, inte alls så farligt med andra ord.

Mina specs är 2x980Ti @1523Mhz (dock kör jag utan SLI som sagt), 16gb ram och i7 4790k @4.6Ghz.

Kan absolut inte klaga. Med en fungerande Sli profil lär man garanterat kunna få ut stabil 60fps, när den väl kommer...

Grafiken kanske inte är super, men inte alls så dålig som många säger. Grymt nöjd än sålänge!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Har sweclockers nån bänkning på G? Patchen är ju redo "sedan länge"

Visa signatur

Asus P8Z68 Pro Gen3 - Intel Core i5-3570K @4,2 GHz,
Corsair Vengeance Lp DDR3 1600MHz 9-9-9-24 CL9, 4x4Gb
Samsung PM961 512Gb, R/W 3286/1600MB/s
MSI GTX 1080 Armor OC
Acer XB270HU, 27" 1440p IPS 144Hz med magisk G-sync ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jepp, jag har tagit bort och installerat om vcredist 2015. Fortfarande händer inget när jag ska starta Mafia 3, alternativt det felmeddelande 0xc0000142.....såååå frustrerande

Jag har även installerat de senaste amd drivrutinerna. En skillnad är dock att jag ser att jag efter det nu har Vulkan Run Time Libraries 1.0.17.0 samt Vulkan Run Time Libraries 1.0.26.0.....men det kan väl inte spela någon roll att jag har båda dessa installerade?

Permalänk
Medlem

Jag läste på en sida att någon haft något liknande problem, och installerat certifikatet, dvs klickat på någon fil som heter "ca-bundle" och sedan på "Installera certifikat". Någon som har erfarenhet av detta och vad detta egentligen gör? Vågar jag göra detta? Dvs är det säkert?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på min fråga ovan?