Permalänk
Medlem

Blandad kompott i uppdateringen från Niantic som rullar ut nu i dagarna.

"Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.41.2 for Android and 1.11.2 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

Catch Bonus: Trainers can earn a catch bonus for a Pokémon type as they catch more of a specific type.

Updated Gym Training: Trainers can now bring six Pokémon to battle at friendly Gyms. The CP of the Pokémon you are battling may be temporarily adjusted lower for your training session.

Egg & Incubator Screens: These will periodically update the distance walked without the Trainer needing to close and reopen the screen.

Fixed several audio issues.

Decreased the evolution animation time.

Minor fixes"

http://pokemongolive.com/en/post/ver-update-101016/

Högre catch bonus för Pokémon man redan fångat miljoner av förenklar förhoppningsvis fångsten av alla de jävla Pidgeys, Rattatas och Weedles man möter.

Fler Pokémon att träna med är riktigt bra, men det är hur dåligt som helst att gymmets Pokémons CP skalas enligt en själv. Åtminstone om det görs i någon större utsträckning. För då blir det ju ingen utmaning i gymmen oavsett level och det kommer väl bli galet högre level på alla också... suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions

"Decreased the evolution animation time."

Ännu mer fokus på grinding av duvor och maskar då alltså.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Blandad kompott i uppdateringen från Niantic som rullar ut nu i dagarna.

"Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.41.2 for Android and 1.11.2 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

Catch Bonus: Trainers can earn a catch bonus for a Pokémon type as they catch more of a specific type.

Updated Gym Training: Trainers can now bring six Pokémon to battle at friendly Gyms. The CP of the Pokémon you are battling may be temporarily adjusted lower for your training session.

Egg & Incubator Screens: These will periodically update the distance walked without the Trainer needing to close and reopen the screen.

Fixed several audio issues.

Decreased the evolution animation time.

Minor fixes"

http://pokemongolive.com/en/post/ver-update-101016/

Högre catch bonus för Pokémon man redan fångat miljoner av förenklar förhoppningsvis fångsten av alla de jävla Pidgeys, Rattatas och Weedles man möter.

Fler Pokémon att träna med är riktigt bra, men det är hur dåligt som helst att gymmets Pokémons CP skalas enligt en själv. Åtminstone om det görs i någon större utsträckning. För då blir det ju ingen utmaning i gymmen oavsett level och det kommer väl bli galet högre level på alla också... suck.

Vad jag fattar det som så gäller det inte när man ska ta över ett gym...?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon42512:

Vad jag fattar det som så gäller det inte när man ska ta över ett gym...?

Precis, endast training verkar det som, vilket är bra då det idag är mycket svårare att träna än att ta över ett gym.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

ja det var ingen bra uppdatering, så nu kommer alla gym vara i princip lvl10 eller ?

Permalänk
Medlem

Hoppas "catch bonus" blir bra och lagom balanserad!

Skrivet av Dunder:

"Decreased the evolution animation time."

Ännu mer fokus på grinding av duvor och maskar då alltså.

Lite typiskt då jag nyligen power-lvl:at bort mitt sista lucky egg och kommer inte få någon ny på ett bra tag.

Skrivet av HazZarD:

ja det var ingen bra uppdatering, så nu kommer alla gym vara i princip lvl10 eller ?

Finns nog viss risk för det
Jag har gillat att gym bytt ägare ofta (ofta ett par gånger per timme häromkring). Det ger lite dynamik i spelet/omgivningen.

För en gångs skull kanske det blir mindre tråkigt att träna i.a.f.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Lite typiskt då jag nyligen power-lvl:at bort mitt sista lucky egg och kommer inte få någon ny på ett bra tag.

Jag har tre ägg och var på gång att börja evolva, blir att vänta ett par dagar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Måste fråga en sak här. Hur gör man egentligen för att få nya pokemons? Just nu är jag bara lvl 12 men får fortfarande bara samma tråkiga pokemons hela tiden. Är typ drowse, rattata, pidgey, sparrow och ngn till. Visst kan man hålla på med evolve osv, men hur ska jag någonsin ha ngn chans på att ta över gym om man inte börjar få lite feta pokemons?

Permalänk
Medlem

Spelet handlar mest om att nöta. Jag har haft turen att hitta några spawnpoints för dratini vilket har gjort att jag har kunnat nöta ihop till en dragonite. På liknande sätt har jag samlat ihop till tre gyarados. Har man bara nära till vatten hyfsat centralt så lär det finnas magikarps i överflöd. Eevee är relativt vanlig så ett par vaporeons fixar man ganska lätt också.

Jag har inte fått något bra från ägg och den bästa (mest användbara) jag hittat vild var en bra dragonair, vilket förkortade nötandet mot en dragonite en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Måste fråga en sak här. Hur gör man egentligen för att få nya pokemons? Just nu är jag bara lvl 12 men får fortfarande bara samma tråkiga pokemons hela tiden. Är typ drowse, rattata, pidgey, sparrow och ngn till. Visst kan man hålla på med evolve osv, men hur ska jag någonsin ha ngn chans på att ta över gym om man inte börjar få lite feta pokemons?

Gå upp i level, du hittar låga pokemon eftersom du har låg level.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Att ta över gym är ju meningslöst, ställ dit en av dina när ditt team har gymmet, hämta coins, done.
D enda du har coins till är att köpa lucky egg
Spara ihop så du kan evolea 65-70 pokemons, starta ett Lucky egg, evolve.
På de 30 min hinner du med ungefär 65 evolutions, då får du 65000exp.
Sen samla igen, evolvea 65st, samla, evolva...
Spelet är en grind-fest, som ett kinaMMO..

Men för att svara på frågan, var du hittar feta pokemons? Åk till närmaste storstad, gärna vid vatten. Typ Kungsan lr G:a stan om du är nära sthlm. Där det finns många spelare finns många pokemons. Iofs har antalet spelare gått ned och de har nerfat en del spawns, men spelet är till för de som bor i städer.

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fattar inte riktigt den där uppdateringen. Kan man sänka alla pokemons på ett gym till CP 10 och träna upp det till level 10 på "nolltid", vilket sedan tar en evighet för någon annan att ta ner igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Fattar inte riktigt den där uppdateringen. Kan man sänka alla pokemons på ett gym till CP 10 och träna upp det till level 10 på "nolltid", vilket sedan tar en evighet för någon annan att ta ner igen?

Uppdateringen är inriktad på att de som har Pokémon med låg CP fortfarande ska kunna träna i gym där det bara finns Pokémon med hög CP. Antagligen för att låglevlade tränare ska kunna utnyttja fler av spelets funktioner. Antingen leder detta till att gym mycket lättare är högre level och blir svårare att ta över, eller så har de gjort som så att när låglevlade tränare tränar mot gymmen så ger det gymmet mindre poäng än vanligt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nån som fått uppdateringen ? den ska väl vara släppt läste jag på reddit men inget på store än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nån som fått uppdateringen ? den ska väl vara släppt läste jag på reddit men inget på store än så länge.

Ja. (Android)

Har över 700 fångade Weedles, provade fånga en med patchen men fick inga extra xp eller nått.

Edit.
Aha man får bara en catch bonus av medaljer, antar de bara ger högre fångchans å inte mer xp.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag fick den nya uppdateringen igår. Också till Android då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Ja. (Android)

Har över 700 fångade Weedles, provade fånga en med patchen men fick inga extra xp eller nått.

Edit.
Aha man får bara en catch bonus av medaljer, antar de bara ger högre fångchans å inte mer xp.

Precis. Beroende på vilka sorts Pokémon man fångat tidigare så ska det nu, beroende på hur många det är, bli lite enklare att fånga nya med denna catch bonus. Inte märkt av någon större skillnad själv dock!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wifi:

Precis. Beroende på vilka sorts Pokémon man fångat tidigare så ska det nu, beroende på hur många det är, bli lite enklare att fånga nya med denna catch bonus. Inte märkt av någon större skillnad själv dock!

Fattar inte funktionen med detta, så om man har fångat 511 000 Pidgeys och Drowzees redan så ska man få ännu enklare att fånga fler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Fattar inte funktionen med detta, så om man har fångat 511 000 Pidgeys och Drowzees redan så ska man få ännu enklare att fånga fler?

Det blir lättare att fånga alla pokemon av den typen.
T ex du har fångat massor av Magikarps mm, då blir det lättare att fånga en Gyrados när du väl stöter på en.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du får bonus utifrån den typ Pokémon är. Pidgeys är klassad som Normal samt Flying och Drowzee som Psychic och om du fångat tusentals av dessa kommer andra Pokémon i de kategorierna bli lite lättare att fånga. Till exempel Abra (Psychic), Slowpoke (Psychic, Water) eller Jigglypuff (Normal).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Man stöter inte på fler pokemons i det vilda, men sannolikheten att den stannar i bollen blir högre. Detta tas tacksamt emot då jag tycker det var trist att man i princip var tvungen att kasta ultrabollar på pidgeys som det var innan..

Permalänk
Medlem

vilket skämt, första råttan och pidgey jag försöker fånga, båda flyr efter första bollen, so much för att det ska bli lättare fånga dom suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vilket skämt, första råttan och pidgey jag försöker fånga, båda flyr efter första bollen, so much för att det ska bli lättare fånga dom suck...

Jag gick ut en timme tidigare idag och tyckte nog märka lite skillnad. Särskilt vid Pokémon där jag får dubbel guld-bonus.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Jo, fick den igår. Får några markeringar högst upp när man ska börja fånga en Pokémon. Nån som vet vad de betyder?

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Jo, fick den igår. Får några markeringar högst upp när man ska börja fånga en Pokémon. Nån som vet vad de betyder?

Det är din catch bonus som baseras på dina achievment. Symbolerna och ringarna motsvarar hur långt du tagit achievment för fångst av olika Pokémon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker nog det är rätt stor skillnad (till det bättre) vad gäller hur ofta de bryter sig loss/flyr efter uppdateringen. Mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Tycker nog det är rätt stor skillnad (till det bättre) vad gäller hur ofta de bryter sig loss/flyr efter uppdateringen. Mycket nöjd.

Ja, pidgeys etc verkar vara lättare att fånga nu. Men det är fortfarande något skumt med hur svåra pokemons (orange till röd ring) bryter ut. För mig är det snarare regel än undantag att jag matar någon pokemon med runt 10 ultraballs + bär, kurvball, great eller excellent och den bara hoppar ur bollen. Sen gör man ett skitkast på måfå (även med svagare boll) och då sitter den. Oftast är det skitkasten som fångar den, och inte kurvball + great/excellent.

Permalänk
Medlem

Jag får väl avvakta med att se hur den nya träningen fungerar,
men antagligen blir det sämre.

Att träna är ju den enda delen men någon som helst tanke bakom,
t.om en 700 cp längst ner är ju lite jobbig då du helst ska slå den med
någon som är effektiv och har längre cp än det.
Att bara ta en superstart typ gav ju nästan ingen effekt på gymet.

Sedan är det ju ändå ganska vanligt med höga levels på gym som ingen orkar ge sig på,
att göra det lättare att träna kanske är vettigt i NY och SF, men inte i sverige när det börjar bli regnigt och vinter.
Då hade en vettigare uppdatering varit att sänka cp på pokemons under några dagar och
att man var tvyngen att putta in nya på något sätt.

Permalänk
Medlem

Nu går det att spela igen om du har root.

https://www.reddit.com/r/pokemongodev/comments/57dpyb/_/

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

verkar inte som en fungerande tracker worldwide lär komma inom den närmaste tiden,, man lär frysa röven av sig i vinter då leta hejvilt.. nätack det tänker jag inte göra

http://www.polygon.com/2016/10/14/13273280/pokemon-go-tracker...