Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur gör man när man sett ett monster i sightings som är grått vilket håll ska man ens gå åt ? man går åt ena hållet eller nåt sen andra och vips så brukar det försvinna lika snabbt kul...

Man springer runt som ett yrt höns i 10 minuter för att enbart hitta massa drowzees och zubats, och sedan försvinner den från sightings och det känns som att man har blivit kissad i ansiktet av Niantic (igen).

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael07:

Man springer runt som ett yrt höns i 10 minuter för att enbart hitta massa drowzees och zubats, och sedan försvinner den från sightings och det känns som att man har blivit kissad i ansiktet av Niantic (igen).

Så om det hade varit "på riktigt" så hade du haft en flygande pil som visar exakt vart den finns? Haha!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så om det hade varit "på riktigt" så hade du haft en flygande pil som visar exakt vart den finns? Haha!

Det hade kanske blivit för lätt, men gärna en färg eller något som indikerar avstånd (men inte riktning). Nu känns det som att man har runt 10% chans att hitta något intressant som kommer upp på radarn. Vilket gör att man blir rätt uppgiven när man nästan aldrig får någon belöning för den tiden och insatsen man faktiskt lägger ner.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael07:

Det hade kanske blivit för lätt, men gärna en färg eller något som indikerar avstånd (men inte riktning). Nu känns det som att man har runt 10% chans att hitta något intressant som kommer upp på radarn. Vilket gör att man blir rätt uppgiven när man nästan aldrig får någon belöning för den tiden och insatsen man faktiskt lägger ner.

Förutom att du kommer ut och rör på dig?

Jag kan hålla med om att det är svårt, men tycker inte att det behöver göras enklare.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo för när man ser alla lägga på lapras, snorlax osv på gym och man själv aldrig sett röken av dessa då blir man lite pissed off alla verkar ha bra monster utom en själv och får man syn på nåt man inte fångat så har man knappt en chans för man vet inte ens vilket håll man ska gå spelet är bara så värdelöst på den punkten och inte roligt alls..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

Jo för när man ser alla lägga på lapras, snorlax osv på gym och man själv aldrig sett röken av dessa då blir man lite pissed off alla verkar ha bra monster utom en själv och får man syn på nåt man inte fångat så har man knappt en chans för man vet inte ens vilket håll man ska gå spelet är bara så värdelöst på den punkten och inte roligt alls..

Fast det borde ju vara likadant för alla, borträknat fuskarna

Som sagt, att visa precis vart de finns vore urfjantigt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Som sagt, att visa precis vart de finns vore urfjantigt.

Jo fast han har ju redan sagt att det inte är det han vill. Bara att spårningen fungerar så att man kan se åt vilket håll man ska gå åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Jo fast han har ju redan sagt att det inte är det han vill. Bara att spårningen fungerar så att man kan se åt vilket håll man ska gå åtminstone.

Vilken är precis samma sak

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Vilken är precis samma sak

Att visa dem på kartan innan du ens kommer nära hade varit att visa exakt var de befinner sig. Att visa åt vilket håll du behöver gå för att hitta dem är verkligen inte att visa exakt var de är någonstans.

Permalänk
Medlem

Ibland vill man bara avinstallera spelet.

Hittade en bra Charmander idag (659 CP), matade den med hallon, använde ultra ball och fick great när cirkeln var minimal och ändå poffar skiten, Argghhh!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Att visa dem på kartan innan du ens kommer nära hade varit att visa exakt var de befinner sig. Att visa åt vilket håll du behöver gå för att hitta dem är verkligen inte att visa exakt var de är någonstans.

Jo, det tycker jag, det hade varit alldeles för lätt då... Precis som alla dessa riktningspilar som finns i spel idag så man inte behöver tänka överhuvudtaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Player ID ? (Pokémon trainer club)

Spelade idag. Spelet tappade kontakt med servern och jag fick frågan reconnect? Med möjlighet att välja retry.
Provar ett par ggr och helt plötsligt blir jag utloggad.

Skriver in mitt användarnamn och lösenord ett antal ggr men den säger att det är fel.
Tillslut tänker jag att jag kanske glömt mitt lösenord och väljer att återställa lösenordet.
Får en länk via min mail, där jag ska uppge Nytt lösenord, Födelsenr, Användarnamn och Player ID.

Har ingen aning om vad Player ID är och hittar inget genom google direkt...
Kommer inte vidare utan Player ID utan jag måste fylla i alla fält.

Någon som vet vad Player ID är?
Och kan man ta reda på det när man inte kan logga in?

Är level 28, så det är inte ett alternativ att starta ett nytt konto. Vore tråkigt att sluta spela pga en sån här sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Hittade en bra Charmander idag (659 CP), matade den med hallon, använde ultra ball och fick great när cirkeln var minimal och ändå poffar skiten, Argghhh!

I hear you. Det är skumt med escapes ibland. Efter ca 10 ultrabollar med hallon på en medelbra squirtle, varav en var curveball med Excellent! (sjukt nöjd med den!), och den bara escapade så slängde jag uppgivet en greatball helt random utanför cirkeln, och pang så satt den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Som sagt, att indikera hur långt bort man är (men inte riktning) skulle vara fint emellanåt. För att inte göra det för lätt skulle man kunna ha avståndsindikatorn som en sällsynt item (och typ max 3 st) man får från pokestops, så blir det inte för lätt, men så har man ändå en rimlig chans att hitta fina pokemons när dom väl kommer!

Permalänk

Samlade ihop 8 st 5 km ägg för att kläcka alla samtidigt!
https://nouwcdn.com/12/1325000/1310000/1300390/pics/201610082...

Gissa min fångst..

Ska man gråta eller skratta av lycka?

Nu ska jag samla ihop 8 st 10 km ägg och hoppas på bättre lycka ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Tips: När pokemonen försvinner från sightings, så är dom ändå kvar i 90sek(?), så bara att fortsätta leta!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Gissa min fångst..

Nog är det gråtvarning på ägg i allmänhet! Det verkar som att det man får ur äggen är, till högre sannolikhet, det som finns nära pokestopet där man fick ägget. Jag har i princip bara fått värdelösa och/eller vanligt förekommande pokemons ur mina ägg (70 st enligt statsen). Ur mina 10km har jag fått 2 scyther (som det vimlar av i parkerna här) och 1 omanite (typ värdelös). 2km äggen bara zubat, ratata, caterpie och pidgeys.

Permalänk
Medlem

Brukar reta min brorson som lirar hela tiden, då jag fångade en Snorlax under fösta veckan.
Han har spelat i säkert 2 månader, ännu inte fångat en snorlax

Ganska ok spel, om man orkar och har tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Gissa min fångst..

5km-äggen känns som de värsta, det är så pass långt att det tar tid att kläcka dem men det finns väl knappt några intressanta Pokémon att få ur dem.

Fick nu på vägen hem min första Kabuto och Dratini. Kom dessutom upp i level 20 äntligen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mikael07:

Nog är det gråtvarning på ägg i allmänhet! Det verkar som att det man får ur äggen är, till högre sannolikhet, det som finns nära pokestopet där man fick ägget. Jag har i princip bara fått värdelösa och/eller vanligt förekommande pokemons ur mina ägg (70 st enligt statsen). Ur mina 10km har jag fått 2 scyther (som det vimlar av i parkerna här) och 1 omanite (typ värdelös). 2km äggen bara zubat, ratata, caterpie och pidgeys.

Samma här, jag fick 2st 10km ägg med scyther de första dagarna och nu 150 ägg efteråt har jag inte fått en enda 10km ägg. Jag har nu slutat att ens bry mig om dessa ägg.

Jag tycker det är synd att spelet är så extremt mainstream för alla eller vad man ska säg,a så jag har lagt ner det mer än att jag har det till och från jobbet.
Jag orkar inte fånga precis varenda skruttpokemon som dyker upp hela tiden och gå igenom alla processer hallon, några bollar, en ok knapp, sedan sälja den.. Undra när ny version för oss som istället vill ha mer motion, alltså att man får mycket bonus för att vara ute och jobba och inte stanna varannan meter.

När jag började jobbet så var det hur många som helst som spelade, nu idag ser jag inte många fler än ungdomar och knappt dessa. Det var t.ex. en bra pokemon utanför chalmers en dag, jag var helt ensam och plockade hem denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

När jag började jobbet så var det hur många som helst som spelade, nu idag ser jag inte många fler än ungdomar och knappt dessa. Det var t.ex. en bra pokemon utanför chalmers en dag, jag var helt ensam och plockade hem denna.

Barn och botar är väl det största klientelet just nu. Brukar klicka på gym man åker förbi i kollektivtrafiken, eller när man är ute och går, och det är ofta samma ~5 tränare på level 30-35 som har gym över hela staden inklusive förorter, med 3k+ dragonites och maxade snorlaxar för hela slanten.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att den högre spawnraten har gjort spelet mycket bättre. Falun, där jag huserar rätt ofta, har varit en ödemark förut men nu kan man faktiskt fånga en hel del intressant. Till exempel fångat en del Squirtle som jag knappt sett förut, men även Exeggcute och Growlithe kan hittas. Fick även en Dragonite idag, dock på CP 47.

Dock håller jag också med om att äggen är löjligt usla majoriteten av gångerna. Som exempel har jag fått tre Krabby ur mina senaste fem 5 km-ägg, de andra två gav en Staryu och en Shellder. Alla Pokémon jag redan har både standard och evolve av, dessutom nu även 150+ Krabby candy.

Skrivet av Dunder:

Jag gillar tanken på deras nya tracking-system där de visar vid vilka Pokéstop en visst Pokémon finns det. Ungefär den vägledningen jag tycker är lagom. Sightings är för övrigt väldigt förutsägbart om man vet var inom ett visst område Pokémon spawnar, för då kan man bara gå mellan dem och så poppar förhoppningsvis upp den önskade där någonstans.

Skrivet av Doomfarer:

Det enda jag kan tänka mig det beror på är att man kommer för långt ifrån spawnplatsen eller att dess spawntid tar slut. Men det är dessvärre inget jag kan styrka då även jag varit med om en hel del skumma escapes.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar rätt bra att "tracka" idag. Då dem körde ner diametern till 200meter(?).

Om ngt kommer upp så brukar man ju veta ungefär vart den kan vara ändå, men annars är det ju bara att börja gå åt ett håll tills den försvinner från "Sightings" sedan gå tillbaka lite, gå en 50 meter åt sidan sedan åt samma håll igen så man får till en cirkel sedan är det ju bara att vända om 180grader och gå mot mitten av cirkeln.

Tänk er typ en pizza slice där du är i mitten av pizzan och går ut mot kanterna 2ggr så är pokemonen i mitten. Tycker det funkar väldigt bra.

Annars skulle man ju vilja att dem drar upp "Sightings" igen till 1km eller ngt och lägger in California systemet över hela världen, där man ser pokestopet bakom pokemonen i sightings.

//Level 28, Började 16-07-20, Kläckt 403 ägg. Har 2 Snorlax, 2 Lapras, 2 Gyrados, 9 Vaporeons sedan kör jag lite med Arcanine, Machamp, Poliwrath och Exeggutor också i gymmen. Besökt 4070 pokestops. Vunnit 307 gymbattles. Tränat 439ggr.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Gick förbi ett gym nyss där det var helt folktomt, men ändå battle på gång. Stannade och kollade vem fuskaren var, och det var inte mindre än 3 tränare som placerade mons på gymet när det var övertaget! Varav en hade aliaset något i stil med "thisismyworkout"...

Sjukt trist iaf. Är det *någon* som tar gym utan att botta?

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte ens om gym längre, antigen är det nån som snor din plats precis när du fått ner det, eller så kommer det nån botar jävel och gör samma sak det är inte ens roligt längre med gymmen..

Permalänk
Keeper of Traditions

Har inte haft några problem med "botare", men däremot med att folk bara står och väntar på att någon annan ska ta över gymet så att de snabbt kan ta över det för sig själva.
Borde sättas in något hinder, att endast den som var med i sista striden kan ta över gymet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har inte haft några problem med "botare", men däremot med att folk bara står och väntar på att någon annan ska ta över gymet så att de snabbt kan ta över det för sig själva.
Borde sättas in något hinder, att endast den som var med i sista striden kan ta över gymet.

Vaa har folk inget bättre för sig (och hur mycket tid som helst har dom tydligen också) än att stå och vänta på andras gymstrider!?

Håller verkligen med, när man tagit ned ett gym borde man få en omedelbar förfrågan om man vill placera något där, innan det blir tillgängligt för andra. Rätt uppenbart, och konstigt att det inte är inlagt. Niantic borde ju ha fått rätt mycket bitter feedback om detta!

Permalänk
Medlem

Här har jag inte heller sett att det skulle vara märkbart mycket bottare. De gånger gym tas över brukar jag nästan alltid se någon hänga där med mobilen. Sen ligger några gym precis vid lägenheter, så jag antar att vissa spelar hemifrån.

Skrivet av Mikael07:

Vaa har folk inget bättre för sig (och hur mycket tid som helst har dom tydligen också) än att stå och vänta på andras gymstrider!?

Mest yngre personer med låg lvl som verkar göra detta. Håller med att något system för att stoppa detta vore bra.

Skulle också gärna själv sett ett bättre trackingsystem och gärna också något sätt att få hintar i spelet var vissa typer kan tänkas finnas. Just nu känns spelet mest som ett tidsfördriv då man är på väg någon annanstans. Vill ha möjlighet även för "aktivt spelande" där man jagar monster (till skillnad mot att "råka" springa på dom som nu).

Sen vore det bra om låg-lvl-skräpmonster gick snabbare att fånga. "Minispelet" med bollkastande mot duvor och drowzees (som ofta hoppar ut några gånger) är inte särskilt kul efter några tusen gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Håller verkligen med, när man tagit ned ett gym borde man få en omedelbar förfrågan om man vill placera något där, innan det blir tillgängligt för andra. Rätt uppenbart, och konstigt att det inte är inlagt. Niantic borde ju ha fått rätt mycket bitter feedback om detta!

Tog ner ett gym, direkt efter striden kläcktes tre(!) ägg.
Gissa om någon hann in så jag fick fightas igen...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Underligt att inte Niantic fixat det där än. Någon sorts spärr alltså. För det stör mig varje gång jag ska ta över ett gym och slutar oftast med att jag struntar i det istället.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305