Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

verkar inte som en fungerande tracker worldwide lär komma inom den närmaste tiden,, man lär frysa röven av sig i vinter då leta hejvilt.. nätack det tänker jag inte göra

http://www.polygon.com/2016/10/14/13273280/pokemon-go-tracker...

Jag läste det också. Lite tråkigt kan tyckas! Dock spelar jag inte så mycket efter att söka specifika Pokémon som att bara köra det under mina vanliga promenader. Däremot skulle jag verkligen inte tacka nej till ett fungerande tracker-system.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Stött på ett irriterande problem nu som jag inte haft innan. Det gäller pokemonbollarna. Ibland kan det stå att jag har slut på pokemonbollar när jag ska fånga pokemon. Då gjorde jag som så att jag köpte sådana här pokemonmynt för att köpa fler bollar. När jag sedan skulle köpa fler bollar stod det att jag inte kunde det för att jag hade för många bollar redan. Hur går detta ihop egentligen? Sjukt irriterande är det i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrM3:

Stött på ett irriterande problem nu som jag inte haft innan. Det gäller pokemonbollarna. Ibland kan det stå att jag har slut på pokemonbollar när jag ska fånga pokemon. Då gjorde jag som så att jag köpte sådana här pokemonmynt för att köpa fler bollar. När jag sedan skulle köpa fler bollar stod det att jag inte kunde det för att jag hade för många bollar redan. Hur går detta ihop egentligen? Sjukt irriterande är det i alla fall.

Det är inte så att din bag är full av annat då?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om detta? Bu eller bä? https://gosverige.se/inga-mer-sightings/

Själv tycker jag det är relativt bra då man antagligen minskar på olyckorna i trafiken. Mindre bra för de som fångar Pokémon på bussen etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är inte så att din bag är full av annat då?

Hmm hur kan man kolla det då? Kan man använda potions och annat jox som ligger där till ngt eller? Enda jag använder är typ bollarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hmm hur kan man kolla det då? Kan man använda potions och annat jox som ligger där till ngt eller? Enda jag använder är typ bollarna.

Revives och potions använder du när du slåss på gym. annars har de ingen funktion.
Du ser längst upp i ditt inventory hur många Items du har / max antal items som får plats.
Du kan slänga items du inte vill ha kvar, exv potions om du inte slåss på gym, för att göra plats i din backpack.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett problem med sistone att appen krashar när jag scrollar igenom/håller på med pokemons i pokemonlistan. Har aldrig krashat tidigare, men för typ 2-3 veckor sen började detta problem (alltså strax innan den senaste updaten). (iPhone 6s).

Någon annan med liknande problem? Eller är det bara jag?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Vad tycker ni om detta? Bu eller bä? https://gosverige.se/inga-mer-sightings/

Själv tycker jag det är relativt bra då man antagligen minskar på olyckorna i trafiken. Mindre bra för de som fångar Pokémon på bussen etc.

Mestadels bra. Som du säger så kommer folk inte titta ner på skärmen när de rör sig fort. Spelet är trots allt menat för att promenera med.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Äsch nu ger jag upp den här skiten. Känner att spelet är 99% grind och besvikelser, och 1% belöning, och då är jag generös.

Droppen är nog denna: Har upptäckt att om man inte plockar precis varenda skitpokemon som kommer ens väg, så kommer de efterföljande spawna med oftast väldigt låg level/CP (level 1-10 och CP 10-50 brukar det bli för mig). Dvs, man kan inte hoppa över skräpet och vänta på en bra pokemon, för då kommer den sannolikt ha väldigt dåliga värden. Kul att man hittar lapras efter 2 månader, mindre kul att den hade CP 40...

Sen äggen är ju bara för deprimerande. Go måste vara ett av de få spelen där man belönas för tid och möda med ett fett långfinger. Bara rattata, zubat, goldeen, staryu, som det regnar av annars..

Det har nu gått så långt att jag blir uppriktigt glad om jag ser en pidgey eller weedle, för då kan jag iaf gå upp i level snabbare. Eller, jag trodde att det skulle innebära att man fick roligare pokemons, men nu är jag på level 26 och det är samma skit till 99.5% av tiden, så vad har jag att vinna egentligen?

Och igen, tid och möda mot belöningsratio är ju rent av löjlig. Gå dryga 50 mil (mer som 100mil med deras ruttna distansmätare) för att få candys till att evolva en decent pokemon... och sen får man ett dåligt moveset!

Och att yra runt som ett höns i 10 minuter bara för att ändå inte hitta vad man letar efter på sightings listan. Kul.

Fan, jag gillar verkligen iden, och Niantic hade ju öppet mål att göra detta till något bra, men det känns som dom bara straffar dom som hänger kvar. Bra jobbat! Klart att spelet ska räcka ett tag, men när det känns som att enda alternativet att komma någonvart är att ägna all sin vakna tid (glöm att ha ett jobb) åt spelet så lägger jag nog fett ner istället.

"Tack" för tidsfördrivet Niantic, fy fan vilken jävla waste of life det har varit!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Droppen är nog denna: Har upptäckt att om man inte plockar precis varenda skitpokemon som kommer ens väg, så kommer de efterföljande spawna med oftast väldigt låg level/CP (level 1-10 och CP 10-50 brukar det bli för mig). Dvs, man kan inte hoppa över skräpet och vänta på en bra pokemon, för då kommer den sannolikt ha väldigt dåliga värden. Kul att man hittar lapras efter 2 månader, mindre kul att den hade CP 40...

Har du någon källa på det?
Jag hoppar ofta över pokemon för annars har jag inga bollar (dåligt med pokestop där jag brukar ta promenad).
Tycker det är både högt och lågt på de som dyker upp ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har du någon källa på det?
Jag hoppar ofta över pokemon för annars har jag inga bollar (dåligt med pokestop där jag brukar ta promenad).
Tycker det är både högt och lågt på de som dyker upp ändå.

Källa och källa.. det är definitivt så för mig iaf. Om jag tar allt så hamnar mina drowzees (för dom kommer hela hela tiden) på runt 400-700 nästan utan undantag. Skippar jag några så är nästa nere på 10-50 nästan garanterat.

Permalänk
Medlem

Konstigt. Jag brukar fånga allt jag stöter på ibland och andra gånger lämnar jag vissa åt bättre öden. Har hittills inte märkt någon större skillnad utan får snarare majoriteten svaga Pokémon oavsett vad. Jag har till exempel letat efter en Poliwag med bra CP och IV, men alla jag stött på under senaste veckorna har som högst haft 100. Nu sitter jag här med över 150 Poliwag candy utan en enda bra nog att använda dem på...

Så jag håller med om att Niantic använder sig av betydligt mer piska än morot för ens progression.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Konstigt. Jag brukar fånga allt jag stöter på ibland och andra gånger lämnar jag vissa åt bättre öden. Har hittills inte märkt någon större skillnad utan får snarare majoriteten svaga Pokémon oavsett vad. Jag har till exempel letat efter en Poliwag med bra CP och IV, men alla jag stött på under senaste veckorna har som högst haft 100. Nu sitter jag här med över 150 Poliwag candy utan en enda bra nog att använda dem på...

Så jag håller med om att Niantic använder sig av betydligt mer piska än morot för ens progression.

Hm, det kanske är en av "förbättringarna" i senaste releasen att sprida CP lite mer?
Jag kopplade ihop att jag omedelbart fick massa pokemons med lägre CP så fort jag slutade att fånga allt som kom i min väg. Kom ihåg hur jag svor åt att man var tvungen att använda minst greatball och hallon till precis allting när jag fångade alla pokemons. Men det kanske är en slump, och/eller en ny feature?

Plockade några på lunchen nyss och det var blandad kompott även fast jag tog alla, även om det var mest hyfsat höga CP. Just det jag skulle sluta med detta var det ju, men jag hittade en charmander imorse så jag fick min 1% morot och fick mersmak...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikael07:

Hm, det kanske är en av "förbättringarna" i senaste releasen att sprida CP lite mer?
Jag kopplade ihop att jag omedelbart fick massa pokemons med lägre CP så fort jag slutade att fånga allt som kom i min väg. Kom ihåg hur jag svor åt att man var tvungen att använda minst greatball och hallon till precis allting när jag fångade alla pokemons. Men det kanske är en slump, och/eller en ny feature?

Plockade några på lunchen nyss och det var blandad kompott även fast jag tog alla, även om det var mest hyfsat höga CP. Just det jag skulle sluta med detta var det ju, men jag hittade en charmander imorse så jag fick min 1% morot och fick mersmak...

Det är nog bara inbillning och/eller otur. Har svårt att se att de skulle lägga in en sån funktion, och det är inget jag märkt av själv.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Skräp pokemons får man ju hela tiden oavsett om man plockar dom eller ej det är ju så spelet är uppbyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skräp pokemons får man ju hela tiden oavsett om man plockar dom eller ej det är ju så spelet är uppbyggt.

Ja "tråkiga" pokemons får man i sanning hela, hela tiden. Men jag tycker fortfarande att jag ser en korrelation mellan låg CP (alltså även på sällsynta pokemons, som min CP 40 lapras, ej bitter...) och selektivt infångande. Men det kan ju vara en illusion som sagt.

Får väl insamla lite statistik då! Kommer nog ta tid som satan dock... don't hold your breath

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Ja "tråkiga" pokemons får man i sanning hela, hela tiden. Men jag tycker fortfarande att jag ser en korrelation mellan låg CP (alltså även på sällsynta pokemons, som min CP 40 lapras, ej bitter...) och selektivt infångande. Men det kan ju vara en illusion som sagt.

Får väl insamla lite statistik då! Kommer nog ta tid som satan dock... don't hold your breath

Det är definitivt en illusion. Vilken CP en specifik pokémon har beror på din level. Säg att du är level 20 och det spawnar en pidgey framför dig. Då kommer ALLA spelare i level 20 se just den pidgeyn som exakt identiska pidgeys (CP, HP, attacker, IV osv). Dvs om du hoppar över massa skräppokémon men bestämmer dig för att ta just den, så kommer det inte påverka dess CP. Någon annan som är samma level och fångar exakt varenda pokémon kommer se exakt samma pokémon som du

Om du vill veta mer om hur spelet funkar finns det supermycket information på www.reddit.com/r/TheSilphRoad/, där bland annat det här har tagits upp väldigt många gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Det är definitivt en illusion. Vilken CP en specifik pokémon har beror på din level. Säg att du är level 20 och det spawnar en pidgey framför dig. Då kommer ALLA spelare i level 20 se just den pidgeyn som exakt identiska pidgeys (CP, HP, attacker, IV osv). Dvs om du hoppar över massa skräppokémon men bestämmer dig för att ta just den, så kommer det inte påverka dess CP. Någon annan som är samma level och fångar exakt varenda pokémon kommer se exakt samma pokémon som du

Om du vill veta mer om hur spelet funkar finns det supermycket information på www.reddit.com/r/TheSilphRoad/, där bland annat det här har tagits upp väldigt många gånger

Ahaa, ok. När jag spelat med andra så har vi fått olika CP på samma spawn, men det var för att vi var på olika levels alltså.
Jaja, då var det bara slumpen + lite inbillning att jag råkat se detta mönstret. Har tillochmed börjat samla in data på infångade pokemons i rad bara för att se spridningen, men då skiter jag i det nu tror jag

Permalänk
Medlem

Tror ni att den nya uppdateringen är till för att täppa till det FPM åstadkommit?

https://gosverige.se/ny-uppdatering-rullar-ut-0-43-3-android-...

Permalänk
Medlem

Niantic anser ju att alla tracking sidor är fusk så självklart kommer dom försöka sätta käppar i hjulet för dom sidorna så gott dom kan.

Permalänk
Medlem

Störande att inte Niantic bara kan försöka fixa spelets egna tracking. För tillfället är den ju obefintlig och jag tar hellre ett till tre fotsteg än ingenting alls.

Visa signatur

Permalänk

@xcluzive: Har också börjat få buggar. När man har en pokemon och ska kryssa ned den i sin poke ___ så stänger den lätt ned. Ibland lättare än vanligt, en gång fick jag den att bugga på samma vis 15 gånger i rad, kunde inte tro vad som försigick... men surfar man runt lite i appen så försvinner det temporärt... Något i koden fummlar runt.... Vet inte om det bara är vi med iPhone, för det är ju inte så mycket väsen om det.

@wifi: För mig suger det häst. Jag har kommit till lvl 27 genom att bara åka till skolan från Värmdö till Flemmingsberg(Huddinge).....För de som inte vet är det 30 min buss, 25 min gång och ca 30 min pendel, en hel del resande med andra ord. Lackar sönder när sightings är borta, nu är det ju inte så stor grejj med pokemon go heller så det känns dummare att ha det nu, än när det kanske behövdes som mest.

Njae, riktigt less över lag nu. De hade en (fortfarande) icke existerande marknad och en superidé, -de misslyckades totalt. Så mycket kunde va bättre! Känns som att det skulle varit bättre att vänta, skaffa lite respons, stabilare app, utveckla spelet lite och sedan släppa det till våren 2017.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Störande att inte Niantic bara kan försöka fixa spelets egna tracking. För tillfället är den ju obefintlig och jag tar hellre ett till tre fotsteg än ingenting alls.

jo den lär ju komma men worldwide lär det nog dröja först tills nästa år, dom är så sega tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hittade en lapras för första gången idag. Hela 284 CP och kass IV.

Måste man vara 30+ för att få bra av de sällsynta?
Snorlax fick jag en för ett tag sen med, 160 CP.
Är level 22.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hittade en lapras för första gången idag. Hela 284 CP och kass IV.

Måste man vara 30+ för att få bra av de sällsynta?
Snorlax fick jag en för ett tag sen med, 160 CP.
Är level 22.

Nja, inte behöver man vara över level 30 (även om det kanske underlättar), men man måste ha en jävla massa tur.

Jag (level 23) hittade min första Snorlax i det vilda förra veckan. Den hade 1800+ CP och bra IV. Dagen efter hittade jag en till, på ungefär samma plats, med CP 140 och usel IV. Så nog kan man hitta bra alltid, men det är inte särskilt vanligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett försök från Niantic att locka tillbaka spelare under Halloween. Kul initiativ!

http://www.theverge.com/2016/10/24/13380560/pokemon-go-hallow...

Synd bara att de ökar förekomsten av Drowzee och Zubat också. Som att den inte var hög nog...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu verkar fastpokemap funka gör den det för er också ? Tråkigt var man än tittar i sin stad så är det ju fan bara common skit monster så att man ska ut o röra på sig för att bara hitta commons är så jävla trist....

@Json_81 taskigt men jag själv hittade också en snorlax vid lvl 23, 137cp eller nåt och lapras har jag inte sett röken av efter 3 månaders spel så troligen är det bara otur..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nu verkar fastpokemap funka gör den det för er också ? Tråkigt var man än tittar i sin stad så är det ju fan bara common skit monster så att man ska ut o röra på sig för att bara hitta commons är så jävla trist....

@Json_81 taskigt men jag själv hittade också en snorlax vid lvl 23, 137cp eller nåt och lapras har jag inte sett röken av efter 3 månaders spel så troligen är det bara otur..

FMP fungerar för mig också, även om den är aningen långsammare vid sökning än förut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm... Vilka pokemons ska man ut och gå med nu dårå? 4x candy är ju rätt sweet. Ta och gå 1,2,3 mil på Snorlax samt Lapras iallafall sedan lär det bli lite med Eevee, Charmander, Squirtle, Bulbasaur.

Finns det någon annan som kan va bra att ha candys till?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

@Extremaz Dratini kanske men var får du 4x ifrån?