Permalänk
Medlem

memory problem!

ofta då jag använder min dator går minnet upp i 97-99% use och datorn börjar lagga massor i spel! provat formatera datorn och kännes som det blev bättre ett tag men nu är de tillbaka som vanligt.... har ett par corsair vengeance 8gb som är rätt gamla.. tror ni det är minnena som gett upp eller är det nån annan komponent? virus? tar tacksamt emot tips!

komponenter:

660ti

corsair vengeance 8gb

intel 4670k

msi Z97- G45 gaming moderkort

120gb samsung ssd 1tb vanlig..

600cx nätagg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjaern:

ofta då jag använder min dator går minnet upp i 97-99% use och datorn börjar lagga massor i spel! provat formatera datorn och kännes som det blev bättre ett tag men nu är de tillbaka som vanligt.... har ett par corsair vengeance 8gb som är rätt gamla.. tror ni det är minnena som gett upp eller är det nån annan komponent? virus? tar tacksamt emot tips!

komponenter:

660ti

corsair vengeance 8gb

intel 4670k

msi Z97- G45 gaming moderkort

120gb samsung ssd 1tb vanlig..

600cx nätagg

Kör du något Razer för deras synapse tar upp allt det kan men kan vara andra program också. Ta och lägg till skärmdump på task manager med högst mängd ram sorteringen.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem

Provade avinstallera killer och laddade ner enbart drivrutinen! haft datorn igång nu i 24 timmar och inte haft minnesläckor än så hoppas och tror att problemet är löst! tack för hjälpen:)