Permalänk

Bra surfdator?

Hej

Tänkte göra en sista koll innan jag beställer denna dator som framförallt ska användas till surf, betala räkningar, word osv.
Ser den bra ut?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9900472/surf3

Tack!

Permalänk
Medlem

Hade gått upp i storlek på ssd. Tror du kommer ångra dig.

Permalänk
Medlem

@Anglaborg: Ska du bara surfa med datorn hade jag köpt nåt mindre, samt större ssd.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9903513/

Permalänk

@biorrith:
@kissekotten4

Tror ni det behövs större ssd? Kommer inte lagras något på den förutom bankprogram och word.
Ska kolla lite mer på NUC:en. Vill inte ha något som blir segt efter 1 år, en stationär går ju att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglaborg:

@biorrith:
@kissekotten4

Tror ni det behövs större ssd? Kommer inte lagras något på den förutom bankprogram och word.
Ska kolla lite mer på NUC:en. Vill inte ha något som blir segt efter 1 år, en stationär går ju att uppgradera.

Kolla på Nuc, men kolla på rätt modell då.
Den som är länkad har inte plats för 2,5 SSD utan bara M.2 (vilket blir en del dyrare)
Modell med 2,5 plats = Intel NUC i3 6100u skylake 2,5

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ville bara infoga lite gällande Intel NUC. Jag köpte min med i5 och 8GB våren 2014 och den håller fortfarande måttet. Använder den som HTPC med Linux som OS och kör bland annat youtube, netflix och Kodi vilket fungerar oerhört bra.

Permalänk
Medlem

@Anglaborg: Du kommer int evilja ha några bilder, filmer, musik eller annat?

Permalänk

@kissekotten4:
Nej, allt sådant sparas på en nätverksdisk. Endast OS och några enstaka program jag ska ha på datorn.

Permalänk
Medlem

@Anglaborg: Då klarar du dig på 64GB till och med

Permalänk
Medlem

Du klarar dig mycket långt med 120GB SSD.
Eftersom du inte ska lagra några stora spel på den.
"Endast OS och några enstaka program" .. som du säger.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB