Permalänk
Medlem

Corsair H80i v2

Ok vill installera denna kylare. Men får inte loss Intel mounting bracket!! Hur mycket måste man ta i för att få loss den? Har AMD så den måste bort..

Hade ju varit betydligt lättare om manualen var rätt. Enlig den så skulle man skruva medsols för att få bort den... MOTSOLS skulle det ha stått..

Löste problemet själv
Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Ok vill installera denna kylare. Men får inte loss Intel mounting bracket!! Hur mycket måste man ta i för att få loss den? Har AMD så den måste bort..

https://www.youtube.com/watch?v=HNDaGw1ZKZw

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

Man ser inte så bra i den videon. Kollade på den innan jag frågade... Han filmar i samma vinkel så ifall jag inte tittade bort just då så såg jag aldrig hur han tog bort Intel mounting bracket. Fixat det själv nu. Har bara gjort förarbetet, installerade fläkten närmast processorn och bytt till rätt bracket. Använder datorn fortfarande så fixar själva installationen imorron. Ser riktigt enkelt ut att göra resten.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Hur är det, om AM4 behöver en annan bracket kan man få en sån från Corsair?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ykalon:

Hur är det, om AM4 behöver en annan bracket kan man få en sån från Corsair?

Det är inget jag kan svara på än.