Varför får inte jag köpa värmepaket billigt :(

Permalänk
Medlem

Varför får inte jag köpa värmepaket billigt :(

Jag var på 3 olika bilskrotar idag och kikade efter värmepaket till min vattenkylning jag ska bygga.

Ville ha ett från en volvo 360/340.

Första stället: 300:- om jag plockade ut den själv
Andra stället: 300:- redan urmonterad
Tredje stället: 200:- redan urmotnerad

Varför får alla andra köpa för under 100-lappen...

Lite besviken blev ja allt

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

200kr är inte så blodigt...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

mitt gick på 250 tror jag

Permalänk
Medlem

Hade du suttit i en bil utan värmepaket och hade fått en för 200:- hade du inte klagat

Permalänk
Medlem

Mitt gick på 100:- från blocket

Permalänk
Medlem

Hehe inte så mkt iofs Och nu har jag köpt det. Men endå Många andra som köpte för under 100:-

Men men drabbar ingen fattig egentligen

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Jag fick min för 0kr supernice

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

170 för mig, fast jag va inte med. Det va några kompisar. de plockade ur 4 stycken och köpte 3. Så 200 kan man nog se som normalt.

Permalänk
Medlem

Fick min för 100 kr, skulle säker kunnat pruta lite men gubben på skroten är så snäll så jag bryde mig inte

Permalänk
Medlem

Vet du vad du ska göra....du ska skitaner den och "krossa" ihop värmepaketet lite....så den ser risig ut :D, lätt att pruta då, så gjorde jag när jag köpte en AC condencerare på bilskroten...fick den för 40:-

Detta kan ju visseligen vara rätt dummt, men om man ändå ska kapa och hållapå så funkar det fint

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk

Jag fick mitt för 50:-

Permalänk
Medlem

Dom frågar vilken bil det kommer ifrån och du svarar att du inte vet
samt att den är lite sönder. Sedan så drar du fram 120kr innan dom nämner priset och du drar på någon funderingsminn

funka perfa för min del och så förklara jag också innan vad jag skulle
ha den till så han blev lite (fashenerad) :>

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk

300 minst sa de på skroten närmast mej (sollentuna)
vanligt pris låg på 400 sa de.
snåla :[

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
300 minst sa de på skroten närmast mej (sollentuna)
vanligt pris låg på 400 sa de.
snåla :[

Fy satan vad dyrt!
Min Heater Core gick på 430 kr (sambeställning ifrån USA).

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk

100kr köpte jag min för.. snubben sa typ nåt i stil med att han förlorade på det men han ville att vi datanördar skulle få dom så bildigt som möjligt

Permalänk
Medlem

Hur testar man lämpligas om den är tät? Har ju hört om trycktest men inte så lätt för alla att göra det.

Men egentligen...stoppar man en kork i ena utgången så pumpar på med massa vatten och läcker det inte då borde det väl räcka? Altså det blir ju inget tryck på den i datorn?

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

Jag brukar få mina från skroten.... men dom brukar inte hålla så länge heller

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid sätta en kork i ena änden, sen gå till en mack där dom har lite självservice där man kan tvätta rutorna och pumpa. Fyll en hink med vatten och sen tar du luftgrejjen och blåser in och håller radiatorn under vattnet i hinken så kan du sen titta efter luftbubblor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeoG
Du kan ju alltid sätta en kork i ena änden, sen gå till en mack där dom har lite självservice där man kan tvätta rutorna och pumpa. Fyll en hink med vatten och sen tar du luftgrejjen och blåser in och håller radiatorn under vattnet i hinken så kan du sen titta efter luftbubblor

pluggade min till vattenkranen och pluggade utlopet... är la några bars truck..... blåste en kanal var en del ärg å stenskott där så v ar inte konstigt den gick.

Permalänk

pa1983 provade det nu.. den buklade sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
pa1983 provade det nu.. den buklade sig

är nog runt 4bar i en vattenledningen om jag inte minns fel så det räcker med tanke på på att en ehem 1250 ger 0.2 bar om du stoppar flödet.

Permalänk

baah den funkar och är inte hål i den.. ska inte ha den i burken ändå.. för stor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
baah den funkar och är inte hål i den.. ska inte ha den i burken ändå.. för stor

har en bilkylare lagad och moddad mesd plastickpading annpasad för 3/8 system i garaget... rymmer 6st 120:or

Permalänk
Medlem

ja fick min (en olje kylare från en corolla automat) för 200:-.. den är rätt liten o "utag och in taget" för vattnet är 10mm ..perfekt för mig (håller på med ett skolarbete.. bygga vatten kylning så billigt som möjligt o fräsa ett block).

sen fick ja 1.5kg koppar för 80 spänn oxo.. trodde fan det skulle va dyrare

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

hmm jag har iofs en radiator men det står en Vit Volvo 240 med Kylare i vid Tempo.

Tycker ni att jag ska gå och ta den ?

Problemet är väl att det är rätt mycket hus runtomkring som kan se och ringa bengen för det är väl olagligt ? Vad händer om jag åker fast ? Har redan åkt fast en gång, men för en annan sak.

btw, är det svårt att montera bort en eller tar det några minuter max ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara o gå dit mitt i natten.. va lite tyst.. om nån märker nått eller så e det bara o kuta som fan där ifrån

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perco
hmm jag har iofs en radiator men det står en Vit Volvo 240 med Kylare i vid Tempo.

Tycker ni att jag ska gå och ta den ?

Problemet är väl att det är rätt mycket hus runtomkring som kan se och ringa bengen för det är väl olagligt ? Vad händer om jag åker fast ? Har redan åkt fast en gång, men för en annan sak.

btw, är det svårt att montera bort en eller tar det några minuter max ?

Kylaren är nog inte så svår att plocka bort men lite bökigt at kuta iväg med. Om du skall ha värmepaketet så tar det tid. DEt sitter jävligt bökigt till.

Och ja det är olagligt att ta nånting från nån annans bil

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Kylaren är nog inte så svår att plocka bort men lite bökigt at kuta iväg med. Om du skall ha värmepaketet så tar det tid. DEt sitter jävligt bökigt till.

Och ja det är olagligt att ta nånting från nån annans bil

joo det är olagligt.. Men den är helt sönderslagen och har stått där i typ 1 månad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe gratis är gott :D...
Mehn men det e ju risk med.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

jävla dumt inlägg att öppna en 3 månader gammal tråd med.