Permalänk

GL502VM vs GS63VR

Någon som kan komma med lite input vilken som är att rekommendera mellan Asus GL502VM och MSI GS63VR

MSI datorn har 2 uppenbara fördelar med 16GB RAM vs 8GB och 1TB HDD utöver SSD

Även vikten på -0.3kg

det som är svårast att avgöra för mig är panelerna, ASUSen verkar ha en AHVA med G-sync och MSIn en IPS-panel utan G-sync.
Någon som har åsikter på valet av dator baserat på skärm?

EDIT: CDON skriver AHVA men så verkar inte vara fallet?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

@ReloadMaster:
Jag tipsar GS73VR - Finns bra erbjudande idag på Inet. Bör vara snabb, då de har ett exemplar kvar. 15999kr ordnarie pris 18999kr.

Den har visserligen en TN-Panel -men på 120hz. Jag har läst massa positivt om den.

Permalänk

Vill helst ha 15" då mina jag tycker viktskillnaden mellan de större varianterna blir för stora till ytan

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.

Permalänk
Medlem

Det du skriver om att GL502VM stämmer inte. Min GL502VM har 12 gb ram och ssd. Nu finns det iofs ett antal versioner av just den laptopen, har inte sett nån utan ssd dock.
Vet inte vilken bildskärm modellen har, tycker den är hyffsad. Nästan en perfekt dator tycker jag, förutom den fula designen då.
För mig gick msi bort helt och hållet pga konstig tangentbordslayout, förstår inte hur dom tänker där.

Läste fel så stryk det där om ssd

Permalänk
Skrivet av ennad:

Det du skriver om att GL502VM stämmer inte. Min GL502VM har 12 gb ram och ssd. Nu finns det iofs ett antal versioner av just den laptopen, har inte sett nån utan ssd dock.
Vet inte vilken bildskärm modellen har, tycker den är hyffsad. Nästan en perfekt dator tycker jag, förutom den fula designen då.
För mig gick msi bort helt och hållet pga konstig tangentbordslayout, förstår inte hur dom tänker där.

Läste fel så stryk det där om ssd

http://cdon.se/hemelektronik/asus-gl502vm-fy044t-i7-6700hq-8g...

Det är den jag kollat på men det känns som väldigt mycket copy&paste från CDONs sida står att den har en SATA HDD också men det hittar jag ingenstans annars för samma modell. Väldigt rörigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

http://cdon.se/hemelektronik/asus-gl502vm-fy044t-i7-6700hq-8g...

Det är den jag kollat på men det känns som väldigt mycket copy&paste från CDONs sida står att den har en SATA HDD också men det hittar jag ingenstans annars för samma modell. Väldigt rörigt

Aha ok. Min modell är GL502VM-FY110T. Den har både ssd (256 gb) och 1 vanlig hd på 1 tb. Ssdn är vanlig sata, inte nvme som jag hade förväntat mig först - där har det stått olika saker på asus sida. Så ja rörigt.