Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Kan inte svara på det då jag inte har en själv men kan inte tänka mig det blir någon större skillnad. Playstation har ju använt Bluetooth i sina konsoler sen första PS3an. Men det är klart, har du nån sketen kinabluetoothdongel för $3 från eBay kan det kanske bli ett problem.

Är du säker på att man kan använda den till PC utan dongel? När jag googlar får jag bara upp en massa artiklar om den nyare S-kontrollen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Icte:

Lyckligtvis blev det inte mycket alls i år - endast en Blue Yeti som jag eftertraktat till ett pris lägre än 900 kr samt en billig musmatta.

Bra val! Köpte Yetin för någon månad sedan och har förvisso inte hunnit använda den lika mycket som jag önskat men det lilla jag kört har imponerat på såväl mig själv som andra. Mycket mjukt, avrundat ljud och de olika inspelningslägena är trevliga.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Någon som ser vad CDON släppte 23:00? Jag lyckas numera komma in på deras sida men jag lyckas inte se några nya erbjudanden. Tänker att de kanske sparat någonting bra till sist.

De har sagt att erbjudandena kommer stå kvar till klockan 01 pga strul att nå sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Någon som ser vad CDON släppte 23:00? Jag lyckas numera komma in på deras sida men jag lyckas inte se några nya erbjudanden. Tänker att de kanske sparat någonting bra till sist.

De har sagt att erbjudandena kommer stå kvar till klockan 01 pga strul att nå sidan.

#16511276

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man betalar med kreditkort på Elgiganten.se och köper en vara som inte finns i lager, dras pengarna direkt då eller väntar dem tills det att varan är skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Bra val! Köpte Yetin för någon månad sedan och har förvisso inte hunnit använda den lika mycket som jag önskat men det lilla jag kört har imponerat på såväl mig själv som andra. Mycket mjukt, avrundat ljud och de olika inspelningslägena är trevliga.

Ja jag har hört mycket gott om just denna mic, ska bli spännande och se hur pass väl den presterar gentemot min gamla ModMic! Sen är Yeti estetiskt riktigt snyggt och bör "piffa" upp skrivbordet lite

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Nu ska vi se:

Black Friday 2015 kom vi upp till 108 sidor med massa tips på fynd + diskussioner:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395067-black-friday-20...

I år - 77 sidor (hittills).

Conclusion: Årets BF var sämre än förra årets.
Skäl: Hög dollarkurs, dåliga priser gentemot normala reor, mycket tjuvstartande så folk som väntar tills fredag missar deals som blivit slutsålda redan under torsdagen, över-hypning (= färre lockvaror) m.m.

Årets BF var större än mellandagsrean för första gången, så den var uppenbarligen bättre än förra året.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som vet om man betalar med kreditkort på Elgiganten.se och köper en vara som inte finns i lager, dras pengarna direkt då eller väntar dem tills det att varan är skickad?

Beloppet reserveras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Oja, mycket större. Fanns massa Black Friday reklam överallt redan för mer än två veckor sedan. Mer hype = färre lockvaror krävs. Som synes så kunde t.ex. CDON sälja en massa saker till "rea-priser" som annars är normalpriser just p.g.a. den stora bannern med texten BLACK FRIDAY. Känner mig lite äcklad av att jag blir så hypad över något som detta och därefter spenderar mer än en dag på att leta efter saker och ting att köpa endast för att man det är en dag med "reor". Lyckligtvis blev det inte mycket alls i år - endast en Blue Yeti som jag eftertraktat till ett pris lägre än 900 kr samt en billig musmatta.

Känner igen mig, man blir fastklistrad och lite för nyfiken. Köpte själv Onyx Studio 3 för 1290:- hoppas det var en bra deal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Satan vad HyperX Cloud 2 gick åt snabbt på komplett, va 100+ i lager 15 minuter innan 00.00, la min beställning 23.55 och då var det 16 kvar, men står "Inte i lager, förväntat leveransdatum 10.dec.2016.". Hoppas det kommer nästa vecka annars är det inte hela världen, kan vänta. Fick det för 590kr iaf.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Årets BF var större än mellandagsrean för första gången, så den var uppenbarligen bättre än förra året.

Ja större vart den men priserna på utbudet var ganska dåligt och låg nära (om inte lika mycket) det "normala" priset för produkterna så som de kostade för ca 3 veckor sedan.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Siba har Samsung 750 Evo 500gb för 1190kr kvar. Några hundra billigare åtminstone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Känner igen mig, man blir fastklistrad och lite för nyfiken. Köpte själv Onyx Studio 3 för 1290:- hoppas det var en bra deal?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som en bra deal, köpte min Onyx Studio (v.1) 2 veckor efter BF 2015 för 890 kr men hade en rabattkod på 100 kr. Hoppas du blir nöjd, jag är det iaf Bästa ljudet från en Bluetooth högtalare jag någonsin hört!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av ågren:

Är du säker på att man kan använda den till PC utan dongel? När jag googlar får jag bara upp en massa artiklar om den nyare S-kontrollen.

Osäker nu när du säger det, står på CDON och Prisjakt att den har stöd för Bluetooth/Windows 10 men Microsoft själva verkar bara prata om One S kontrollern i det sammanhanget. Du får nog göra lite mer research där!

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

@badbolll: Tack, beställde dessa 5 i 12. Jag har den billigare varianten och varit sjukt nöjd men micken har slutat att fungera så varför inte uppgradera!

Samma för mig, fast i mitt fall var det ena luren som börjat glappa. Annars bästa lurarna jag ägt, tror dom här kommer bli sjukt bra!

Under 800 istället för 3000 var ju rätt trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Trunk:

De har sagt att erbjudandena kommer stå kvar till klockan 01 pga strul att nå sidan.

Ingen anledning till panik, deras kampanj fortsätter till måndag.

Permalänk
Medlem

Upplever att väldigt mycket av hypen kring BF kommer från media, som i sin tur ägnar sig mer åt att kolla sociala medier och rapportera om vad som "trendar" än att rapportera om nyheter. Går man in på valfri tidnings hemsida är det mer reklam och olika trackers än vad det är nyheter.

På så vis gör de jobbet väldigt enkelt för svenska e-handlare, eftersom de inte behöver göra mycket mer än att byta ut sina redan löpande annonsplatser med lite nytt material. Det gör de ju varje månad oavsett, det är ju kampanjer hela tiden. Ett par timmar i Photoshop, så är det klart.

Bara att gratulera handeln - det slogs säkert nya säljrekord och omsättningen ökar. Relativt små volyminköp till högre marginaler än vanligt som säljs ut på en timma, om ens det, och sedan plussar man på täckningsgraden genom att folk beställer all möjlig skit som de inte hade tänkt köpa egentligen och som i själva verket inte alls är särskilt billigt (sett till normalpriser).

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Ja större vart den men priserna på utbudet var ganska dåligt och låg nära (om inte lika mycket) det "normala" priset för produkterna så som de kostade för ca 3 veckor sedan.

Njae, nu överdriver du. Det har funnits gott om jättebra erbjudanden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av serdyllon:

Bara att gratulera handeln - det slogs säkert nya säljrekord och omsättningen ökar.

enbart CDON kommer garanterat ha sålt för minst 100 miljoner kronor före moms när black friday är slut

Permalänk
Medlem

Man kan ju konstatera det såhär också utan att fara med osanningar: Vi som hänger här med omnejd plus en till liten skara folk, som är medveten om priserna, har en referens att gå efter m.m blir inte lurad i den benämningen även fast det säkert slinker med nåt onödigt. Det är den större skaran som får ta smällen ofta ovetandes.

Lite koll måste man ju ha. Sen tycker jag hela denna grej har blivit lite som en högtid, åtminstone för mig och det är bara kul.

Edit: Och en del bra erbjudanden fanns, snarare jag som tvekade lite och tänkte om. Men det är ju lite av det hela också, spelet. Nån hundring hit eller dit är väl sak samma. Men jakten är kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den stora massan har inte koll på priser utan handlar på i tron att det är värsta fynden de gör.
Så försäljningen har säkert gått bra.

Permalänk
Medlem

Mina köp i sista minuten... aldrig igen, det var jobbigt att välja på så kort tid..

elgiganten
Arkitect 90" manuell Projektorduk 699 kr
SanDisk Ultra 16 GB USB-minne 3.0 Flash Drive 69 kr
The Angry Birds Movie (4K UHD) 79kr

cdon
Batman V Superman: Dawn Of Justice (4K Ultra HD + Blu-ray) 99 kr
Hobbit: Filmtrilogin - Extended Edition (Blu-ray) (9 disc) 399 kr
Mad Max: Fury Road (4K Ultra HD + Blu-ray) 99 kr
Xbox One S 500 GB - Minecraft Bundle 2490 kr

komplett
HyperX Cloud II Gaming Headset
3.5mm minijack, 53mm drivförstärkare, brusreducerande, 7.1 surround, Röd
590 kr

OBH Nordica fotbad 4,6 l
Vibrationsmassage, bubbeleffekt, värme, infrarödspunktvärme

269 kr

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tack :). ingenting för mig den här gången heller.

Jag slog i alla fall till med en Logitech G29, efter mycket velande. Vill egentligen ha en thrustmaster men det är svårt att argumentera G29:an med sitt pris på 1.890 Kr. Ser fram emot att få lite mer känsla vid all racing framför datorn. Frågan är om mitt skraltiga bord kommer hålla

Finns "25+" kvar i elgigantens lager och priset gäller till söndag.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

(pc/xbox versionen finns till samma pris och har just nu 50+ i lager.)

Permalänk
Medlem

TACKAR!!! Uppskattas super mycket.

Skrivet av Ex3me:

Med denna får du 200kr tillbaka när du köper oral-b Genius 9000

http://www.oralbnordic.com/LocaleData/en-SE/Assets/pdf/Oral-B...

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Tack :). ingenting för mig den här gången heller.

Jag slog i alla fall till med en Logitech G29, efter mycket velande. Vill egentligen ha en thrustmaster men det är svårt att argumentera G29:an med sitt pris på 1.890 Kr. Ser fram emot att få lite mer känsla vid all racing framför datorn. Frågan är om mitt skraltiga bord kommer hålla

Finns "25+" kvar i elgigantens lager och priset gäller till söndag.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

(pc/xbox versionen finns till samma pris och har just nu 50+ i lager.)

Samma här! Köpte bara en G29. Finns ingenting jag bara måste ha.... kanske en billig och bra GTX1070.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

De kostar ju 999?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

De kostar ju 999?

den har dessutom kostat 999kr sedan 2016-10-12, så det är inget black friday erbjudande..

Permalänk

Detta känns som en rätt bra deal för HP 8710 printer, kostar normalt sett runt 1800.

https://www.proshop.se/Skrivare/HP-Officejet-Pro-8710-All-in-...

1199, sen så använder man HPs cashback-erbjudande på 40% och får 479 kr tillbaka. Så 720kr för en skrivare som normalt kostar mer än det dubbla.

Permalänk
Medlem

Köpte en smörgåsgrill för 349 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1600388

Knappast någon rea på den, men var i behov av en smörgåsgrill då min gamla trotjänare som jag haft i nästan 15 år som gick till slut sönder

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Jag var en av dom som lyckades köpa 1070 Strix för 3599 och har precis fått mitt leveransbesked!