Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Relik 📜

Jag är rätt nöjd.

Hade satt upp lite småprylar vi ändå skulle ha och behöver hem, där alla sjönk i alla fall några hundralappar. Förväntade mig inte mer, bland annat då till exempel Xbox One S är såpass ny att något enormt prisfall inte känns aktuellt. Blev konsol, kaffebryggare, stekpannor och en ny badrumsvåg bland annat!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Lite sent nu kanske, men har någon ett tips på en bra ersättare till min MX518? Efter tolv år har tyvärr scrollen lagt av
Kravet är väl egentligen liknande passform som MX518...

Logitech G502 kanske?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Hjälpsam

Jag köpte två HK Onyx Studio, för en tredjedel av normala priset, det sparade jag över 5000 kr på.
Ett Kingston HyperX Cloud II headset för 500 spänn sparade jag 400 spänn på, en Seagate Firecuda 2TB 3.5" SSHD för 900, sparade jag ca 400 på.
Allt som allt minus 6000 kr, för grejer som jag verkligen vill ha, jag är skapligt nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiceIT:

Vilka butiker, om några, har sagt att de ska ha Cyber Monday?

Såg på ett annat forum att Elgiganten kommer att ha.

Själv var jag ute efter en Macbook - blev lite besviken på Black Friday och kommer vänta till Cyber Monday.

Permalänk
Hjälpsam

CDOn verkar köra till på Måndag med sina erbjudanden, verkar det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

CDOn verkar köra till på Måndag med sina erbjudanden, verkar det som.

Jag tror det är en sed numera att alla affärer har kvar sina erbjudanden till och med måndag åtminstone.
Men dom bästa tar ju oftast slut på fredagen det är sant.

Permalänk
Medlem

Jo, men hoppades väl på några ytterligare erbjudanden, inte bara längre tid på Black Friday-erbjudandena. Är nog kört med de grejer jag vill ha ändå, kändes inte so att det fanns varken RAM eller mindre SSD:er i någon större utsträckning.

Permalänk
Keeper of Traditions

För någon som inte har koll på RAM-minnen längre och som ska uppgradera processor när Kaby Lake släpps, är dessa minnen bra?
https://www.netonnet.se/art/komponenter/internminne/ddr4/cruc...

EDIT: Strunt samma, de fanns inte kvar i lager... Något annat tips?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag köpte två HK Onyx Studio, för en tredjedel av normala priset, det sparade jag över 5000 kr på.
Ett Kingston HyperX Cloud II headset för 500 spänn sparade jag 400 spänn på, en Seagate Firecuda 2TB 3.5" SSHD för 900, sparade jag ca 400 på.
Allt som allt minus 6000 kr, för grejer som jag verkligen vill ha, jag är skapligt nöjd.

Förnodar att du köpte 3an?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Produkt: Forza Horizon 3 Standard Edition (Xbox One / Windows 10)
Länk: http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-e...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3733749
Pris: 299:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av fujitsus:

Förnodar att du köpte 3an?

Japp, 2an hann ta slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fynade mig 2 saker jag behövde en Asus 24 tums skärm med 1ms och freesync . Black friday pris 1337kr normalt pris 2000kr
Och philips hörlurar för 99kr som kosta 300 kr vanligtvis

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Hade en hel lista med eventuella köp inför black friday. Nätaggregat, skärmar, grafikkort, M.2 SSD, ddr4-minnen, gamerstol, vattenkylning och några ps4- och PC-spel. Var något av det nersatt? Nej. Inte just de modellerna jag var intresserade av, någon tia billigare men inte så att det var lönt att slå till just nu.
Men visst fans där många bra deals om man inte är så noga med märke och kvalitet.
Jag gjorde ett köp förresten! Det var Elgiganten som hade Anno 2205 inkl seasonpass för 209kr. Så det fick de bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubisoft:

Jag var en av dom som lyckades köpa 1070 Strix för 3599 och har precis fått mitt leveransbesked!

Har också fått mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Japp, 2an hann ta slut.

2an går inte att parkoppla. Du gjorde rätt i att köpa två 3,or som går att kopplas tillsammans. Det gjorde jag också

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hade en hel lista med eventuella köp inför black friday. Nätaggregat, skärmar, grafikkort, M.2 SSD, ddr4-minnen, gamerstol, vattenkylning och några ps4- och PC-spel. Var något av det nersatt? Nej. Inte just de modellerna jag var intresserade av, någon tia billigare men inte så att det var lönt att slå till just nu.
Men visst fans där många bra deals om man inte är så noga med märke och kvalitet.
Jag gjorde ett köp förresten! Det var Elgiganten som hade Anno 2205 inkl seasonpass för 209kr. Så det fick de bli.

maxgaming.se har ganska bra rabatter på dxracer stolar i lite olika modeller

http://www.maxgaming.se/black-friday-dxracer

Permalänk
Medlem

@Trunk: Jag har samma grill och upplever samma sak, att den inte stänger igen smörgåsarna.
Det en negativt. Men i övrigt funkar den bra som sagt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det var Elgiganten som hade Anno 2205 inkl seasonpass för 209kr. Så det fick de bli.

Jag hoppas det var nedladdning, annars blir jag besviken, det var ett bra pris, men jag vill ha skiva...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag tror det är en sed numera att alla affärer har kvar sina erbjudanden till och med måndag åtminstone.
Men dom bästa tar ju oftast slut på fredagen det är sant.

Jag tänker mig att butikerna fortsätter med sina rea-priser på måndag men lägger samtidigt till några nya fynd (som kommer ta slut snabbt) och kallar det hela för Cyber Monday (Elgiganten kommer antagligen göra detta iallafall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiceIT:

Jo, men hoppades väl på några ytterligare erbjudanden, inte bara längre tid på Black Friday-erbjudandena. Är nog kört med de grejer jag vill ha ändå, kändes inte so att det fanns varken RAM eller mindre SSD:er i någon större utsträckning.

Det fanns gott om erbjudanden på SSDer och de flesta fanns i lager ända in på fredagskvällen så det är nog bara du som är för kräsen. Var det någon speciell modell du hade förväntat dig?

De flesta erbjudanden gällde 250GB och uppåt men till så pass förmånligt pris att mindre diskar snarare är dyrare.

Skrivet av chipw00t:

Black Friday kan vara rätt så skoj, tyckte jag. Hade köpstopp hemma ett tag och planerade på att köpa processor, lagring, processorkylare, hifi och möjligen en IPS.

Hittade allt förutom IPS:en. Visst, 5990kr är bra men behöver jag verkligen en sån? Vet inte. Ska klura vidare till andra jippon.

Det är relativt mycket pengar men med tanke på hur många timmar man spenderar framför den och hur sällan man vanligtvis byter skärm så är det inte så farligt. Det beror naturligtvis på vad du har idag också.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Lite sent nu kanske, men har någon ett tips på en bra ersättare till min MX518? Efter tolv år har tyvärr scrollen lagt av
Kravet är väl egentligen liknande passform som MX518...

Min gick också sönder för någon månad sen. Efter att jag desperat försökt laga den var det bara att inse att den hade gjort sitt. Letade efter en liknande från Logitech men dom hade bara "space'ade" modeller som liknade MX518 i passformen så jag köpte en Steelseries Rival 300 istället. Är jättenöjd med den. En omställningsperiod i början då den inte har exakt lika passform som 518 men efter att jag blev van är det inget jag tänker på längre. Simpel mus med scroll och två knappar vid tummen precis som 518.

Permalänk
Avstängd

Ja, kanske det @ågren. Har en rätt basic 144Hz TN som min main nu.

Jag knep en MX300 750GB sent på torsdagen. Gick fort ibland med alla erbjudanden. Missade 3DS XL för 1290kr för att jag tvekade.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, kanske det @ågren. Har en rätt basic 144Hz TN som min main nu.

Jag knep en MX300 750GB sent på torsdagen. Gick fort ibland med alla erbjudanden. Missade 3DS XL för 1290kr för att jag tvekade.

Tvekade kring 3DS XL också, tänkte att det kanske kommer ett lite bättre erbjudande under BF men gud så fel jag hade

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Om man spenderar pengar hur lan man då spara pengar

Permalänk
Medlem

Klickade hem ett mx300 525Gb och ett XFX RX480 RS 4Gb, för 999+1890 från netonnet.

Det där RX 480 har funnits till liknande pris förut, när de först fick in det var det där för liknande pris som nu på BlackFriday, sedan varit där för 1990, 2290kr etc. Så passade på nu när det är åter var till det lägre priset under 2000kr.
Dock verkar det inte så populärt?
Det tar ju aldrig slut i lagret?

MX300 hade jag ögnat ett tag att köpa men väntat på bättre pris än de varit för. Tänkte först ta Dustinhomes 750Gb för 1399 men det var slut redan vid 00:05 på fredag? Missade att de sålde den på netonnet också för lägre i webbutiken någon tid? Fick bli 525Gb för 999kr. Riktigt ok ändå.

Permalänk
Inaktiv

Ingenting intresserade mig och jag förväntade mig inget heller. Varken hårddiskar eller skärmar jag spanar efter var det några BF-priser på. Affärerna verkar mest kränga BF-priser på billigt skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det fanns gott om erbjudanden på SSDer och de flesta fanns i lager ända in på fredagskvällen så det är nog bara du som är för kräsen. Var det någon speciell modell du hade förväntat dig?

De flesta erbjudanden gällde 250GB och uppåt men till så pass förmånligt pris att mindre diskar snarare är dyrare.

Jo, men var ute efter en rejälare rabatt på en 250GB SATA SSD. Datorn som det är tänkt till har tyvärr inte plats för någon M.2-SSD, så det begränsade utbudet.

Permalänk
Medlem

Det enda jag verkligen saknade var ett pangpris på några högkvalitativa DDR3-minnen, helst 2x8 GB men 2x4 GB hade också fungerat.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kygen:

Får du amazon.de att skicka kindlen till Sverige?
Efter man ska klicka på köp länkas man vidare till BF erbjudandet på .com (international), vilken gett priset 119$.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Får du amazon.de att skicka kindlen till Sverige?
Efter man ska klicka på köp länkas man vidare till BF erbjudandet på .com (international), vilken gett priset 119$.

Jag köpte den i på amazon.de och betalade 99€ (dock typ +5€ i frakt eller något liknande) och den står som sänd nu.