Testpilot: Vertagear PL6000

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Vertagear PL6000

En riktigt skön datorstol ligger högt upp på mångas önskelista. Nu är det dags för SweClockers testpilot att undersöka nykomlingen Vertagears senaste tillskott i gamingsegmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eller så skiter man i "gamingstolar" och köper en riktig kontorsstol som håller och är ergonomisk på riktigt. Typ en begagnad Kinnarps

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Eller så skiter man i "gamingstolar" och köper en riktig kontorsstol som håller och är ergonomisk på riktigt. Typ en begagnad Kinnarps

Var förut som dig, sen köpte jag en dx racer. Ångrar att jag inte gjort det tidigare.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Var förut som dig, sen köpte jag en dx racer. Ångrar att jag inte gjort det tidigare.

En enorm skillnad med en Kinnarps dock, men de kostar ju fem gånger så mycket också. En Kinnarps kan man trots allt få specialtillverkad efter egna preferenser, men de kostar ju därefter.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har Kinnarps på jobbet, DXRacer hemma, men föredrar Ikea Markus. So that is that.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

En enorm skillnad med en Kinnarps dock, men de kostar ju fem gånger så mycket också. En Kinnarps kan man trots allt få specialtillverkad efter egna preferenser, men de kostar ju därefter.

Är en smaksak antar jag, kanske inte specialtillverkad från dx racer, men finns ju tabeller att följa för att det ska vara bra för just dig, sen är ju det en djungel i sig. Det är ju inte one fit all stol.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Har Kinnarps på jobbet, DXRacer hemma, men föredrar Ikea Markus. So that is that.

Markus är hands down den bästa stolen.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Upplevde också tröttheten i ryggen och röven med min dxracer i början, men allteftersom stolen "mjuknar" så känns det inte så längre. Svankkudden undviker jag oftast om jag inte börjar sitta för krökt efter långa spelsessioner. Nackkudden sitter för högt för mig på min stol och även jag är 180. Verkar vara i princip samma grej med alla dessa "räserstolar".

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Suttit i DXracer några timmar och visst är de sköna men personligen gillar jag inte alls den här racingstilen.

@headphone.ninja @femkantig
Markus är helt ok men de lider verkligen av kvalitétsproblem, har två stycken och på båda har fejklädret börjat lossna varav på en blivit hål i både ryggstöd, sits och armstöd.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag köpte just denna stol och tyvärr fick jag erfara att byggkvaliteten var si sådär.
I mitt fall så var ryggstödet snett och precis som recensionen säger så vete sjutton hur det hade tänkt med svankstödet. Då många klagade på att det inte gick att fästa så verkar de bara tagit första bästa lösning hämtat från t.ex deras SL4000 och SL5000 som har hål i övre delen av ryggstödet där man kan trä igenom spännbanden likt DX Racer. Stolen verkade riktigt trevlig vid första anblicken men allt eftersom det börjar dyka upp fler stolar hos konsumenterna så verkar betyget svikta därefter, tyvärr. För min del så tyckte jag att man borde kunna räkna med en bra stol för den prislappen så denna skickade tillbaka. Mitt tips till dig som letar efter en gamingstol välj ett annat märke.

Fler Konsumentrecensioner från Amazon: https://www.amazon.com/Vertagear-P-Line-PL6000-Racing-Gaming/...

Istället en ny likadan blev det en beställning på en Noblechairstol från Epic serien kostar ungefär samma som Vertagear PL6000 stolen. Det bästa med Noblechair är att deras stolar går även att få med riktigt läder men de kostar så klart 1-2 tusenlappar mer jag nöjer mig med faux leather och hoppas att man blir nöjd denna gång

Noblechair: http://www.noblechairs.com/en/home/

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

maxnomic maxnomic maxnomic!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

@headphone.ninja @femkantig
Markus är helt ok men de lider verkligen av kvalitétsproblem, har två stycken och på båda har fejklädret börjat lossna varav på en blivit hål i både ryggstöd, sits och armstöd.

Läder var största misstaget när jag valde dxracer, stackars ärsle blir ju kvävd. Kommer aldrig köpa något i läder igen.

Permalänk
Medlem

True Story.....Jag hade ett ärende till F-kassan för ca 4 år sedan, precis när jag skulle gå så såg jag att dom bytade ut alla kontorsstolar.
Jag var fräck o frågade vart dom skulle -Dom skall upp på vinden sa dom.
Kan man köpa en frågade jag?
Ja, om du hämtar direkt så får du en.
Körde fram bilen o dom lastade in två (2) Kinnarps 8000 med nackstöd

Har vänner som har "racing/gamingstolar" men never ever att jag köper det.

Jag vet inte hur ni är, men eftersom ni är här, så förbrukar ni precis som jag, väldigt mycket tid i stolen, som står framför skärmen.

Jag skulle lätt välja en begagnad kontorsstol för samma pris som en ny "gaming/racerstol"

Konsten med en bra stol, är att man märker efter flera 100tals timmars sittningar att det funkar.
Sen att det inte liknar en bilracerstol eller ser coolt ut, skiter jag i.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Suttit i DXracer några timmar och visst är de sköna men personligen gillar jag inte alls den här racingstilen.

@headphone.ninja @femkantig
Markus är helt ok men de lider verkligen av kvalitétsproblem, har två stycken och på båda har fejklädret börjat lossna varav på en blivit hål i både ryggstöd, sits och armstöd.

Skrivet av headphone.ninja:

Läder var största misstaget när jag valde dxracer, stackars ärsle blir ju kvävd. Kommer aldrig köpa något i läder igen.

Tänk på att fejkläder måste underhållas precis som riktigt läder annars bryts det ner och precis som du säger börjar luckra upp. Svett och direkt solljus är det som bryter ner lädret..

Några gånger per år skall man underhålla lädret med en Conditioner avsett för konstläder, en sprayflaska kostar en hundring typ. Instruktion: Conditioner för vinyl, konstläder och läderimitation rengör och skyddar i ett och samma moment.
Skyddar mot svett och smuts samt förenklar fläckborttagning och förhindrar uttorkning. Gör så här: Skaka flaskan. Spraya på en mindre yta och torka rent med en luddfri duk. Gnid ej. Låt torka. Rekommenderas 2-4 ggr/år eller vid behov.

Men det går lika bra smörja lädret med Vaselin eller Babyolja från typ Johnson & Johnson eller Barnängen det må låta konstigt med det fungerar. Man börjar helt enkel med att rengöra konstlädret med varmt vatten och mild tvållösning t.ex tvål från Barnängens pumpflaskor, torka av med microfiber duk efter det smörjer man in konstlädret med vaselinet eller babyoljan och torka därefter upp resterna av oljan. OBS! Gnugga eller använd aldrig hårt tryck när du rengör läder oavsett om det är äkta eller fejk (faux) läder.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av skog1s:

True Story.....Jag hade ett ärende till F-kassan för ca 4 år sedan, precis när jag skulle gå så såg jag att dom bytade ut alla kontorsstolar.
Jag var fräck o frågade vart dom skulle -Dom skall upp på vinden sa dom.
Kan man köpa en frågade jag?
Ja, om du hämtar direkt så får du en.
Körde fram bilen o dom lastade in två (2) Kinnarps 8000 med nackstöd

Har vänner som har "racing/gamingstolar" men never ever att jag köper det.

Jag vet inte hur ni är, men eftersom ni är här, så förbrukar ni precis som jag, väldigt mycket tid i stolen, som står framför skärmen.

Jag skulle lätt välja en begagnad kontorsstol för samma pris som en ny "gaming/racerstol"

Konsten med en bra stol, är att man märker efter flera 100tals timmars sittningar att det funkar.
Sen att det inte liknar en bilracerstol eller ser coolt ut, skiter jag i.

Känner precis likadant fick min kinnarps 8000 på någon köp och sälj sida på facebook för 200 spänn och fan vad skönt jag sitter i denna helt magiskt. Har hört att vissa tycker att dxracer och liknande är bättre, men känner att detta är mer valuta för pengarna. De tusen lapparna jag sparade kan jag lägga på andra roligare saker.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Ingen annan som kör pilatesboll? Gratis "träning" för bålen samtidigt som man spelar. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Känner precis likadant fick min kinnarps 8000 på någon köp och sälj sida på facebook för 200 spänn och fan vad skönt jag sitter i denna helt magiskt. Har hört att vissa tycker att dxracer och liknande är bättre, men känner att detta är mer valuta för pengarna. De tusen lapparna jag sparade kan jag lägga på andra roligare saker.

Pröva luta ryggstödet 130° på en kinnarps
Har du väl vant dig med att kunna luta dig tillbaka så mkt så är det guld värt som t.ex i mitt fall när alla tv apparater är upptagna och jag vill titta på Hockey/Fotbolls match eller kolla på nån serie då är det så jäkla nice att kunna luta sig långt tillbaka och bara kunna sitta skönt och koppla av

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Pröva luta ryggstödet 130° på en kinnarps
Har du väl vant dig med att kunna luta dig tillbaka så mkt så är det guld värt som t.ex i mitt fall när alla tv apparater är upptagna och jag vill titta på Hockey/Fotbolls match eller kolla på nån serie då är det så jäkla nice att kunna luta sig långt tillbaka och bara kunna sitta skönt och koppla av

Men nu är det väl så att en kontorsstol skall vara vid skrivbordet?
Sen om det är en Kinnarps/racer eller en gamingstol, så skall den vara där, framför skrivbordet.

Men prova att köpa en riktig reclinerfåtölj när du vill softa
Jag gör så.... Det är inte helt fel och tar 20sec att byta stol.

Lazboy Martini reclinerfåtölj är riktigt nice

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men nu är det väl så att en kontorsstol skall vara vid skrivbordet?
Sen om det är en Kinnarps/racer eller en gamingstol, så skall den vara där, framför skrivbordet.

Men prova att köpa en riktig reclinerfåtölj när du vill softa
Jag gör så.... Det är inte helt fel och tar 20sec att byta stol.

Lazboy Martini reclinerfåtölj är riktigt nice

Haha, ja jag sitter skönt tillbakalutad i min gamla dxracer och glor på "TV/Serier" på nån av datorskärmarna när alla TV-apparater är upptagna med let´s dance eller dyligt och jag inte är sugen på att spela eller betala räkningar

Tack för tipset men DEN typen av fåtölj blir problem att ha vid skrivbordet

Vill passa på att tillägga att jag har en riktigt kontorsstol RH Logic 400 vid sidan om och den är grym på alla sätt och vis men det är lutningen som gör skillnaden, behöver inte ens byta stol det är bara att luta sig tillbaka

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Haha, ja jag sitter skönt tillbakalutad i min gamla dxracer och glor på "TV/Serier" på nån av datorskärmarna när alla TV-apparater är upptagna med let´s dance eller dyligt och jag inte är sugen på att spela eller betala räkningar

Tack för tipset men DEN typen av fåtölj blir problem att ha vid skrivbordet

Vill passa på att tillägga att jag har en riktigt kontorsstol RH Logic 400 vid sidan om och den är grym på alla sätt och vis men det är lutningen som gör skillnaden, behöver inte ens byta stol det är bara att luta sig tillbaka

Jag får en känsla av att du skulle behöva mer utrymme och en extra fet tv istället

M v h

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har en AK Racing stol.
Bara jag som tycker armstöden har ganska dålig kvalitet? Sitter löst, vickar alldeles för lätt och känns plastiga.
Sen saknar jag möjligheten att luta hela stolen bakåt och låsa den i bakåtlutat läge.
Annars så tycker jag det är en bra stol.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Förstår inte människor som kan sitta timtals i "pvc-läder" och inte avlida. DX fabrikatet är den värsta stol jag suttit i.
Hitta en begagnad Kinnarp istället, den kommer hålla livet ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackie:

Jag köpte just denna stol och tyvärr fick jag erfara att byggkvaliteten var si sådär.
I mitt fall så var ryggstödet snett och precis som recensionen säger så vete sjutton hur det hade tänkt med svankstödet. Då många klagade på att det inte gick att fästa så verkar de bara tagit första bästa lösning hämtat från t.ex deras SL4000 och SL5000 som har hål i övre delen av ryggstödet där man kan trä igenom spännbanden likt DX Racer. Stolen verkade riktigt trevlig vid första anblicken men allt eftersom det börjar dyka upp fler stolar hos konsumenterna så verkar betyget svikta därefter, tyvärr. För min del så tyckte jag att man borde kunna räkna med en bra stol för den prislappen så denna skickade tillbaka. Mitt tips till dig som letar efter en gamingstol välj ett annat märke.

Fler Konsumentrecensioner från Amazon: https://www.amazon.com/Vertagear-P-Line-PL6000-Racing-Gaming/...

Istället en ny likadan blev det en beställning på en Noblechairstol från Epic serien kostar ungefär samma som Vertagear PL6000 stolen. Det bästa med Noblechair är att deras stolar går även att få med riktigt läder men de kostar så klart 1-2 tusenlappar mer jag nöjer mig med faux leather och hoppas att man blir nöjd denna gång

Noblechair: http://www.noblechairs.com/en/home/

Ja, det är sannerligen ett något märkligt designbeslut de tagit. Såg ett exemplar hos en återförsäljare där de försökt att sätta banden på samma sätt som SL4000/5000 men då istället över axelpartiet, banden var så spända att de såg ut att ge upp när som helst.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

@Blackie:

Hehe ops, det är något jag inte alls tänkt på.
Dock så börja de lossna efter lite mer än ett år på ena stolen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Kommer aldrig mer köpa en annan kontorsstol :)

Köpte en "EA Aluminium Group 219" från Vitra via smow.com

Galet skön på alla sätt. Men visst en Kinnarps gör ju egentligen jobbet lika bra...

Hoppas jag kan ha den i 30 år minst:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ökenräfven:

Köpte en "EA Aluminium Group 219" från Vitra via smow.com

Galet skön på alla sätt. Men visst en Kinnarps gör ju egentligen jobbet lika bra...

Hoppas jag kan ha den i 30 år minst:)

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att stolen är värd över 30.000:- ?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hade en Kinnarps, den höll i 10år den var dock sönder på många sätt nu sista två åren och sen vart jag lite äcklad att jag suttit och mökat i den all denna tid

Testat en DXracer men är lite större så jag köpte en Arozzi Vernazza, den är riktigt skön och gott om plats för mina 100kg++ och 190cm. Byggkvalitén är helt okej dock inte säkert på att den kommer hålla i 10år men håller den 5år är jag nöjd.

Hade varit trevligare om flera försökte köra på tyg, marknaden blir väldigt liten och ville inte betala extra för det denna gång, fullädret är okej men nästa gång blir det tyg.

Permalänk
SpelClockers

Bra artikel! Jag har funderat på att köpa en vertagear SL - 2000.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir galen på alla dessa stolar...

När man kollar tester så går man på längd och vikt så man förstår vilken som passar en bäst.

Men när de görs för längre människor, så blir de samtidigt sjukt breda...

Jag begriper ärligt inte vilken som är rätt för mig

Om jag vill ha en DXracer, vilken är rätt?

Är 190 lång och 80 kilo smal, är inte bred alls..

Kan någon säga vilken som är rätt, skulle jag vara oerhört tacksam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Har en AK Racing stol.
Bara jag som tycker armstöden har ganska dålig kvalitet? Sitter löst, vickar alldeles för lätt och känns plastiga.
Sen saknar jag möjligheten att luta hela stolen bakåt och låsa den i bakåtlutat läge.
Annars så tycker jag det är en bra stol.

Tycker alla dessa gaming stolar har muppiga armstöd, samma design på alla, ser bara ut att tåla tryck rakt upifrån inget från sidan vilket är lätt om man hänger lite åt någe håll. Samtidigt hårda så inge skönt att avlasta armen på dem, då återstår frågan vad dem är där för, för att man inte ska ramla ur stolen ?