Ny färdigbyggd gamingdator för mellan 12-16K, behöver även en 144Hz-skärm.

Permalänk

Ny färdigbyggd gamingdator för mellan 12-16K, behöver även en 144Hz-skärm.

Tjena!

Har börjat fundera på att skaffa en ny gaming dator. Spelar för det mesta cs men vill att den ska kunna köra nya spel som jag tycker är intressanta och vill testa. Spelar inte så mycket nu för tiden pga. Jobb men vill kunna spela utan problem när jag väl spelar. Har funderat på sweclockers nya vinterdator. Budget 10-15k. Kan knappt någonting om dator så vill gärna slippa ta tid att bygga något själv. Öppen för förslag! Tänkte också slå till på en 144hz skärm när jag ändå håller på. Det beror såklart på hur mycket datorn kommer gå på. Öppen för förslag på skärmar också! Tack på förhand

Permalänk
Moderator
Forumledare

@dannemange95: *tråd flyttad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Ny gamingdator

Tjena!

Funtar på att köpa mig själv en ny dator för gaming för min gamla håller på att trilla av pin. Spelar för det mesta cs,en vill ha möjligheten att testa dem nya uppkommande spelen utan problems. Spelare inte su mycket nu för tiden pga jobb men vill kunna göra det när jag har tid.

Nu till själva frågan. Har alltid hört och vet själv att att man ska köpa komponenter via webbhallen, inet mm. Och sen bygga själv alternativt köpa till så dom bygger ihop den. Såg dock ett erbjudande på elgiganten idag på en acer gaming dator för 16k. Den verkade nice men har inte så mycket vetskap så tänkte kolla här först. Har inga problem att spendera några hundringar mer hit och dit om jag vet att de e bra grejer och jag gillar den. Budget är allt från 12-18k. Om ni har något tips på en bra 144hz skärm också för 3k ungefär så uppskattar jag det, länkar med en länk på acer datorn från elgiganten. Den är nedsatt med 4k

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

@dannemange95 *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Jag passade även på att förtydliga rubriken åt dig.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannemange95:

Tjena!

Funtar på att köpa mig själv en ny dator för gaming för min gamla håller på att trilla av pin. Spelar för det mesta cs,en vill ha möjligheten att testa dem nya uppkommande spelen utan problems. Spelare inte su mycket nu för tiden pga jobb men vill kunna göra det när jag har tid.

Nu till själva frågan. Har alltid hört och vet själv att att man ska köpa komponenter via webbhallen, inet mm. Och sen bygga själv alternativt köpa till så dom bygger ihop den. Såg dock ett erbjudande på elgiganten idag på en acer gaming dator för 16k. Den verkade nice men har inte så mycket vetskap så tänkte kolla här först. Har inga problem att spendera några hundringar mer hit och dit om jag vet att de e bra grejer och jag gillar den. Budget är allt från 12-18k. Om ni har något tips på en bra 144hz skärm också för 3k ungefär så uppskattar jag det, länkar med en länk på acer datorn från elgiganten. Den är nedsatt med 4k

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Tack på förhand!

Det är ingen dålig deal och motsvarar ungefär vad det kostar att plocka ihop ett budgetpaket, personligen tycker jag chassit är så groteskt fult att jag inte hade köpt datorn med mindre än at jag flytar över allt i nytt chassi.

Här har du ett exempel på 18k budget: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10011780/