Samsung Galaxy S7. Eran batteritid.

Permalänk

Samsung Galaxy S7. Eran batteritid.

Jag vet inte om jag har ett dåligt batteri eller om det är tänkt att den ska hålla såhär "länge". Så det vore kul om några skulle kunna skriva hur länge ni kan använda eran mobiltelefon. Innan ni laddar den igen.

Jag drar ur laddaren 06.00 när jag går upp innan jobbet. Under dagen så blir det lite snapchat,internet surfning samt några timmars spotify. Mobilen ligger 90% i fickan.När jag kommer hem ifrån jobbet så brukar jag ligga runt 10% i batteri. Detta efter en arbetsdag på drygt 8 timmar.

Jag har automatiskljusstyrka på.
Jag har ca 6 apparat jag installerat.
Det finns inget som ligger o drar i bakgrunden.
Däremot så har jag märkt att snapchat kan dra jäkligt mycket batteri.

Om några skulle kunna skriva lite hur ni använder era o samt hur mycket batteri ni har kvar vid slutet av dagen så vore det toppen. Så jag vet ifall den ska skickas in eller om jag gör något galet.

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordchan:

Jag har ca 6 apparat jag installerat.

Facebook appen råkar inte vara en av de 6?

Den är tydligen en "känd bov" när det gäller att dra ur batteri.

Skrivet av Swordchan:

Det finns inget som ligger o drar i bakgrunden.

Är du hundra på det?
På min Samsung stängs appar inte ner när jag klickar på "krysset", utan de ligger fortfarande och kör i bakgrunden.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@Belzader: Det har du kanske rätt i. Jag ska testa imorgon igen på jobbet. Menar du att jag ska gå in till Programhanteraren och trycka "tvinga stopp" ? Ja, Facebook appen är en av dem Lite träligt att gå in där varje gång för att vara säker på att de har stängts ner helt o hållet. Får testa imorgon helt enkelt. Har du en s7?

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Jag skippa fb appen går in via webben drar mindre ström.

Fb appen ligger och rapporterar helatiden de drar ström.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut om du går in på batteri under inställningar?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Menar du att jag ska gå in till Programhanteraren och trycka "tvinga stopp"?

Ja.

Skrivet av Gunziee95:

Har du en s7?

Nej, jag har en J6 (vilken är den uppdaterad till Marshmallow).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Jag vet inte om jag har ett dåligt batteri eller om det är tänkt att den ska hålla såhär "länge". Så det vore kul om några skulle kunna skriva hur länge ni kan använda eran mobiltelefon. Innan ni laddar den igen.

Jag drar ur laddaren 06.00 när jag går upp innan jobbet. Under dagen så blir det lite snapchat,internet surfning samt några timmars spotify. Mobilen ligger 90% i fickan.När jag kommer hem ifrån jobbet så brukar jag ligga runt 10% i batteri. Detta efter en arbetsdag på drygt 8 timmar.

Jag har automatiskljusstyrka på.
Jag har ca 6 apparat jag installerat.
Det finns inget som ligger o drar i bakgrunden.
Däremot så har jag märkt att snapchat kan dra jäkligt mycket batteri.

Om några skulle kunna skriva lite hur ni använder era o samt hur mycket batteri ni har kvar vid slutet av dagen så vore det toppen. Så jag vet ifall den ska skickas in eller om jag gör något galet.

Jag har en S7:a och har relativt bra batteritid. Ett tips med snapchat, stäng alltid av det i appswitcher efter du använt det. Appen går aldrig idle och har kameran igång hela tiden när du lagt det i bakgrunden, du behöver inte oroa dig för att inte få notifikationer för de ploppar upp även när appen är avstängd.

Brukar ligga runt 40% batteri kvar efter en hel dag på universitetet med några timmars användande av internet, reddit,hangouts, facebook, snapchat och spotify genom bluetooth headphones.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Har en S7 Edge(samma batteristorlek?). Drog ur telefonen vid 08 i morse, nu återstår 38%. Har haft 1 timme och 23 minuter "screen on time" idag, varvat med snapchat, sms och slösurf.
Aldrig upplevt problem med Facebook appen(inte snapchat heller), kan det vara någon inställning?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Jag vet inte om jag har ett dåligt batteri eller om det är tänkt att den ska hålla såhär "länge". Så det vore kul om några skulle kunna skriva hur länge ni kan använda eran mobiltelefon. Innan ni laddar den igen.

Jag drar ur laddaren 06.00 när jag går upp innan jobbet. Under dagen så blir det lite snapchat,internet surfning samt några timmars spotify. Mobilen ligger 90% i fickan.När jag kommer hem ifrån jobbet så brukar jag ligga runt 10% i batteri. Detta efter en arbetsdag på drygt 8 timmar.

Jag har automatiskljusstyrka på.
Jag har ca 6 apparat jag installerat.
Det finns inget som ligger o drar i bakgrunden.
Däremot så har jag märkt att snapchat kan dra jäkligt mycket batteri.

Om några skulle kunna skriva lite hur ni använder era o samt hur mycket batteri ni har kvar vid slutet av dagen så vore det toppen. Så jag vet ifall den ska skickas in eller om jag gör något galet.

Nu har jag inte en Samsung S7 utan har en Samsung S6 och använder min enbart i tjänsten under 8-9h per dag och med ungefär samma användarmönster som dig, och då brukar jag landa på 70-80% när jag kommer tillbaks till firman. Har jag haft mycket skrivande, läsa manualer och telefonsamtal så brukar jag landa på 40-50% när jag landar på firman. Skärmen släcker sig automatiskt efter 30 sekunder om jag glömt att släcka den.

Jag har förvisso Greenify(stavning?) där jag tar död på ett antal program med ett klick. Det som snurrar i övrigt i bakgrunden är AirWatch och e-postklienten samt ingen blockering utav datatrafik när programmen ej ligger i förgrunden.

Enklaste testet är en total återställning och se om den beter sig annorlunda redan efter 24h(återinstallera ej några program i den under dom första 24h). En annan för att kalibrera batterimätningen är att låta telefonen ladda ur sig helt och hållet på egen hand och sedan köra en oavbruten återuppladdning till 100% plus några timmar på laddare.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Hur ser det ut om du går in på batteri under inställningar?

Den uppskattade användningstiden brukar stå på 8timmar och 40 minuter har jag för mig. Sedan har det varit en liten annorlunda dag idag. Så kan inte riktigt följa listan på de appar som har dragit mest. Men det brukar vara Snapchat som toppar listan följt av spotify har jag för mig. Screen on time brukar aldrig vara i toppen.

Skrivet av Paontuus:

Jag har en S7:a och har relativt bra batteritid. Ett tips med snapchat, stäng alltid av det i appswitcher efter du använt det. Appen går aldrig idle och har kameran igång hela tiden när du lagt det i bakgrunden, du behöver inte oroa dig för att inte få notifikationer för de ploppar upp även när appen är avstängd.

Brukar ligga runt 40% batteri kvar efter en hel dag på universitetet med några timmars användande av internet, reddit,hangouts, facebook, snapchat och spotify genom bluetooth headphones.

Får införskaffa mig denna app helt enkelt o testa imorgon

Skrivet av metalkiller78:

Har en S7 Edge(samma batteristorlek?). Drog ur telefonen vid 08 i morse, nu återstår 38%. Har haft 1 timme och 23 minuter "screen on time" idag, varvat med snapchat, sms och slösurf.
Aldrig upplevt problem med Facebook appen(inte snapchat heller), kan det vara någon inställning?

Ungefär samma batteristorlek Mycket möjligt. Jag har formaterat mobiljäkel nu. Så vi får se imorgon hur det går

Skrivet av Veni:

Nu har jag inte en Samsung S7 utan har en Samsung S6 och använder min enbart i tjänsten under 8-9h per dag och med ungefär samma användarmönster som dig, och då brukar jag landa på 70-80% när jag kommer tillbaks till firman. Har jag haft mycket skrivande, läsa manualer och telefonsamtal så brukar jag landa på 40-50% när jag landar på firman. Skärmen släcker sig automatiskt efter 30 sekunder om jag glömt att släcka den.

Jag har förvisso Greenify(stavning?) där jag tar död på ett antal program med ett klick. Det som snurrar i övrigt i bakgrunden är AirWatch och e-postklienten samt ingen blockering utav datatrafik när programmen ej ligger i förgrunden.

Enklaste testet är en total återställning och se om den beter sig annorlunda redan efter 24h(återinstallera ej några program i den under dom första 24h). En annan för att kalibrera batterimätningen är att låta telefonen ladda ur sig helt och hållet på egen hand och sedan köra en oavbruten återuppladdning till 100% plus några timmar på laddare.

Har gjort en återställning nu. Ska även testa den där appen så får jag se om det blir bättre. Jag ska göra som du skrev där. Så får jag hoppas på det bästa Tack för hjälpen!

Jag kommer att återkomma imorgon efter jobbet så får vi se hur det går. Ni har varit väldigt hjälpsamma. Tack så mycket Jag har återställt mobilen och ska ladda ner en app som kan stänga ned alla appar som körs i bakgrunden

EDIT. Laddade ned greenify, och det står att vissa appar har körts i bakgrunden i över 6 timmar, tex snapchat, messenger osv. Kanske har något med detta att göra. Vilka inställningar kör ni med när ni kör greenify? Går det att göra så att man får notifikationer? Verkar inte som att man får det även fast man klickar i "Don't remove notifications"

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Den uppskattade användningstiden brukar stå på 8timmar och 40 minuter har jag för mig. Sedan har det varit en liten annorlunda dag idag. Så kan inte riktigt följa listan på de appar som har dragit mest. Men det brukar vara Snapchat som toppar listan följt av spotify har jag för mig. Screen on time brukar aldrig vara i toppen.

Får införskaffa mig denna app helt enkelt o testa imorgon

Ungefär samma batteristorlek Mycket möjligt. Jag har formaterat mobiljäkel nu. Så vi får se imorgon hur det går

Har gjort en återställning nu. Ska även testa den där appen så får jag se om det blir bättre. Jag ska göra som du skrev där. Så får jag hoppas på det bästa Tack för hjälpen!

Jag kommer att återkomma imorgon efter jobbet så får vi se hur det går. Ni har varit väldigt hjälpsamma. Tack så mycket Jag har återställt mobilen och ska ladda ner en app som kan stänga ned alla appar som körs i bakgrunden

EDIT. Laddade ned greenify, och det står att vissa appar har körts i bakgrunden i över 6 timmar, tex snapchat, messenger osv. Kanske har något med detta att göra. Vilka inställningar kör ni med när ni kör greenify? Går det att göra så att man får notifikationer? Verkar inte som att man får det även fast man klickar i "Don't remove notifications"

Appswitcher är touchknappen vänster om hemknappen i mitten. Då får du upp alla program du har igång, bara slida bort snapchat när du inte ska använda det.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Väldigt heavy användare av min s7 edge. Går till sängs med 25-35% efter Youtube, Spotify, massa slösurf, auto ljusstyrka, nfc, you name it, igång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Spotify drar en jäkla massa batteri för min del så om jag lyssnar mycket på jobbet har man inte många % kvar i slutet av dagen.
Blir dock stor skillnad om man kör i offlinläge istället.

Permalänk

Sådär, nu har jag kommit hem. Batteriet ligger just nu när jag skriver detta på 6%, drygt 8 timmar och 55 minuter på batteriet. Här har ni lite bilder som visar lite "stats". Snapchat även idag på första placeringen. Följt av Spotify på en skakig andraplacering följt av Skärmen på tredjeplats

bild 1 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15174584_1021...

bild 2 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15174432_1021...

Bild 3 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15218434_1021...

bild 4 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15209056_1021...

Jag använde mig denna dag av appen Greenify. Som såg till att inga appar körs i bakgrunden. Facebook var dock lite jobbig och ville gå igång ändå.

Om ni kollar bild 3 och 4 så ser ni lite information om hur länge spotify och snapchat har varit igång. Tror jag.

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

@Gunziee95: Det som är något av värde är ju screen on time, så kolla på skärm och se hur länge den har varit igång. Vissa tycker ju att de inte använder sin mobil alls mycket och klagar på batteritiden och har 4 tim sot.

Jag brukade ligga runt 2 tim sot efter typ 15 timmar och runt 30% kvar med min gamla nexus 5 som hade erkänt dålig batteritid.

Nu med min 5x som även den inte har så värst bra batteritid ligger jag på runt 50% kvar med samma mönster.
Saker som jag gör så fort jag startar en ny telefon är att sätta på platstjänster till batterisparläge, sätter på hög precision de gånger man ska navigera och tillbaka till batterisparläge efter det.
Stänger av nfc, slår av att den ska söka efter öppna nätverk, har alltid wifi på i viloläge samt har wifi på hela tiden, stänger av vibration på tangentbord och allt annat som har med vibration att göra samt har en helsvart bakgrund.(inte för att det gör så mycket skillnad på lcd)

Sen så startar jag chrome, går till m.facebook.com och väljer att spara en genväg på hemskärmen så man slipper appen som drar mest batteri i hela play store.

En s7:a ska ju iaf ligga på minst 4 tim sot kan jag tycka, mer om den är ansluten till wifi.

Så kolla sot, kolla mobilsignal(borde vara grön, gult eller rött betyder dålig signal vilket drar mängder med batteri), på samma ställe kan du kolla att aktiv och skärm på är i princip identiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

EDIT. Laddade ned greenify, och det står att vissa appar har körts i bakgrunden i över 6 timmar, tex snapchat, messenger osv. Kanske har något med detta att göra. Vilka inställningar kör ni med när ni kör greenify? Går det att göra så att man får notifikationer? Verkar inte som att man får det även fast man klickar i "Don't remove notifications"

Jag har min så att allt förutom Total Recall och Connectbot fimpas när jag trycker på greenify. Har inga automatik-körningar eller påminnelser från greenify. Bara trycker på knappen när jag känner att jag gjort vad jag skall. Och program som inte går att avinstallera som medföljt telefonerna har jag valt att avaktivera. Men samtidigt så har jag inga Snapchat, Spotify, Facebook m.m. program.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av creativ:

@Swordchan: Det som är något av värde är ju screen on time, så kolla på skärm och se hur länge den har varit igång. Vissa tycker ju att de inte använder sin mobil alls mycket och klagar på batteritiden och har 4 tim sot.

Jag brukade ligga runt 2 tim sot efter typ 15 timmar och runt 30% kvar med min gamla nexus 5 som hade erkänt dålig batteritid.

Nu med min 5x som även den inte har så värst bra batteritid ligger jag på runt 50% kvar med samma mönster.
Saker som jag gör så fort jag startar en ny telefon är att sätta på platstjänster till batterisparläge, sätter på hög precision de gånger man ska navigera och tillbaka till batterisparläge efter det.
Stänger av nfc, slår av att den ska söka efter öppna nätverk, har alltid wifi på i viloläge samt har wifi på hela tiden, stänger av vibration på tangentbord och allt annat som har med vibration att göra samt har en helsvart bakgrund.(inte för att det gör så mycket skillnad på lcd)

Sen så startar jag chrome, går till m.facebook.com och väljer att spara en genväg på hemskärmen så man slipper appen som drar mest batteri i hela play store.

En s7:a ska ju iaf ligga på minst 4 tim sot kan jag tycka, mer om den är ansluten till wifi.

Så kolla sot, kolla mobilsignal(borde vara grön, gult eller rött betyder dålig signal vilket drar mängder med batteri), på samma ställe kan du kolla att aktiv och skärm på är i princip identiska.

Se där ja. Jag ligger på ca 2 timmar o 30 minuter sot o då har jag kanske 5-15% kvar ..
Lutar väl åt batteriet då antar jag. Kanske blir o skicka in den trots allt

Skrivet av Veni:

Jag har min så att allt förutom Total Recall och Connectbot fimpas när jag trycker på greenify. Har inga automatik-körningar eller påminnelser från greenify. Bara trycker på knappen när jag känner att jag gjort vad jag skall. Och program som inte går att avinstallera som medföljt telefonerna har jag valt att avaktivera. Men samtidigt så har jag inga Snapchat, Spotify, Facebook m.m. program.

Okok.

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Jag drar ur laddaren 06.00 när jag går upp innan jobbet.

Men när pluggade du in den?
Jag brukar ladda 30-60 minuter om dagen och det räcker läääänge, men jag är en moderate user.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Drog ur min från laddning igår vid 05.00, har 56% kvar. Räknar med att den klarar sig hela dagen idag iaf med ca 30% kvar. Lyssnat på podcast 3h Spotify 1h. Min screen on time ligger än så länge på 2.33h
Rootat, avinstallerat junk och fixat xposed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Se där ja. Jag ligger på ca 2 timmar o 30 minuter sot o då har jag kanske 5-15% kvar ..
Lutar väl åt batteriet då antar jag. Kanske blir o skicka in den trots allt
Okok.

Pröva att endast använda webbläsaren under en dag och se ifall du får bättre batteritid. Jag har 5.5h screen on time på min Samsung s7 edge innan jag bytte telefon.

Visa signatur
Permalänk

Drog ur min s7 Edge kl 6 imorse, har surfat skitmycket idag. nu kl 19.40 återstår 45% av batteriet

Permalänk
Avstängd

Förvånansvärt att så många har en sådan tillit till sina laddare att ni vågar ladda mobilerna över natten när ni sover

För övrigt så vet jag att snapchat drar batteri som fan även om man bara står i menyn över sina vänner på appen så glöm inte att stänga efter att ni skickat något!

Permalänk
Skrivet av Bassen87:

Förvånansvärt att så många har en sådan tillit till sina laddare att ni vågar ladda mobilerna över natten när ni sover

För övrigt så vet jag att snapchat drar batteri som fan även om man bara står i menyn över sina vänner på appen så glöm inte att stänga efter att ni skickat något!

Jag har min laddare på timer så den sätter på laddaren klockan 5 och stänger av den klockan 7 om jag inte dragit ur den själv. funkar kanon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaghetersophia:

Jag har min laddare på timer så den sätter på laddaren klockan 5 och stänger av den klockan 7 om jag inte dragit ur den själv. funkar kanon

Tänkte mer på eventuell brandrisk, jag litar inte på laddare oavsett märke.
Men dessa nya mobilerna har ju supercharge så laddar klart inom 1-2 timmar bara så jag hinner innan jag ska iväg någonstans.

Permalänk
Skrivet av Bassen87:

Tänkte mer på eventuell brandrisk, jag litar inte på laddare oavsett märke.
Men dessa nya mobilerna har ju supercharge så laddar klart inom 1-2 timmar bara så jag hinner innan jag ska iväg någonstans.

brinna gör det väl mest om telefonen bir överhettad vid laddning, vilket inte lär ske om man laddar den en eller max två timmar under natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetersophia:

brinna gör det väl mest om telefonen bir överhettad vid laddning, vilket inte lär ske om man laddar den en eller max två timmar under natten

Inte bara telefonen som kan bli överhettad, även laddaren kan bli det och börja brinna.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetersophia:

Drog ur min s7 Edge kl 6 imorse, har surfat skitmycket idag. nu kl 19.40 återstår 45% av batteriet

Edge har också bättre batteri än vanliga S7

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv

Det som dödar dessa litiumjon batterier är hög värme och konstant full laddning eller djupurladdning. kan man hålla sig i spannet 15-85% laddning så förlänger man livet flerfaldigt.

Svårt att leva så i praktiken dock.

Snabbladdning kan värma upp ett batteri rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Appswitcher är touchknappen vänster om hemknappen i mitten. Då får du upp alla program du har igång, bara slida bort snapchat när du inte ska använda det.

Men då får man heller inga notfikationer från snap va? :/

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Det som dödar dessa litiumjon batterier är hög värme och konstant full laddning eller djupurladdning. kan man hålla sig i spannet 15-85% laddning så förlänger man livet flerfaldigt.

Har du en källa på att full laddning/över 85% är dåligt? Så vitt jag läst så gäller inte längre detta med moderna Lithium-Ion batterier. Det ända jag läst om att full laddning skulle vara dåligt är när man utsätter batteriet för hög värme. Vid hög värme är det bättre med ett icke full-laddat batteri.

Ontopic: Har en 8 månader gammal S7 Edge. Laddar den varje natt medans jag sover med en rätt klen laddare (tar ofta hela natten för att ladda upp den fullt om jag använt den mycket under dagen), och laddar den aldrig under dagen. I början så brukade jag ha runt 80% batteri kvar när jag gick och la mig på kvällen. Nu har jag väll runt 60% när jag går och lägger mig. Min använding är ungefär 1-2 timmar om dagen skulle jag uppskatta, mestadels surfande och messenger apps. 10 timmar på 4G, 6 timmar på Wifi. Jag har skärm-styrkan nersatt lite, stängt av alla edge-features, och har stängt av always-on displayen. Jag har inte haft telefonen under 30% batteri sen jag fick den tror jag, så jag tror delvis att anledningen att min batteri-kapacitet är halverad är för att telefonen är fel-kalibrerad efter att inte ha fått sig en urladdning på så lång tid.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional