Nej det SKA inte finnas med vid reklamation, fast det hade du ju bara vetat om du läst hela posten.
En paragrafryttare med noll koll. Tar hellre en dörrknackande Jehovas vittne.
Sant, faktiskt.
För att försöka lugna ner det här lite, från en med faktisk koll från butiksjobb med nästan alla märken förekommande så misstänker jag som de flesta här misskommunikation
Men, märk väl, det jag är mer än övertygad om här, är att det gällde DOA och att kanske (kan likväl vara personalen men med tanke på TS inlägg och hur han svarar...) och att personalen faktiskt försökte underlätta för honom
Det är vad jag själv hade gjort, sen om kunden blir skogstokig, ptja, då hanterar folk det ofta olika, men som ni ser så har det rättats till men utan att det verkar (misstänker att TS utelämnar en del av infon för att ställa sig i bättre dager) som att det förklarats varför och hur DOA fungerar och att det går_så_mycket_enklare om allt finns original även kartong, och finns ingen kartong att tillgå, ergo ingen DOA kan godkännas
Nu löste personalen det så som jag själv hade löst det, men hade förstås försökt informera kunden men misstänker att han kanske var omedgörlig eller liknande och inte förstod eller missuppfattade och kan även vara så att personalen som han talade med inte hade 100% koll på DOA
Ponera här att butiken inte haft en kartong, alternativt att det var sista exemplaret (utgående vara) eller liknande och då hade de förmodligen bett kunden vänta på en ny produkt från lager alternativt så fått göra ett återköp och sen sälja den med förlust
Absolut kan jag garantera att ingen i personalen tycker det är kul att sälja med förlust, därför kan det kanske ha blivit gnidningar mellan TS och personalen eller liknande
Som sagt, spekulationer endast, men reglerna för det här är jag mer än bekant med, sysslar med det fortfarande dagligen i branschen
Edit:
Skriver som en kratta idag, rättade till lite och gör tillägg för att undvika mer pajkastning
Reklamationen däremot, där har du totalt helt rätt men det är dock en helt annan sak vilket de andra här missar målet med helt, handlar mest om okunskap och i vissa fall bara brist på korrekt information
Men som vanligt, det underlättar vid reklamation att ha rätt kartong osv att packa i osv plus att det ser även ut som att man tar väl hand om sin vara, simple as that
fanns inte plats för alla mina leksaker här:(