Inet, mycket dåligt kundbemötande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tadawa:

Nej det SKA inte finnas med vid reklamation, fast det hade du ju bara vetat om du läst hela posten.

En paragrafryttare med noll koll. Tar hellre en dörrknackande Jehovas vittne.

Sant, faktiskt.

För att försöka lugna ner det här lite, från en med faktisk koll från butiksjobb med nästan alla märken förekommande så misstänker jag som de flesta här misskommunikation

Men, märk väl, det jag är mer än övertygad om här, är att det gällde DOA och att kanske (kan likväl vara personalen men med tanke på TS inlägg och hur han svarar...) och att personalen faktiskt försökte underlätta för honom
Det är vad jag själv hade gjort, sen om kunden blir skogstokig, ptja, då hanterar folk det ofta olika, men som ni ser så har det rättats till men utan att det verkar (misstänker att TS utelämnar en del av infon för att ställa sig i bättre dager) som att det förklarats varför och hur DOA fungerar och att det går_så_mycket_enklare om allt finns original även kartong, och finns ingen kartong att tillgå, ergo ingen DOA kan godkännas

Nu löste personalen det så som jag själv hade löst det, men hade förstås försökt informera kunden men misstänker att han kanske var omedgörlig eller liknande och inte förstod eller missuppfattade och kan även vara så att personalen som han talade med inte hade 100% koll på DOA

Ponera här att butiken inte haft en kartong, alternativt att det var sista exemplaret (utgående vara) eller liknande och då hade de förmodligen bett kunden vänta på en ny produkt från lager alternativt så fått göra ett återköp och sen sälja den med förlust
Absolut kan jag garantera att ingen i personalen tycker det är kul att sälja med förlust, därför kan det kanske ha blivit gnidningar mellan TS och personalen eller liknande

Som sagt, spekulationer endast, men reglerna för det här är jag mer än bekant med, sysslar med det fortfarande dagligen i branschen

Edit:
Skriver som en kratta idag, rättade till lite och gör tillägg för att undvika mer pajkastning
Reklamationen däremot, där har du totalt helt rätt men det är dock en helt annan sak vilket de andra här missar målet med helt, handlar mest om okunskap och i vissa fall bara brist på korrekt information
Men som vanligt, det underlättar vid reklamation att ha rätt kartong osv att packa i osv plus att det ser även ut som att man tar väl hand om sin vara, simple as that

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

För att försöka lugna ner det här lite, från en med faktisk koll från butiksjobb med nästan alla märken förekommande så misstänker jag som de flesta här misskommunikation

Men, märk väl, det jag är mer än övertygad om här, är att det gällde DOA och att kanske (kan likväl vara personalen men med tanke på TS inlägg och hur han svarar...) och att personalen faktiskt försökte underlätta för honom
Det är vad jag själv hade gjort, sen om kunden blir skogstokig, ptja, då hanterar folk det ofta olika, men som ni ser så har det rättats till men utan att det verkar (misstänker att TS utelämnar en del av infon för att ställa sig i bättre dager) som att det förklarats varför och hur
DOA fungerar och att det går_så_mycket_enklare om allt finns original även kartong, och finns ingen kartong att tillgå, ergo ingen DOA kan godkännas

Nu löste personalen det så som jag själv hade löst det, men hade förstås försökt informera kunden men misstänker att han kanske var omedgörlig eller liknande och inte förstod eller missuppfattade och kan även vara så att personalen som han talade med inte hade 100% koll på DOA

Ponera här att butiken inte haft en kartong, alternativt att det var sista exemplaret (utgående vara) eller liknande och då hade de förmodligen bett kunden vänta på en ny produkt från lager alternativt så fått göra ett återköp och sen sälja den med förlust
Absolut kan jag garantera att ingen i personalen tycker det är kul att sälja med förlust, därför kan det kanske ha blivit gnidningar mellan TS och personalen eller liknande

Som sagt, spekulationer endast, men reglerna för det här är jag mer än bekant med, sysslar med det fortfarande dagligen i branschen

Med tanke på att TS skrivit att TS inte varit i kontakt med personalen, så tycker TS att spekulera i hur TS skulle ha bemött personalen baserat på hur TS skriver inlägg här är rätt orelevant.

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Min far skulle reklamera varan, inte återköp...sen kan ju du lära dig läsa så hade du förstått att jag inte kastat någon låda.

Om du ska vara så otrevlig så är det en skillnad på låda och emballage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Om du ska vara så otrevlig så är det en skillnad på låda och emballage.

Kan inte påstå att jag är otrevlig, men när användare här börjar spekulera och påstå saker som inte är riktiga ja då kan det hetta till så att säga.

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

En sak som inte verkar stå någonstans i tråden är, om kund nu hänvdat reklamationsrätt så betyder inte det att kund automatiskt får rätt till att få en ny vara utan kund kan ställa kravet att få varan utbytt. Däremot så har butiken rätt att välja reparation eller byta ut den.

Nu verkar det som att det var en DOA och då kan det variera från tillverkare till tillverkare vilka krav som ställs, men oftast måste varan vara komplett om butiken ska få ersättning för produkten samt tillverkaren kan begära in den för kontroll.

Permalänk
Medlem

@Troy: Hur vet du vad butiken ville göra? Läs mer noga med tanke på att du gnällt på hur dåligt folk läser i hela tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Med tanke på att TS skrivit att TS inte varit i kontakt med personalen, så tycker TS att spekulera i hur TS skulle ha bemött personalen baserat på hur TS skriver inlägg här är rätt orelevant.

Vet du vad, eftersom du sätter nivån här ganska rejält, så ska jag för en gångs skull unna mig att göra detsamma efter en dag med att ta emot skit från folk som dig och (kanske, vad vet jag?) din far i 8 timmars arbetstid

Jag hoppas på riktigt att jag slipper möta dig som kund någonstans i verkligheten om du beter dig på det här sättet mot folk och jag tror inte att Inet förlorat något på att du inte handlar där mer

Om du stått i min butik och varit på det här viset, hade jag hellre svalt förlusten flera gånger om och gjort ett återköp omgående, sådana som du är helt enkelt bara dåliga för affärerna, Louis som jag länkar till på youtube har ett klipp om när det är dags att "ge sparken till sina kunder" som också passar väldigt väl in på dig och din situation

Ärligt talat, så tror jag din mellanhand inte framförde ordet DOA (läs, din far) eller så lyssnade ni inte båda två för ni var så uppe i varv redan att ni inte tog er tid till att faktiskt lyssna , det är jag mer övertygad om ju mer jag läser av dina svar

Du ska få en synnerligen passande youtubevideo länkad av mig här som du säkerligen inte kommer att se, men förhoppningsvis så kommer andra att se den och förstå innebörden av varför jag la upp den, en del kanske till och med skrockar till lite, framför allt är jag säker på att alla härinne som på något vis jobbar med service och hjälpa kunder på daglig basis kommer skrocka och tänka -så spot on.
https://www.youtube.com/watch?v=VFR7JTji6b0

Hade du börjat med att skriva ett sakligt inlägg efter att du talat sakligt med personalen och fått ditt problem (som du faktiskt fick tillrättat vad jag förstått) löst och att istället för detta "rant" informerat om din upplevelse så känner jag mig 100% säker på att du hade fått ett helt annat bemötande härinne

Detta kändes som att det var det sista jag skriver i din tråd, för du är något så vansinnigt "kränkt" för ingenting (som så många andra övervuxna bäbisar här på sweclockers numera) att det verkar inte finnas så stor möjlighet att diskutera sakligt med dig ser det ut som.

Ber för övrigt om ursäkt för för lång tid för svar till övriga trådmedlemmar som sitter redo med popcornbunken och colan och väntar;)
Min mor som för övrigt uppfostrat mig bättre än att svara såhär nedsättande till någon ringde just för att be om hjälp med sin dator,därav tiden.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. urspårning, oklar/obefintlig frågeställning samt div. otrevligheter

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

Se även OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst-tråden.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...