Permalänk
Medlem

Då har man uppnått moppeålder på swec. Synd att man inte är så aktiv.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem

Kände mig lite gammal när jag hittade denna tråden hehe. Inne å kollar lite varje dag men mest blir de väl runt inköp osv

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair iCUE Titan 280 RX || GPU: 5080 TUF OC
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Ja det var en vecka eller två sen man regga sig

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Hur länge kan det vara, 15 år sedan jag reggade mig?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

2006-01-03

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Reggade mig för ganska länge sen.
senate 2 åren har jag varit frekvent besökare men det finns nått år då jag inte alls besökta sidan ens.
kan inte riktigt svara på varför men jag antar det var under småbarnsåren då hade man inte riktigt datorhårdvara intresset och spelade man så var det konsol

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

2007-07-30 skaffade jag mitt konto här, en hel del information och annat man har dragit på sig med åren.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Ojoj äntligen får man skriva här inne, är inte den som är mest aktiv, riktig lurker är man ju.

I det fördålda arbetar de stora bla bla brukar det väl heta.
Själv har jag inte ens 2k inlägg sedan 2001. Inte jätte bra det heller.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har varit med tidigt, det var en blå sida från början kan ha varit 1999 eller så, sedan fick man regga om sig vid något tillfälle minns inte när det var och vad som var orsaken till det. Men började väl på sweclockers innan man köpte den första egna datorn min första egna dator var en celeron 366mhz, 4gb hårddisk, 32mb ram och ett riva tnt2 grafikkort och skulle till och klocka. Jösses vilka ghettomods man gjorde på kylningen, avbitare för att göra fläkthål. Man använde det man hade framför sig, tejp, en kartongbit för att få luften på rätt ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Du kör på med regelhållningen ser jag haha

§ 10 Användare
"Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt."

Äsch den där regeln tillkom efter han gjorde sitt nya konto *visslar* föresten du är inte veteran vad gör du ens i vår tråd?

Permalänk
Medlem

har ett konto från 2003 här som jag inte använder för det tråkiga nicket, men man var ju i den åldern då. hehe
http://www.sweclockers.com/medlem/zero222

Permalänk
Medlem

@headphone.ninja: Det går utmärkt att skriva till ledningen för forumet och be att få sitt användarnamn ändrat.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

2007-07-30 skaffade jag mitt konto här, en hel del information och annat man har dragit på sig med åren.

Skrivet av Triton242:

I det fördålda arbetar de stora bla bla brukar det väl heta.
Själv har jag inte ens 2k inlägg sedan 2001. Inte jätte bra det heller.

Skönt, med min mängd inlägg vet jag inte vad sjutton jag skrivit längre Så ni har det bra, en annan får hoppas man skrivet bra saker hela tiden och bra värdefulla inlägg för andra

Borde ju få någon titel med mitt antal inlägg

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@headphone.ninja: Det går utmärkt att skriva till ledningen för forumet och be att få sitt användarnamn ändrat.

Tack! Ledning kom visst till mig, så en sammanfogning är på G nu! Noice

Permalänk
Medlem

Jag älskar datorer men utan swec hade det aldrig gått (fått det att funka)

Permalänk
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Skönt, med min mängd inlägg vet jag inte vad sjutton jag skrivit längre Så ni har det bra, en annan får hoppas man skrivet bra saker hela tiden och bra värdefulla inlägg för andra

Vad tycker du @mrqaffe ska ha för titel i så fall ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad tycker du @mrqaffe ska ha för titel i så fall ?

mrqaffe har redan fått titeln Rekordmedlem.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 4070 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Moderator
Skrivet av xfade:

mrqaffe har redan fått titeln Rekordmedlem.

Åh, passande titel

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Hej, gott folk!

Jag har snart varit medlem på Sweclockers i tio år, läser nyheter här varje dag. Ofta när jag läser nyhetskommentarer och liknande, så slås jag av hur mycket nyregistrerade medlemmar det finns här. Ibland ser man några gamla veteraner, men det är inte så stor andel. Borde det inte finnas en sektion för oss gamla rävar (syftar på medlemstiden, min ålder är fortfarande ganska låg till skillnad mot många andra) där vi kan prata gamla minnen?

Vore kul om fler tioåringar hittade till denna tråd.

Tjena Preacherman.
Vi känner varandra från annan site som även den håller på att försvinna.Kollar rec (elmor) där och ser något, men tror det var mer, bla ett Asus Rog Genie om jag inte blandar ihop. Du skrev om hårdvara där med tror jag.

Men de flesta här är nya nick, eller så höll de på med annat.
Skoj o se dig
Mvh // Bogey

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Ifall jag kommer ihåg, så kommer jag gratta mig själv om några veckor då jag varit reggad i 12 år. Synd att man missade 10 års gränsen.

Var aktiv Sweclockers läsare redan år 2000 och framåt, men tänkte det kunde vara bra med medlemsskap.

Började datorkarriären med Macintosh på 80 och 90 talen. Fick min första pc från jobbet år 2000 (Pentium 75 mhz med 32 mb edo-ram och 56k modem).

Därefter blev det:

Pentium 133 mhz

Pentium 3 866 mhz Coppermine med 256 mb ram och Geforce 2 mx (hela kalaset gick på ca 10.000 spänn)

När jag registrerade mig här, så var det på en Athlon 64 3000+ med 1gb ram.

Sweclockers är då som nu, den bästa sidan på nätet!

Permalänk
Medlem

Ja förra övriga ämnen har varit saknad och svårfunnet nåt liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Spammaster?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboDuCk:

Jag trodde jag hade blivit gaggig men det är fler som kommer ihåg att det var grönt en period!

"It's ugly, it's green - it's overclocking in swedish!" har jag för mig det stod i nyheten på HardOCP med länken som ledde mig hit första gången.

Någon som har en bild på den gröna designen?

Sökte lite och hittade ett inlägg jag skrev för ungefär 6 år sedan med nästan exakt samma formulering och fråga, där jag fick nedan svar.
Gaggig = check.

Skrivet av Edin:

Det stämmer, den var för ful för att räknas in som en egen version och är den absolut första versionen skapad helt i Publisher. Finns inga bilder på den tyvärr och det var innan SweClockers hade en domän.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Inaktiv

12 år idag!

Tiden går för fort

Permalänk
Medlem

Hängde här en bra tid innan jag reggade mig, var mest en lurker på den tiden, Reggade mig exempelvis 2005-09-09 19:27 på FZ , var samma sak där dock, hängt här sedan 00-01.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Hängde här en bra tid innan jag reggade mig, var mest en lurker på den tiden, Reggade mig exempelvis 2005-09-09 19:27 på FZ , var samma sak där dock, hängt här sedan 00-01.

Jupp, f.d lurker här också. Skrev mitt första inlägg så sent som 2012

Sweclockers är den äldsta siten jag regelbundet besöker.

Vilket år startade Sweclockers? Gick själv in för första gången år 2000.

Edit: såg nu att det var 1999. Sweclockers blir myndig i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

12 år idag!

Tiden går för fort

Grattis på födelsedagen! ;p

Skämtar bara Crockett, tänkte på att vi är jämngamla och att man knappt kommer ihåg första åren, gör du ?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@Bogey:

Tack

Nja, minnet sviker nog lite tyvärr...

Ska tydligen funnits ett grönt tema på siten som jag inte kan komma ihåg.

Däremot har jag för mig att Sweclockers var relativt snabbsurfat även med 56k modem. Ännu idag tycker jag det verkar väloptimerat jämfört med andra sidor.

Satt mycket på mitt dåvarande jobb och surfade på ett ännu sugigare 28.8 modem. Kändes kvickt när man kom hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Bogey:

Tack

Nja, minnet sviker nog lite tyvärr...

Ska tydligen funnits ett grönt tema på siten som jag inte kan komma ihåg.

Menar du"Nvidia"grönt nu? Så har säkert Nvidia, köpt färgschemat till SweC ett tag, har ett minne av att allt skulle vara Nvidiagrönt.
Tex Cooler Master körde väl "Nvidia editions" på chassin.

Den där giftgröna färgen känner man ju igen från överallt, något den förmodligen inte gjort utan Nvidia.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@Bogey:

Hmm..Nvidia, ja det kan stämma.

Vore kul ifall det fanns skärmdumpar från alla år sidan funnits. Skulle nog ge lite flashbacks.

En idé till 20-års firandet 2019, kunde ju vara att återskapa utseendet exakt som det var 1999.