Fungerande grafikkort får ingen el - funkar ibland

Permalänk

Fungerande grafikkort får ingen el - funkar ibland

Byggde datorn för några månader sedan och har inte haft några problem förräns nu. Igår när jag kom hem (använde den så sent som 1 timme innan) så ville inte grafikkortet ge någon bild. Jag hittade att ingen av fläktarna på grafikkortet var igång. Testade sedan grafikkortet i en annan dator samt ett fungerande kort i min och kom fram till att det var fel på pci-slotet. Bytte till ett annat och så fungerade allt igen. Stängde av datorn för natten och nu när jag slog på den så har jag samma problem som tidigare, fast i det andra pci-slotet. Vad kan vara fel? Är inte så kunnig inom datorer så vet inte riktigt vad nästa steget är.

Permalänk

Övervägde att det kanske är fel på psu:n, men allt har fungerat felfritt innan och känns konstigt att den skulle fungera när jag bytte pcislot först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Värt att notera ät att det integrerade grafikkortet inte heller ger någon bild (när mitt vanliga är ikopplat, har inte testat utan).

Permalänk
Medlem

Mycket saknas för att du skall kunna få någon hjälp.
Vad har du för system till att börja med?
Sitter strömmen från PSU till grafikkort i ordentligt?
Sitter kortet ordentligt i PCI-E-porten (detta kan ofta glappa)?

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk

Nu, efter att ha försökt 100 gånger, startade datorn med kortet helt plötsligt. Ändrade ingenting. Antar att detta kommer hända igen så behöver nog fortfarande hjälp.

Permalänk

Har en i5 6600k, amd 390x, ga z170 hd3 moderskort, evga 600b 600w psu. Hade den först i pcie 16, numera i den som är x4. X16 slutade fungera först och jag testade att ta ut och sätta in samt andra grafikkortet i x16.