Muskampen 2025: Segraren korad!

Gigabyte visar upp Brix Gaming GT

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar upp Brix Gaming GT

Gigabyte bygger vidare på Brix-serien och visar upp Gaming GT, som förutom storleksökningen har blivit utrustad med en del högpresterande komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ful var ordet.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tyckte den var skitcool

Så mycket kraft i ett litet paket... imponerade!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jo, men kunde de inte valt en annan färg än grön bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fast var ju inte så litet, miniITX går att få mindre. Återstår att se om kylningen är bra, i så fall kan det ju vara en bra grej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Fast var ju inte så litet, miniITX går att få mindre. Återstår att se om kylningen är bra, i så fall kan det ju vara en bra grej.

Fast GTX 1080och 6700k på under 14 liter är imponerande. Har nog inte sett det i något chassi på under 10 liter, minsta jag sett det är i ett Fractal Design Node 202

Permalänk
Snusfri

Vad tänkte dom när dom valde att blanda bebissnorgrönt och porrblått?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ser ut som en kaffeburk.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fast GTX 1080och 6700k på under 14 liter är imponerande. Har nog inte sett det i något chassi på under 10 liter, minsta jag sett det är i ett Fractal Design Node 202

https://www.dan-cases.com/dana4.php

7,2 liter

Permalänk
Medlem

Vad var fel på deras förra brix med gtx 760? förutom då att gpun throttlade

nått sånt med 1060/1070 hade inte skadat när dessa kretsar ändå letat sig fram till relativt smäckra laptops.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Porrblått?

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Jo, men kunde de inte valt en annan färg än grön bara...

Spelar ingen som helst roll vilken färg de väljer för det skulle gnällas ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Porrblått?

Jag tror han menar att tankarna går till klassiska bordeller (tänk vildavästern), det förstärks av det rutiga "fönstret".

Jag gillar konceptet men hade gärna valt annan konfig för att komma ner i pris. Tex 1060, i5, 128 gb ssd.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fast GTX 1080och 6700k på under 14 liter är imponerande.

Och i praktiken är ju chassit troligen volymmässigt lite mindre än så, pga de avrundade formerna.
(bredden är ju maxbredd mitt på chassit antar jag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Spelar ingen som helst roll vilken färg de väljer för det skulle gnällas ändå!

Tror majoriteten här hellre skulle se blått eller rött istället för den där gräsliga gröna färgen... Speciellt när det lyser blått ovanför, hur tänkte dem egentligen?... Ingen vidare kombination

Permalänk
Medlem

Fattar du inte att det krävs blå LEDs för att det ska bli bättre kylning då chassis är litet och det kör 1080

Permalänk
Medlem

Jösses vad stor den var, trodde att något prestandapaket ur brix serien ändå skulle bli mindre än om man byggde själv med m-ITX.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk

Jösses vad det ylas om färgkombon. Kan inte Sweclockers läsare stava till RGB? 2016 trend garanterar nog att alla kan få till vilken färgkombo de önskar, givetvis också ett total färgflimmer för den som vill ligga på den epileptiskahändelsehorisonten.
Storleken verkar ok så länge de fått kylningen att funka med de kraftfulla komponenterna de stuvat in utan att den väsnas för mycket. Ingen stor mening med en liten burk om den tjuter som ett brandlarm.

Stavning
Permalänk
Medlem

Lite för stort för att leverera det den gör.
Zotac har sin Magnus 1080 med inte allt för avlägsen prestanda i klart mindre format.

Nä litet tyst och prestanda är krav som snart är lätta att uppfylla.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det var... udda val av namn på färger. (Vem glor på färgen på bebis snor? Och blåtiror med porr... hårda tag här).

Men jag håller med att den inte direkt ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Färgval åsidosatt, de måste fixa den där enorma repan...

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Snusfri
Skrivet av oceanic:

Porrblått?

Ja, typ den färg många ställen i Red Light District har.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SweClockers:

USB-portar
2 st USB 3.1 (1 st USB Type-C)
4 st USB 3.0 (1 st USB Type-C)

Då undrar man ju vad som menas här. USB Implementers Forum förklarar:

Skrivet av USB‑IF:

USB-IF emphasizes the importance and value of consistent messaging on USB product packaging, marketing materials, and advertising. Inconsistent use of terminology creates confusion in the marketplace, can be misleading to consumers […].

[…]

NOTE: USB 3.1 Gen 1 and USB 3.0 terms are synonymous.

Skrev om detta i min artikel om USB‑C. Sammanfattningsvis kan man förklara systemet så här:

• Det som tidigare hette USB 3.0 heter nu USB 3.1 Gen 1.

• Det som tidigare hette USB 3.1 heter nu USB 3.1 Gen 2.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Frågan är ju bara hur mycket den låter under load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ja, typ den färg många ställen i Red Light District har.

Borde kanske då hetat "Blue Light District"

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Dr. Zaber Sentry 6.96L

Permalänk
Medlem

jasså, vi ska länka till små mini-itx chassin?
4.3L
http://nfc-systems.com/s4-mini/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jasså, vi ska länka till små mini-itx chassin?
4.3L
http://nfc-systems.com/s4-mini/

Problemet med just S4:an är att du inte får i lika kraftfull hårdvara som tidigare länkade chassin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

Problemet med just S4:an är att du inte får i lika kraftfull hårdvara som tidigare länkade chassin...

Duger la med gtx 1070 mini-itx, e ju ruggigt litet trots allt.
men visst inget 1080 eller titan x(p) med en x99 cpu lär funka så visst e man la lite begränsad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Clearly shitting bricks design.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.