Permalänk
Medlem

Auto-Backups online?

Någon som vet något program/sida som har detta?

Där jag kan välja en fil eller låda på datorn att spara online varje gång något i den ändras eller varje X minuter syncar den så den kollar så alla filer är up to date

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevalopo:

Någon som vet något program/sida som har detta?

Där jag kan välja en fil eller låda på datorn att spara online varje gång något i den ändras eller varje X minuter syncar den så den kollar så alla filer är up to date

https://www.storegate.com/se/

Permalänk
Inaktiv

Var har du varit de senaste åren? Google Drive, Dropbox, Owncloud etc..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Var har du varit de senaste åren? Google Drive, Dropbox, Owncloud etc..?

???

Hur väljer jag en låda/fil som ska synkas hela tiden med dropbox? Kan inte lägga in filerna i dropbox lådan och dropbox har inget sätt att välja en låda på datorn utanför sin egen dropbox låda som normalt är på C:\Users\username\Dropbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevalopo:

???

Hur väljer jag en låda/fil som ska synkas hela tiden med dropbox? Kan inte lägga in filerna i dropbox lådan och dropbox har inget sätt att välja en låda på datorn utanför sin egen dropbox låda som normalt är på C:\Users\username\Dropbox

Du kan inkludera vilja mappar du vill i dropbox med hjälp av symlinks. Men glöm inte att sync inte är samma sak som backup.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Du kan inkludera vilja mappar du vill i dropbox med hjälp av symlinks. Men glöm inte att sync inte är samma sak som backup.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske förklarade dåligt men ett exempel av vad jag vill ha är att den ska göra en online-backup av ex C:\Windows\System32\catroot2\dberr.txt varje gång något i filen ändras eller efter en set interval

Dropbox kan inte gå utanför sin egen lilla låda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nevalopo:

???

Förstod inte exakt vad du menade, men som någon skrev kan du använda symlinks. Ett elegantare alternativ för att synca specifika mappar lite här och där är Syncthing/Bittorrent sync. Dock är det inte ett moln utan du syncar till tex en annan dator eller server/vps om du har det. Mycket smidigt, använder det själv för "offsite recovery".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Förstod inte exakt vad du menade, men som någon skrev kan du använda symlinks. Ett elegantare alternativ för att synca specifika mappar lite här och där är Syncthing/Bittorrent sync. Dock är det inte ett moln utan du syncar till tex en annan dator eller server/vps om du har det. Mycket smidigt, använder det själv för "offsite recovery".

Har ingen vps server eller något annat så måste använda ett gratis-moln typ dropbox/google drive etc men ingen av dom kan man välja en låda utanför deras egna lådor.

Ska testa med att symlinka lådan med dropbox och se om det funkar

Permalänk
Medlem

Crashplan.

Fungerar på enskilda filer och sparar versioner.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Symlinks funkade med Dropbox. Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Jag har då bytt bort Dropbox, Google Drive i princip för OneDrive för det är billigast.

För 65:- i månaden så får man Office 365 1TB lagring i molnet, 100 minuter samtal via skype, och lite annat smått och gott, och de liksom de flesta cloud lösningar går ju även nå via mobilen.

Ända jag har Google Drive för nu är för Google Photo

Och skulle man köpa

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2614986 Så får man ju 1 år Office 365 för endast 549:- vilket blir 45:- i månaden.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF