Permalänk

logitech g930 mutad mic

tjena,

När jag mutar min microfon på headsetet mer än ca 10 sekunder går den permanent mute tills jag startar om datorn, funkar inte att starta om headsetet eller dra ut bluetooth stickan, jag har logitech software nerladdat och har inte pillat på något. Headsetet är 3 dagar gammalt nu och har haft problemet hela tiden. Är det fel i headsetet så jag behöver skicka tillbaka eller är detta vanligt?

har också märkt att vänster luren där alla settings är låter ganska plastigt när man rör på det, inget jag stör mig på men undrar också om detta är vanligt? Undrar eftersom inte högra luren gör så.

Permalänk

Ehm, märkte nyligen att i discord jag behöver bara trycka på mute knappen av och på så funkar den igen, känns fortfarande ganska onödigt att behöva göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermangottfrid:

tjena,

När jag mutar min microfon på headsetet mer än ca 10 sekunder går den permanent mute tills jag startar om datorn, funkar inte att starta om headsetet eller dra ut bluetooth stickan, jag har logitech software nerladdat och har inte pillat på något. Headsetet är 3 dagar gammalt nu och har haft problemet hela tiden. Är det fel i headsetet så jag behöver skicka tillbaka eller är detta vanligt?

har också märkt att vänster luren där alla settings är låter ganska plastigt när man rör på det, inget jag stör mig på men undrar också om detta är vanligt? Undrar eftersom inte högra luren gör så.

Drar du upp mikrofonen eller trycker på knappen på headsetet?

Permalänk

@Lennoz: både och, men det kvittar för det händer samma sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermangottfrid:

@Lennoz: både och, men det kvittar för det händer samma sak!

Jag har köpt det nya Logitech G533 och har liknande problem där. Fast för mig dyker problemet upp när det går ner i viololäge och sedan startas upp igen. Ljuden fungerar men micken funkar inte. Spelar ingen roll om jag var mutead eller inte. Min workaround är just nu att istället för att den stänger av sig efter 5 minuter så har jag ökat det värdet till 30 minuter.

När man kollar på strecken i recording devices som visualiserar ljuden som micken fångar upp så rör de sig inte när man får buggen. Se bilden nedan (random bild men visar vilka streck jag menar). Jag har också fått starta om datorn för att få den att fungera igen. Jag har dock inte testat att använda Teamspeaks mute/avmute ska prova detta.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermangottfrid:

tjena,

När jag mutar min microfon på headsetet mer än ca 10 sekunder går den permanent mute tills jag startar om datorn, funkar inte att starta om headsetet eller dra ut bluetooth stickan, jag har logitech software nerladdat och har inte pillat på något. Headsetet är 3 dagar gammalt nu och har haft problemet hela tiden. Är det fel i headsetet så jag behöver skicka tillbaka eller är detta vanligt?

har också märkt att vänster luren där alla settings är låter ganska plastigt när man rör på det, inget jag stör mig på men undrar också om detta är vanligt? Undrar eftersom inte högra luren gör så.

Har haft mitt G930 i typ 3 år - aldrig haft problemet du beskriver. Vilken version av deras mjukvara kör du?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det fungerar bra nu. Vet inte 100 % säkert varför men jag har bytt USB-port och nu fungerar det bättre. Även räckvidden är bättre trots att alla usb-portarna sitter jämte varandra.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Kan tillägga att det fungerar bra nu. Vet inte 100 % säkert varför men jag har bytt USB-port och nu fungerar det bättre. Även räckvidden är bättre trots att alla usb-portarna sitter jämte varandra.

Glömde faktiskt bort denna tråd, råkade ut för samma problem som TS i helgen efter bygget av NYA datorn. Bytte USB till ICKE SS port och då fungerar micken som den ska. Skumt

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000