Permalänk
Medlem

Hm på sid 278 i Guinness Rekordbok 2002 står det att nån Per Lundqvist från Luleå skrev alfabetet på tangentbordet på 1,42 sek..

Edit: Är det du Percy eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Hm på sid 278 i Guinness Rekordbok 2002 står det att nån Per Lundqvist från Luleå skrev alfabetet på tangentbordet på 1,42 sek..

Edit: Är det du Percy eller?

Hmmm....har klarat alfabetet på 2.09 för länge sedan, fast det var innan man lärde sig rätt fingersättning. Tror man måste fuska lite i alfabetet för skriva så fort som möjligt...

c-d-e blir lite jobbigt för långfingret annars tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr
Hmmm....har klarat alfabetet på 2.09 för länge sedan, fast det var innan man lärde sig rätt fingersättning. Tror man måste fuska lite i alfabetet för skriva så fort som möjligt...

c-d-e blir lite jobbigt för långfingret annars tex

På vilket sätt kan man fuska för att skriva alfabetet så fort som möjligt?

Permalänk
Medlem

Frågan är hur fan man lyckas skriva hela alfabetet korrekt på 1.42 sekunder, det är ju så lång tid det tar o knäppa med fingret
/imponerad

Permalänk
Medlem

315 på första.. ska försöka lite till

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
På vilket sätt kan man fuska för att skriva alfabetet så fort som möjligt?

Tja, eftersom jag i meningen innan talade om korrekt fingersättning så menade jag såklart att man kanske måste fuska lite i fingersättningen för att skriva alfabetet så snabbt.
Gjorde själv det när jag fick 2.09 som sagt.....fast då hade jag inte ens lärt mig rätt fingersättning.

Kör jag alfabetet nu med korrekt fingersättning överallt så hamnar jag nog runt 3 sek skulle jag tro...

Permalänk
Medlem

nytt personligt rekord 395!

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

wee, 408

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Hm på sid 278 i Guinness Rekordbok 2002 står det att nån Per Lundqvist från Luleå skrev alfabetet på tangentbordet på 1,42 sek..

Edit: Är det du Percy eller?

heha jo det e jag Har faktiskt skrivit det på 1,32 men jag fick inte rekordet uppdaterat för att till 2003 boken skulle dom tydligen ta bort alla svenska rekord o bara ha med internationella.. (åäö) e ju inte särskilt internationellt =/
Men men... Man kanske skulle kunna göra om det o bara skriva a-z..
Måste nästa skriva till dom o höra.. Då kommer man ju få ner tiden lite oxå haha

Förresten: Sundqvist inte Lundqvist

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
heha jo det e jag Har faktiskt skrivit det på 1,32 men jag fick inte rekordet uppdaterat för att till 2003 boken skulle dom tydligen ta bort alla svenska rekord o bara ha med internationella.. (åäö) e ju inte särskilt internationellt =/
Men men... Man kanske skulle kunna göra om det o bara skriva a-z..
Måste nästa skriva till dom o höra.. Då kommer man ju få ner tiden lite oxå haha

Förresten: Sundqvist inte Lundqvist

Vet du vad internationella rekordet är att skriva alfabetet så fort som möjligt? Då menar jag i engelska från A-Z..
Eller så kanske är det du som har rekordet?

Permalänk
Medlem

Your result was 117 correct keypresses per minute.
DAHH!
SKit men ett lite halft bra tangent bord men har sackat ner något så j*vulskt på att skriva..

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Vet du vad internationella rekordet är att skriva alfabetet så fort som möjligt? Då menar jag i engelska från A-Z..
Eller så kanske är det du som har rekordet?

Näh har faktiskt ingen aning vad rekordet är på o skriva abcdefghijklmnopqrstuvwxyz..
Måste fasiken skriva ihop ett mail nu o skicka till guinnesrekordbok så man får höra hur läget är...

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

Nu har man skickat ett mail till Guinnes world records. Till nån redaktion i London var man tvungen o vända sej.. Det skulle ta 6-8 veckor innan jag kunde få svar... Det sög stenhårt.. Går det att vara så seg??????

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Nu har man skickat ett mail till Guinnes world records. Till nån redaktion i London var man tvungen o vända sej.. Det skulle ta 6-8 veckor innan jag kunde få svar... Det sög stenhårt.. Går det att vara så seg??????

får man fråga hur mycket du har tränat på att skriva alfabetet?

Så, vem tar på sig uppgiften att sammanställa en sweclockers-top10 lista?

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket jag tränat? en del antar jag väl
Går rätt fort ner till 2-2,5 sekunder sen börjar det gå segt
När man under 2 sekunder trodde man att det inte kunde gå fortare.
Nu har jag skrivit på 1,32. Nu tror jag inte det går att skriva fortare haha
Men man tog tillfällena i akt när man jobbar en hel sommar i en bowlinghall typ.. Brukar va ganska tunt med folk som kommer o spelar då så.. man fick ju sitta o knappra sönder tangentbord för att fördriva tid

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
Så, vem tar på sig uppgiften att sammanställa en sweclockers-top10 lista?

Jag orkar iaf inte bara för att jag skapade tråden...;):D

Permalänk
Medlem

Top3 duger väl ?

1. Halldin
2. intelligens
3. andreasdr

Reserverar mig för eventuella fel

Permalänk
Hedersmedlem

http://users.one.se/liket/svorak/
--- det som räknas ---
Att skriva denna post, bortsett från tiden, tog 5 minuter, inkl. MÅNGA feltryckningar.
--- /det som räknas ---
Man lär sig dock!

Att skriva om ovanstående text med "se"-layouten (URL inte inräknad eftersom den var copy/paste) tog under 11 sek...

Edit: Jag börjar lära mig. Det tar dock sin tid att skriva ännu... Nåja, jag har ju skrivit QWERTY i ~10 år.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem

160 :p.

Har sysslat med datorer sedan 8088:ans dagar :).
Har helt fel fingersättning, kan inte använda "rätt" fingersättning, får väldigt ont i axlarna om jag försöker, så jag kör vidare på min slapparstil :).

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

393

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.