Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Intressant att se att priset skiftar lite. 599:- för spel är inte alls illa nu med dagens tokhöga dollar.

Är förresten lite intresserad av Horis kontroller om den är bra: http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-wired-controller-179...
Priset är lockande, sladd kan jag leva med och Hori tillverkar ibland riktigt bra saker.

Verkar rätt instabilt. Samtidigt är det ju vad spel på Steam också kostar, och då är det en låst digital licens som inte går att sälja vidare med.

Kommer boka om ifall jag hittar billigare priser men känner mig annars nöjd med vad jag får betala. Har ett 128GB microSD-minneskort som kommer användas till om jag inte hinner hitta något annat användningsområde innan lansering för den. Vad gäller lagring så stödjer Switch upp till 2TB, dock finns inte så stora minneskort på marknaden ännu: http://www.nintendolife.com/news/2017/01/nintendo_switch_memo...

Borde inte vara något dåligt köp, den är ju officiellt supportad med. Utformningen påminner mycket om Xbox One-kontrollern, skulle nog ligga riktigt bekvämt i mina händer iallafall. Bättre pris än Nintendos egna, även om jag räknar med att priserna bör jämna ut sig bara lanseringen närmar sig och lanseringen har skett. Den där JoyGrip-kontrollen ser inte så bekväm ut i mitt tycke, så kommer behöva en annan kontroller oavsett skulle jag tro. Bakåtkompatibilitet med Wii U's Pro-kontroller hade gillats men riktigt så kul lär det nog inte bli. :/

Permalänk

BOTY handheld gameplay Nu är videon i bara 30fps men ser väl ut att flyta rätt bra, tittade inte igenom så noga.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Själv tror jag nog jag avvaktar med köp då det enda spelet vid launch jag är intresserad av är Zelda. Får se hur stor skillnaden är mellan Wii U och Switch versionen, var ju inte imponerad av prestandan på E3 demot men förhoppningsvis så har det blivit bättre.
Får se vad Digital Foundry visar sen närmare släpp

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mudde:

Intressant att se att priset skiftar lite. 599:- för spel är inte alls illa nu med dagens tokhöga dollar.

Är förresten lite intresserad av Horis kontroller om den är bra: http://www.game.co.uk/en/nintendo-switch-wired-controller-179...
Priset är lockande, sladd kan jag leva med och Hori tillverkar ibland riktigt bra saker.

Skrivet av anon5930:

Verkar rätt instabilt. Samtidigt är det ju vad spel på Steam också kostar, och då är det en låst digital licens som inte går att sälja vidare med.

Kommer boka om ifall jag hittar billigare priser men känner mig annars nöjd med vad jag får betala. Har ett 128GB microSD-minneskort som kommer användas till om jag inte hinner hitta något annat användningsområde innan lansering för den. Vad gäller lagring så stödjer Switch upp till 2TB, dock finns inte så stora minneskort på marknaden ännu: http://www.nintendolife.com/news/2017/01/nintendo_switch_memo...

Borde inte vara något dåligt köp, den är ju officiellt supportad med. Utformningen påminner mycket om Xbox One-kontrollern, skulle nog ligga riktigt bekvämt i mina händer iallafall. Bättre pris än Nintendos egna, även om jag räknar med att priserna bör jämna ut sig bara lanseringen närmar sig och lanseringen har skett. Den där JoyGrip-kontrollen ser inte så bekväm ut i mitt tycke, så kommer behöva en annan kontroller oavsett skulle jag tro. Bakåtkompatibilitet med Wii U's Pro-kontroller hade gillats men riktigt så kul lär det nog inte bli. :

Glöm ej dock att officiella Pro kontrollern har HD Rumble, NFC och Gyro!

"Nintendo Switch Pro Controller:
Take your game sessions up a notch with the Pro Controller. Includes motion controls, HD rumble, built-in amiibo functionality, and more."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Jag själv kommer avvakta på att köpa ett MicroSD kort tills man får reda på om Switchen har UHS-II eller ej!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tinardirith:

BOTY handheld gameplay Nu är videon i bara 30fps men ser väl ut att flyta rätt bra, tittade inte igenom så noga.

https://www.youtube.com/watch?v=GC8MVY5zzAI

Nu hoppades jag mest fram men såg ut att flyta på rätt bra iallafall.

Skrivet av TraxMate:

Själv tror jag nog jag avvaktar med köp då det enda spelet vid launch jag är intresserad av är Zelda. Får se hur stor skillnaden är mellan Wii U och Switch versionen, var ju inte imponerad av prestandan på E3 demot men förhoppningsvis så har det blivit bättre.
Får se vad Digital Foundry visar sen närmare släpp

Hehe jo, med det som presenterats hitills för lanseringen så är det ju egentligen bara Zelda som sticker ut. Nu kommer det vara mer än tillräckligt för mig men hade verkligen varit fint om nya Mario-spelet eller iallafall Mario Kart 8 Deluxe också varit med vid lanseringen.

Jämförelser av utgåvorna kommer verkligen bli intressanta, jag skulle inte bli förvånad om Wii U-utgåvan presterar bättre än folk förväntat sig. Samtidigt lär Nintendos fokus ligga på Switch, frågan är hur pass väl SoC'en duger bara.

Skrivet av tyvar1:

Glöm ej dock att officiella Pro kontrollern har HD Rumble, NFC och Gyro!

"Nintendo Switch Pro Controller:
Take your game sessions up a notch with the Pro Controller. Includes motion controls, HD rumble, built-in amiibo functionality, and more."

Hm, kan ju vara värt att kosta på iallafall en sån ändå.

Skrivet av tyvar1:

Jag själv kommer avvakta på att köpa ett MicroSD kort tills man får reda på om Switchen har UHS-II eller ej!

Några fördelar med UHS-II bortsett från hastigheter? Mitt 128GB-minneskort verkar vara UHS-1. Samsung Evo+.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Nu hoppades jag mest fram men såg ut att flyta på rätt bra iallafall.

Hehe jo, med det som presenterats hitills för lanseringen så är det ju egentligen bara Zelda som sticker ut. Nu kommer det vara mer än tillräckligt för mig men hade verkligen varit fint om nya Mario-spelet eller iallafall Mario Kart 8 Deluxe också varit med vid lanseringen.

Jämförelser av utgåvorna kommer verkligen bli intressanta, jag skulle inte bli förvånad om Wii U-utgåvan presterar bättre än folk förväntat sig. Samtidigt lär Nintendos fokus ligga på Switch, frågan är hur pass väl SoC'en duger bara.

Hm, kan ju vara värt att kosta på iallafall en sån ändå.

Några fördelar med UHS-II bortsett från hastigheter? Mitt 128GB-minneskort verkar vara UHS-1. Samsung Evo+.

Jo jag kommer garanterar skaffa Pro kontrollen. Rumble HD verkar faktiskt riktigt coolt! Kommer nog bara använda Joy-Con kontrollerna när jag är on the go!

Är nog bara hastigheter! Är rätt så mycket högre. Läshastighet: 275 MB/s, Skrivhastighet:100 MB/s på en SanDisk Extreme Pro UHS-II
och Läshastighet: 95 MB/s, Skrivhastighet: 90 MB/s på en SanDisk Extreme Pro UHS-I

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har bokat en switch red/blue neon, pro kontroll och zelda. Valet har stått mellan o vänta på switch eller köpa en 3ds. Tror jag gjort det rätta valet iaf

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Inaktiv

Denna bild är rätt intressant faktiskt, senast Nintendo släppte en handhållen konsol med en skärm var Gameboy Micro. Här är de sida vid sida, nog har det hänt en del under åren:

http://www.nintendolife.com/news/2017/01/gallery_heres_what_t...

Personligen gillade jag konceptet med två skärmar som DS införde så lite synd att Switch backar. Samtidigt gör det portandet och utvecklandet lättare också, så finns nog fördelar. Driva en skärm är mycket nog på batteri.

Skrivet av tyvar1:

Jo jag kommer garanterar skaffa Pro kontrollen. Rumble HD verkar faktiskt riktigt coolt! Kommer nog bara använda Joy-Con kontrollerna när jag är on the go!

Är nog bara hastigheter! Är rätt så mycket högre. Läshastighet: 275 MB/s, Skrivhastighet:100 MB/s på en SanDisk Extreme Pro UHS-II
och Läshastighet: 95 MB/s, Skrivhastighet: 90 MB/s på en SanDisk Extreme Pro UHS-I

Får hoppas priserna sjunker snart nog bara.

Bra hastighetsökningar ändå. Kan inte direkt säga att mitt Evo+ imponerat, vilket kanske mest har att göra med att SD-adaptern jag har är brutalt gammal.
Förr eller senare blir det ändå ett större minneskort, får gärna bli något snabbare då.

Skrivet av Gloremir:

Jag har bokat en switch red/blue neon, pro kontroll och zelda. Valet har stått mellan o vänta på switch eller köpa en 3ds. Tror jag gjort det rätta valet iaf

Nice! Finns det fler som hunnit boka?

3DS är ju billigare och har redan ett stort spelbibliotek samtidigt, men framåt så kommer ju spel dyka upp på Switch också förstås.
Finns en hel del spel som gärna får dyka upp igen på Switch i uppdaterat format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Denna bild är rätt intressant faktiskt, senast Nintendo släppte en handhållen konsol med en skärm var Gameboy Micro. Här är de sida vid sida, nog har det hänt en del under åren:
http://images.nintendolife.com/news/2017/01/gallery_heres_what_the_nintendo_switch_looks_like_from_almost_every_angle/attachment/17/original.jpg
http://www.nintendolife.com/news/2017/01/gallery_heres_what_t...

Personligen gillade jag konceptet med två skärmar som DS införde så lite synd att Switch backar. Samtidigt gör det portandet och utvecklandet lättare också, så finns nog fördelar. Driva en skärm är mycket nog på batteri.

Får hoppas priserna sjunker snart nog bara.

Bra hastighetsökningar ändå. Kan inte direkt säga att mitt Evo+ imponerat, vilket kanske mest har att göra med att SD-adaptern jag har är brutalt gammal.
Förr eller senare blir det ändå ett större minneskort, får gärna bli något snabbare då.

Nice! Finns det fler som hunnit boka?

3DS är ju billigare och har redan ett stort spelbibliotek samtidigt, men framåt så kommer ju spel dyka upp på Switch också förstås.
Finns en hel del spel som gärna får dyka upp igen på Switch i uppdaterat format.

Jo visst är 3ds billigare och har många spel. Men en sådan skulle jag aldrig spela hemma med. Utan bara när vi är iväg.
En switch därimot ser jag inga problem med att använda hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

http://images.nintendolife.com/news/2017/01/gallery_heres_what_the_nintendo_switch_looks_like_from_almost_every_angle/attachment/17/original.jpg

Typ 40% bredare.
De kunde iaf försökt försöka göra så skärmen kunde sträcka sig ända fram till kontrollerna, dvs eliminera de svarta sidokanterna.
många har ju gnällt att den känns för bred men blev förvånade att den var tunnare än vad de förväntade sig.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Ni som är oroliga för att inte få tag i ett exemplar av The Legend Of Zelda Limited Editon så kan ni nog vara lugn eftersom att det verkar som att många återförsäljare har fått in mer en nog så det ska täcka förhandsbokningarna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vasslepulver:

Ni som är oroliga för att inte få tag i ett exemplar av The Legend Of Zelda Limited Editon så kan ni nog vara lugn eftersom att det verkar som att många återförsäljare har fått in mer en nog så det ska täcka förhandsbokningarna

Ginza sänkte till 899kr för denna utgåva, blev att boka den istället.

https://www.ginza.se/product/369411/

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ginza sänkte till 899kr för denna utgåva, blev att boka den istället.

https://www.ginza.se/product/369411/

Oj vilket pris! vilken tur att du hann förhandsboka där för såg att det var slutsålt nu redan haha!

Permalänk
Medlem

Hann också med att få mig en Limited Edition från ginza
Sugen på att boka en switch men resonerar med mig själv om det är värt att beställa inrikes, få på release dagen men hosta upp 400:- extra. Har ett Wii U och Zelda bokad sedan länge så behöver inte switchen för att spela direkt.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ett flertal har nu fått rätt pris Ginza 3990:-, komplett 3990:-, Inet 3695:- de har redan slut på första förboknings leveransen! Spel och sånt 3599:- hade ett 70 tal kvar på den röd/blå och är billigast men frakten koster 89:-

Så vill man ha den vid release så förhandsboka nu.

Ps avbeställde min från komplett 3990:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ett flertal har nu fått rätt pris Ginza 3990:-, komplett 3990:-, Inet 3695:- de har redan slut på första förboknings leveransen! Spel och sånt 3599:- hade ett 70 tal kvar på den röd/blå och är billigast men frakten koster 89:-

200 över vad jag trodde från början. Så inte så illa då

Visa signatur

Permalänk

Om ni inte av någon anledning skulle hinna att boka på någon av ovanstående sida så chattade jag precis med Spelbutiken och dom sa att dom hade väldigt många Nintendo Switch konsoler kvar som bara väntar på att bli förhandsbokade

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gloremir:

Jo visst är 3ds billigare och har många spel. Men en sådan skulle jag aldrig spela hemma med. Utan bara när vi är iväg.
En switch därimot ser jag inga problem med att använda hemma

Sant, 3DS är ju inget man sätter sig och spelar med i soffan som med en stationär konsoll. Dock uppskattar jag min när jag ser någon film eller tvserie för att spela en stund. Switch blir betydligt mer flexibel där.

Hoppas bara att spelutbudet växer fort nog bara. Ett spel som jag måste skaffa till min är Switch-versionen av Stardew Valley. Har spelet på PC redan men vill ha en portabel utgåva med.

Skrivet av DST:

Typ 40% bredare.
De kunde iaf försökt försöka göra så skärmen kunde sträcka sig ända fram till kontrollerna, dvs eliminera de svarta sidokanterna.
många har ju gnällt att den känns för bred men blev förvånade att den var tunnare än vad de förväntade sig.

Jämfört med Wii U's Gamepad är den ju rätt slimmad redan. Själva panelen kan nog behöva en del utrymme på insidan också. Stora frågan är hur den känns att hålla i längre stunder, ingen portabel konsol förutom Game Boy har känts bra i mina händer. I värsta fall får man dra fram stativet och använda en kontroller, om man nu har någon yta att använda då.

Skrivet av Vasslepulver:

Oj vilket pris! vilken tur att du hann förhandsboka där för såg att det var slutsålt nu redan haha!

Jag måste ha fått något av de sista exemplaren, fått orderbekräftelse så bör vara lugnt. Priset känns rimligare än de 1400kr övriga butiker vill ha. Kastade iväg en beställning så fort jag fick Prisjakts bevakningsmail. Trodde det var 1-50kr innan jag såg att det var en sänkning på nästan 500kr.

Skrivet av Segge:

Hann också med att få mig en Limited Edition från ginza
Sugen på att boka en switch men resonerar med mig själv om det är värt att beställa inrikes, få på release dagen men hosta upp 400:- extra. Har ett Wii U och Zelda bokad sedan länge så behöver inte switchen för att spela direkt.

Härligt!

Wii U-utgåvan var den jag tänkte prioritera med men fick bli en Switch med. Känns som Switchen blir lättare att motivera i sommar då fler spel dyker upp då.

Skrivet av Tiamat:

CDON har höjt priset med såg jag, igår när jag bokade min var de nere på 3490kr. Nu är det en bit över 3600kr. Ett jäkla hoppande i priser även på spelen, märkte det samtidigt som jag beställde då igår.

Känns, för min del, som jag fått till en rätt bra deal. 3490kr inkl frakt för Switch Grey och Zelda: Breath of the Wild Limited/Collectors Edition för 899kr. Nu vill jag ju egentligen ha Master Edition men den säljs tyvärr inte här. Och lär nog inte vara lätt att hitta i USA heller.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Nu vill jag ju egentligen ha Master Edition men den säljs tyvärr inte här. Och lär nog inte vara lätt att hitta i USA heller.

Master's var slutsåld i USA på ett par minuter.

En annan rolig grej är att webhallen har 3698:- vs komplett 3990:- är ju samma ägare.

Update: Har kollat lite på vad som ingår i de 3 st, versionerna jag hittade.

Masters edition som går endast att köpa i USA (kan köpas på ebay dyrt)

Special edition

EU edition

Skillnaderna på versionerna: special edition har med Zelda väskan men inte svärd statyn. EU edition har med svärdet men inte zelda väskan, kartan eller myntet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jämfört med Wii U's Gamepad är den ju rätt slimmad redan. Själva panelen kan nog behöva en del utrymme på insidan också. Stora frågan är hur den känns att hålla i längre stunder, ingen portabel konsol förutom Game Boy har känts bra i mina händer. I värsta fall får man dra fram stativet och använda en kontroller, om man nu har någon yta att använda då.

jupp, jag orkar inte hålla i min samsung tab 3 8" som är ju super duper mega tunn jämfört med Switchen i mer än några min, spec om man ligger i sängen å håller den över sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sant, 3DS är ju inget man sätter sig och spelar med i soffan som med en stationär konsoll. Dock uppskattar jag min när jag ser någon film eller tvserie för att spela en stund. Switch blir betydligt mer flexibel där.

Hoppas bara att spelutbudet växer fort nog bara. Ett spel som jag måste skaffa till min är Switch-versionen av Stardew Valley. Har spelet på PC redan men vill ha en portabel utgåva med.

Ett spel jag verkligen väntar på, är xenoblade cronicles 2.

1 an var grym + X verisionen var det inge fel på heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om den kommer att kunna användas som en surfplatta också?
Jobbar till sjöss och vill då kunna spela lite och ibland titta på film eller slösurfa. Hade ju varit bra om det går att kombinera detta med en enhet samtidigt som det blir lättare att motivera ett inköp.

Permalänk
Medlem

Tvekade smått på om det är något vettigt att tala om, men detta är det senaste från ryktes-tåget på Neogaf/Reddit: Nintendo har tillverkat en variant/dev.kit med rejäl hårdvara i dockan. Spännande oavsett!

Switch SCD to potentially have 8GB ram, 3.5 teraflop 1060 class gpu...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Arditi: Riktig najs men 2000 ex lol

Länk

Permalänk
Medlem

Var lite tveksam till köp på release tills trailern för Zelda kom på slutet, huja, det blir ett köp.

Nu är bara frågan, eftersom den blir regionslös, kommer det vara endast en version av spelet så att det går att välja japanska röster och engelsk text precis som i trailern? Bara att hålla tummarna..

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

@Pelleboj: Det ryktas om att de japanska rösterna skall finnas tillgängliga på samtliga utgåvor utav BotW- inget som är bekräftat dock.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

haha, hur fasiken skulle man ha orkat hålla en sån dära best.
Hade varit sjukt om de släppte en sån tegelsten, ut till retail, eftersom den hade varit helt jäkla meningslös.

Visa signatur

Permalänk

Vad kan det vara man måste köpa för att få en UK Switch att fungera i Sverige? Räcker det med adapter?
För isf finns den rätt billigt här:
£198.50
https://www.gameseek.co.uk/pd/Vidww4tgNSwitch/Nintendo-Switch...-
Frakt tillkommer såklart, men det är ändå rätt stor skillnad!

Läste på lite till och dom verkar inte vilja skicka till utlandet. Kanske går att smöra lite till supporten?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Kingcool88:

Vad kan det vara man måste köpa för att få en UK Switch att fungera i Sverige? Räcker det med adapter?
För isf finns den rätt billigt här:
£198.50
https://www.gameseek.co.uk/pd/Vidww4tgNSwitch/Nintendo-Switch...-
Frakt tillkommer såklart, men det är ändå rätt stor skillnad!

Läste på lite till och dom verkar inte vilja skicka till utlandet. Kanske går att smöra lite till supporten?

Läste detta på den sidan:

Skrivet av :

International Delivery

We are pleased to be able to ship items of upto 2kg of weight to anywhere in the world. Where we can, we will also send items that weight above 2kg. Please note that if you try to buy an item from outside the UK that weighs more than 2kg, then this may will be removed from your basket at checkout. It varies from country to country however we can deliver to most European destinations parcels that weigh upto 15kg

Vad väger nintendo switch boxen?