Razer Deathadder Elite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segmonsson:

Det är detta som är så jävla konstigt. Jag tror inte grejerna är skit utan att det verkar att vara något galet i antingen produktion eller kvalités kontrollerna. Har flera polare som har Razer headsets. Några år gamla som dunkar på som om dom vore nya? En kompis har ett arctosa som har köpte när det kom (2008?) som har fortfarande kör med. Något är knas i alla fall.

Tycker de är mest plastigt skit.. Även i de högre prisklasserna. Samma gäller deras tangentbord. Deras möss däremot är inte mer plastiga än andra möss och något säger mig att de flesta går enbart på rykte när de uttalar sig om just deras möss.

Skrivet av Mogwaii:

Nej . Tror du jag e dum i huvet?, jag har hållt på med datorer sen 15 års åldern och är 40år nu. Tror jag vet vad jag får och inte får MEN Razor menar att jag själv får rengöra musen , men eftersom damm samlas framför linsen och då måste jag demontera den själv och då ryker garantin.

Till och med inet höll med mig om att detta är sjukt , förövrigt inet som fick beskedet av razor men inet sålde en ny mus av annat märke till inköpspris till mig. Sen slängde jag razor skitet.

Trots detta så verkar du ha gjort ett amatörmisstag. Självfallet ryker garantin om du öppnar musen.. Det säger väl sig själv eftersom företaget inte kan garantera att du inte förstört något. Att garantin inte gäller damm heller innanför musen är även det en självklarhet eftersom det inte är fabriksfel utan snarare resultatet att du inte håller rent runt din mus.

Skrivet av Nico.v:

Äger själv en Deathadder sen flera år tillbaka men inte använt den mycket alls, dock nu till vardags. Den har sjuka problem med att hålla rätt Hz utan att hoppa runt eller komma dit den ska, Deathadder gillar säga "1000Hz Polling Rate in all moments" etc etc, men vid test så har den inte konstant Hz mätning utan fallerar på flera punkter - jämfört med IE 3.0 och 5K så är Hz mätningen på Deathadder åt skogen.
Trots inaktiverad Mouse Acceleration så känns de som att Deathaddern får för sig att accelera pga ojämn Hz.

Körde Qpad 5k som min vän fick ta över då han använde sin dator mer än mig, saknar den musen varje dag när jag väl sitter vid min egna dator, har haft sjukt många möss men Deathadderns sensor är inte speciellt rolig, precist arbete är svårt.

Använt:
Ikari, IE 3.0, 5K, G5, G5v2, G7, Mx518, G400, Copperhead(Inge bra), Mamba, Naga(bra för mmorpg).
Säkert glömt en eller två till men, kan bara säga att Deathadderns sensor är mer reklam än funktionalitet, speciellt i snabba FPS spel.

Låter som ett problem med exemplaret. Har inga som helst problem med min DA.. eller mina tidigare (förutom en DA 2013 där jag lyckades knäcka brytaren för vänstermusknapp på något vänster).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej, jag tror du har otur när du tänker. Ska du slänga en mus spelar det väl ingen roll om garantin ryker? Du hade kunna rengöra musen och gett/sålt musen till någon som inte lever i en sanitär olägenhet.
Glöm dessutom inte att du har tre års reklamationsrätt i Sverige och är inte beroende av garanti.

Till den allmänna debatten. Min Mamba som ersatte en Deathadder är inne på sitt 7:e levnadsår... det enda som slutat fungera är batteriet. Den används dagligen - som mus, inte som murbräcka.

För mig ska en produkt fungera 100%, ska inte behöva dela o rengöras för att fungera.
Då kastar jag den , tid och fungerande produkter är värt mer för mig än pengar. O sälja eller ge bort en defekt produkt kommer jag Aldrig göra.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mogwaii:

För mig ska en produkt fungera 100%, ska inte behöva dela o rengöras för att fungera.
Då kastar jag den , tid och fungerande produkter är värt mer för mig än pengar. O sälja eller ge bort en defekt produkt kommer jag Aldrig göra.

Då får du skylla dig själv. Det är inte en defekt produkt bara för att det kommer in damm i den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då får du skylla dig själv. Det är inte en defekt produkt bara för att det kommer in damm i den.

Jo , när man måste bryta plombering för att kunna rengöra är den defekt enligt mig och kaseras.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Hur Razers produkter kan vara så dyra när de har så låg kvalitet är ofattbart. Den första Deathadder jag köpte var den första generationen, den började dubbelklicka efter drygt 2 år, fick pengarna tillbaka. Köpte en Respawn därefter som även den började dubbelklicka efter ett tag, den ligger nu och skrotar efter jag råkade paja den i ett försök att laga den. Nu sitter jag på en Steelseries Kana som jag köpte på Cdon för drygt 1 år sedan för 99kr och har inte haft några problem med den förutom att det inte är den skönaste musen.

Då formen på min Kana som sagt inte var så skön tänkte jag att jag ger Deathadder Chroma en chans. Första exemplaret jag fick var högerklicken lös (glapp mellan klickswitchen och skalet). Skickade in den och fick en ny. Samma sak på den nya musen. Helt otroligt dåligt. Valde pengarna tillbaka. Aldrig mer köper jag en Razerprodukt.

Edit: Förövrigt väldigt besviken på deras gummigrepp på sidorna på chroman. Enligt dem ska det ge mer grepp men jag tyckte helt tvärt om. Sämre grepp än tidigare Deathadders...

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Och då var det typ x antal timmar dagligen som du använde den?

Jag köpte min första Deathadder 2007, den gick sönder 2009, vilket innebar att jag fick en ny på garanti, som i sin tur gick sönder 2011, som jag än en gång fick utbytt på garanti.

Den trejde gick sönder förra året någon vecka innan Elite's lansering, och då hade det gått 5 år, så då fick jag för första gången betala för en ny Deathadder, då fick det bli en Elite.

Ska bli intressant att se hur länge denna håller.

Har provat ett par andra möss här och var, men jag har inte riktigt hittat något som passar bättre i handen än Deathaddern, vilket kan vara en vanesak.

Kanske borde testa qpad om-75an?
Otroligt skön att använda, inte hittat något som är i närheten av lika bekvämt att använda och det är efter att ha haft 4 olika möss

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Grattis, större chans att vinna på lotto när det gäller Razer!

Vet inte riktigt.. Har aldrig tur annars när det kommer till RNG

Skrivet av Devildoll:

Och då var det typ x antal timmar dagligen som du använde den?

Jag köpte min första Deathadder 2007, den gick sönder 2009, vilket innebar att jag fick en ny på garanti, som i sin tur gick sönder 2011, som jag än en gång fick utbytt på garanti.

Den trejde gick sönder förra året någon vecka innan Elite's lansering, och då hade det gått 5 år, så då fick jag för första gången betala för en ny Deathadder, då fick det bli en Elite.

Ska bli intressant att se hur länge denna håller.

Har provat ett par andra möss här och var, men jag har inte riktigt hittat något som passar bättre i handen än Deathaddern, vilket kan vara en vanesak.

Jag använde/använder Razer produkterna dagligen. Flera timmar. Plugg, spel, film, surfande och dem används. Mamban använde jag t.o.m. på HTPCn ett tag

Jag förstår inte ens hur du fick ut det på garantin?

Den paja 09 när du köpte den 07. Du fick en ny med ett nytt garanti? När jag lämnar in grejer så gäller fortfarande garantin från dagen jag köpte den och återställs inte :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag förstår inte ens hur du fick ut det på garantin?

Den paja 09 när du köpte den 07. Du fick en ny med ett nytt garanti? När jag lämnar in grejer så gäller fortfarande garantin från dagen jag köpte den och återställs inte :S

Webhallen är väl sjysta, antar jag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Låter som ett problem med exemplaret. Har inga som helst problem med min DA.. eller mina tidigare (förutom en DA 2013 där jag lyckades knäcka brytaren för vänstermusknapp på något vänster).

Det är bara att kolla tester och recensioner som går igenom Hz, sensorn håller inte vad den lovar

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Det roligaste och underligaste man läser om kritikerna i tråden är att dom fortsätter köpa Razer produkter trots dom köpt 3-5 möss som gått sönder. Är man så blåst att man fortsätter köpa nått som man hatar och går sönder så får man juh faktiskt skylla sig själv. Ägt flertal Deathadder som aldrig strulat.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

@Kenneth

Har du testat Qpad 8K Optical? Undrar vilken som är störst (och bäst). Har en Razer Deathadder nu och skulle behöva en större mus.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Testpilot

Förstår inte alls folk problem med Razer. Kan inte ägt en nyare produkt från dem (2012+).
Äger själv ett Blackwidow 2012, Blackwidow Chroma Tournament Ed, Orbweaver Chroma, DeathAdder Chroma och innan dess hade jag en vanlig DeathAdder.

Brytarna är kalas sköna, byggkvalitén är riktigt mysig och Synapse är i mitt tycke den bästa mjukvaran sett till vad konkurrenterna erbjuder.

Om något så avskyr jag SteelSeries och Roccat. Plastigare skräp får man leta efter... Gick igenom 3st 6GV2 som dog spontant utan anledning helt och hållet innan jag fick pengarna tillbaka.
Corsair har inte varit speciellt trevliga heller då mitt K70 OCH min M65.as LED lampor slutade fungera spontant en efter en - Gick även här igenom 2 byten innan jag till slut sålde skiten.

Neh, märken jag personligen kan slå på trumman för är just Razer och Logitech. Ingen av deras produkter har pajat för mig spontant. Tar väl handom min saker och förväntar mig att om jag köper en mus/ett tangentbord så ska det hålla minst 2-3 år utan att börja självdö - Vilket produkter från dessa 2 företag klarat med råge!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Förstår inte alls folk problem med Razer. Kan inte ägt en nyare produkt från dem (2012+).
Äger själv ett Blackwidow 2012, Blackwidow Chroma Tournament Ed, Orbweaver Chroma, DeathAdder Chroma och innan dess hade jag en vanlig DeathAdder.

Brytarna är kalas sköna, byggkvalitén är riktigt mysig och Synapse är i mitt tycke den bästa mjukvaran sett till vad konkurrenterna erbjuder.

Om något så avskyr jag SteelSeries och Roccat. Plastigare skräp får man leta efter... Gick igenom 3st 6GV2 som dog spontant utan anledning helt och hållet innan jag fick pengarna tillbaka.
Corsair har inte varit speciellt trevliga heller då mitt K70 OCH min M65.as LED lampor slutade fungera spontant en efter en - Gick även här igenom 2 byten innan jag till slut sålde skiten.

Neh, märken jag personligen kan slå på trumman för är just Razer och Logitech. Ingen av deras produkter har pajat för mig spontant. Tar väl handom min saker och förväntar mig att om jag köper en mus/ett tangentbord så ska det hålla minst 2-3 år utan att börja självdö - Vilket produkter från dessa 2 företag klarat med råge!

Det är väl samma problem som folk har med AMDs drivrutiner. Själv har man absolut inga problem alls varken med Deathadder eller med AMDs drivrutiner (innan jag bytte till mitt GTX 970). De gånger jag behövt byta ut mina är när jag själv klumpigt sabbat dem. Roccat är plastigt skräp men de kostar därefter också. Steelseries möss lider av enorma problem med deras sensor och firmware. Framförallt på deras Rival 300 och 100. Däremot Corsairs tangentbord har jag inget att klaga på. Har suttit med mitt Corsair K65 i snart ett halvår och allt fungerar prima. Det enda jag stör mig på är dess förmåga att dra ström ur USB uttaget trots att datorn är av.. vilket gör att RGBn lyser även om datorn är av. Som tur var så går finns det en knapp för RGB belysningen på tangentbordet. Logitech ligger mig varmast om hjärtat och därför gör det mest ont att se hur de blivit.. De har gått ifrån vad spelarna vill till att gå emot vad de tror att småbarnen vill ha. Alltså UFOn.

Skrivet av Nico.v:

Det är bara att kolla tester och recensioner som går igenom Hz, sensorn håller inte vad den lovar

Samma sak kan man säga om de flesta märkena.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Samma problem här med deathadders och att de går sönder. Min första jag köpte höll längst av de, när den väl började få problem så köpte jag en ny för jag tycker det är den skönaste musen jag använt. Sen dess gick jag igenom 2 möss varav de höll 2 år var innan problem började dyka upp. Har även en kompis som köpte en rätt länge sedan som nu börjar få problem. Verkar som de som producerades tidigt hade högre kvalité än de senare.

Och nej jag misshandlar verkligen inte mina möss, är definitivt inte någon som rage'ar när jag spelar. Väldigt hög användning dock vilket förklarar lite då alla potentiella problem med kvalité dyker upp mycket snabbare.

Tror det är bristande quality control som är problemet personligen, därav många som inte har några problem alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Får nog bli en elite när min chroma dör kul att dem flyttat dpi switchen till ovansidan på musen! grattis det tog bara några år.. Är inget jag använder men gillar inte korkad design skulle vilja se nån byta dpi på den "on the fly".

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Hm, funderar på att köpa en sånhär när min qpad 5k dör, vi får väl se - Denna såg ju rätt trevlig ut iafllafall!

Permalänk

Använt dessa DA i många år utan problem och köpte mig nu en Elite.

Tyvärr så funkade den inte out of the box överhuvudtaget på win 10, utan var tvungen att först installera Da 2013 drivrutinen för att sedan göra lika med Synapse 2.0.

Fick alltså använda min gamla mus

Som många andra fick jag också problem med att Synapse inte kunde registrera produkten i början, utan krävde en
uppdatering av Synapse innan den började fungera.

Ang Synapse så blir jag lite kluven, jag tycker en mus ska fungera direkt man kopplar den i USB porten utan tillhörande programvara,
att man sedan inte kan configa den utan programvara är en annan sak.

Däremot så fungerade det utmärkt att ladda in min gamla DA 2013 config direkt till Eliten, som var sparad i Synapse.
Jag skulle inte klara mig utan on the fly sensitivity

I övrigt är jag mycket nöjd, konstruktionen är lite annorlunda på denna jämfört med DA 2013, musen är lite högre mitt på och jag
som har stora händer tycker att det blir bättre stöd .

Sedan ett litet irritationsmoment, gummit på sidorna är väl smått tilltaget och plasten på musen är lite väl hal, om man använder palmgrip dem hade kunnat göra texturen grövre, detta var lika på DA2013 också, men blev mycket bättre när ytskiktet blev lite
slitet.