StarCraft 2 tråden

Permalänk
Medlem

@langvisaren: börja med kampanjen om du inte kört den. kör därefter lite co-op mode. Kör därefter lite 2v2. Kör därefter lite archon mode och först då om du fortfarande är sugen kör 1v1.

Är mitt tips iaf. Detta gäller lotv då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av langvisaren:

Tänkte börja köra lite Starcraft igen men är riktigt kass. Några idéer på vilka banor och svårighetsgrader jag bör köra på för att få hyfsat realistiskt motstånd så jag sedan är redo att äntra laddern på lägsta nivån?

Gör som twinsen sa, sedan när du känner dig mer säker och har valt vad du vill spela(zerg, protoss eller terran) så surfar du in på reddit och går in på:

reddit.com/r/AllThingsProtoss
reddit.com/r/AllThingsTerran
reddit.com/r/AllThingsZerg

Och helt enkelt ställer frågor där.

Hoppas det hjälpte

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Är det SC 2 Battle chest man ska köpa eller? var innte på battle nets shop och där fansn det 3 eller mer olika versioner.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Är det SC 2 Battle chest man ska köpa eller? var innte på battle nets shop och där fansn det 3 eller mer olika versioner.

Mvh Dax

Beror vad du skall ha det till, men Legacy of the void är den senaste delen ifall du vill köra multiplayer är det denna.

https://www.icahemma.se/starcraft-ii-legacy-of-the-void-pcmac...

Vill du köra campaign så får du köpa varje del för sig tror jag, de första kostar väl 100-200kr st, alternativt hela serien för 60€ hos battle.net

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Tänkte starta igen med lite starcraft, ingen som vet vart man kan köpa Lotv billigt? (max 200kr )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Tänkte starta igen med lite starcraft, ingen som vet vart man kan köpa Lotv billigt? (max 200kr )

Går väl att köpa här då https://www.g2a.com/starcraft-ii-legacy-of-the-void-cd-key-gl...

Vet dock inte hur legit den sidan är. Sponsrar förvisso en hel del inom esport men, men. En liten heads up bara.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig när jag spelar, jag har en i5 6500k och ett gtx 970. Jag borde inte få spikes med dom delarna? eller? jag har sett att nån som pratat om att det är en bugg i spelet eller i hela version 3. Jag kör på 3.9 nå som känner till detta?

Permalänk
Skrivet av coffe09:

Det laggar för mig när jag spelar, jag har en i5 6500k och ett gtx 970. Jag borde inte få spikes med dom delarna? eller? jag har sett att nån som pratat om att det är en bugg i spelet eller i hela version 3. Jag kör på 3.9 nå som känner till detta?

Är det dålig fps du får? Isåfall, är det under hela spelet eller bara late game typ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillelito:

Är det dålig fps du får? Isåfall, är det under hela spelet eller bara late game typ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte hur jag skulle kunna förbättra fpsen isåfall. Ja det är under helka gamet. Blixxard säger att det kan vara min update på ljudkortet vilket jag nu idag har uppdaterat, samma problem. De sa också att logitech gaming someware kunde ha påverkan (stänger jag av det börjat mitt tagentbord blinka (logitech g810) Jag vet liksom inte vad jag ska göra. Det känns som oavsett vad jag gör så kvarstår problemet.....