Permalänk
Medlem

Dags för uppgradering

Tjena!

Efter ett miserabelt försök att spela Witcher 3 igår kom jag fram till att det är dags att unna sig en ny dator. Var dock väldigt länge sedan jag senast byggde en dator så känner att jag behöver lite hjälp. Är ute efter en rätt så framtidssäker rackare som kan lira senaste spelen på hööög grafik. Har väll en bugdet på runt 15tkr men om någon del behöver bytas ut är jag väll redo att lägga till en tusing eller så! Satt och försökte bygga ihop något på inet och kom fram till följande -

Ser det rimligt ut?

Tack på förhand,
Aspre

P.S. Ruskigt taggad på t-shirten

Permalänk
Medlem

Kom på att den där kylaren troligtvis är för stor för chassit och att https://www.inet.se/produkt/5320051/be-quiet-pure-rock-slim#s... isåfall är lite rimligare

Permalänk
Medlem

Ser bra ut förutom grafikkortet. Den har Nvidias egna kylsystem som suger enormt. De blir varma och låter mycket, så se till att köpa en från tex Msi, Palit, Asus, Gigabyte som har minst 2 fläktar och stor kylfläns.
Jag tror den som heter Dual är nått liknande den du valde fast med två fläktar, men det finns bättre alternativ som kyler bättre

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Pure Rock ska vara 155 mm och define s ska klara 180mm så det borde gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define Compact, Ryzen 7 7700, 32GB, Sapphire 9070, Seasonic 650W Gold