MSI Gaming Laptop - Underpresterar grovt? (Spec i tråden!)
Hej!
Har en MSI Gaming Laptop jag köpte för vad jag misstänker vara ca. 1,5 år sedan.
I kortare drag består den av:
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970M (lite osäker på VRAM då systemdisplay bara visar det integrerade?)
CPU: Intel Core i7-4720HQ CPU @ 2.60GHz.
Moderkort: MSI GE72 2QF(?) SMBIOS 2.8, BIOS TYPE UFI
RAM: DDR3 8GB, vet inte riktigt vart jag hittar info om tillverkare osv :/
Operating System & Version: Windows 8.1, 64bit. Clean install. 6.3.9600 build 9600.
GPU Drivers: 378.49. Precis uppdaterat.
Problemet:
Det känns som att den underpresterar väldigt med tanke på vad som är i den.
Spelar för tillfället ganska mycket Overwatch. Har allting på "Low" (100% screen rendering) och snittar ungefär 60-90 FPS.
Har vänner med sämre laptops som lirar på runt stadiga 70 FPS trots att de har settings på "High".
Är säker på att Overwatch använder NVIDIA-kortet och inte det integrerade. Har valt det i NVIDIAs kontrollpanel. Har även försökt ändra lite inställningar här (läs: i nvidias kontrollpanel) som jag hittade via google. Det ökade kanske min FPS med 5-15 eller något, men ganska marginellt.
Jag bör väl ändå komma upp i lite högre FPS?
Kör för tillfället på en extern skärm då jag ogillar laptopsskärm-formatet (storlek). Kopplingen är ett HDMI-uttag från datorn med HDMI-sladd inkopplad i en HDMI>DVI-adapter som sedan sitter i skärmen. Kan det har något med det att göra?
Tusen tack på förhand för att hjälp!