Permalänk
Medlem

http://wotreplays.com/site/3289570#ruinberg-gqruel-kv-1s

Nå nu fick jag replays att funka
Första Kolobanov's och andra Radley's ikväll. Väldigt spännande match med en Type T-34 på motståndarsidan som höll på att rensa slätt i vårt team.

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

3k damage 9 kills i T-34an (tier 5an) de kändes väääldigt skakigt i slutet ^^

http://wotreplays.com/site/3303127#teams

Permalänk
Medlem
Skrivet av >D!nX<:

Snyggt! Det gick dock inte riktigt lika bra för de övriga tre sweclockarna. Men det verkar ha varit till din fördel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av >D!nX<:

Snacka om att bära laget! grymt

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

Fick tag i AMX 30 igår, dock så suger första vapnet. Fick lov att köra igenom AMX 13 90 innan den blir tier 9.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Börjar bli lite besviken på Wargaming och deras premium tanks. De är så jävla inkonsekventa och pengakåta.
Man kan väl säga att jag samlar på premium tanks och köper många utav dom. Inte alla men främst tanks i Tyska, Brittiska, Amerikanska och såklart Svenska trädet. Det händer att jag kan köpa en premium tank från någon av de andra nationerna men då får det vara något som är lite udda eller väldigt ovanligt.
Vad är det då jag klagar över? Jo när Wargaming körde julkalendern t ex fick man tillfälle att köpa ett par tanks som man missat de senaste åren. T ex E-25an som ju togs bort ur spelet för att den var alldeles för OP. Den var jag lite nervös att jag aldrig skulle få tag i så jag blev väldigt glad när den dök upp och nöp den direkt. Likaså gjorde jag med Pzkpfw 2 Ausf J, den låg ute en dag bakom en paywall på nästan tusen kronor. Alltså man köper guld för 900-nånting kronor och får tanken "på köpet" Nu liger P2J ute igen bakom en paywall och har gjort så i flera dagar. Samma sak var det med E-25an direkt efter nyår. Låg ute i flera dagar och nu har varenda jävel en E-25 o åker runt i. Wargaming urholkar värdet i tanksen. Folk köper ju inte tanks bakom en paywall om de inte är riktigt ovanliga och åtråvärda. Det gäller att hålla koll i premium storen varenda dag om man verkligen är seriös med sitt samlande och en ovanlig tank ska inte vara till salu mer än en dag per år i mitt tycke om man inte ska urholka deras värde.
Min P2J känns inte så jäkla speciell längre när den de senaste två månaderna legat ute i 4-5 dar o varenda snoris med pappas kreditkort sitter med en. För övrigt en anledning till att jag inte spelar med mina nyinköpa premium tanks förrän flera månader efter jag köpt dom för hur kul är det att hoppa in i en match bara för att upptäcka att det är 4 pers till i matchen som har samma vagn?

Kände verkligen att jag behövde skriva av mig om detta.

Vad tycker ni? Samlar ni också på tanks eller köper ni premium tanks överhuvudtaget?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

@The Slayer: Jag tycker också det känns fult att sälja vagnar som de erkänt är OP. Jag kan eventuellt gå med på att göra det EN dag vid jul eller så. Det får väl anses lite schysst att erbjuda fler chansen att skaffa OP tanks som några har nöjet att köra runt i. Men att sen sälja dem igen ett par dagar senare känns ju väldigt girigt av dem. Det är ju svårt att dra tillbaka vagnar de sålt för pengar så vi kommer ju aldrig slippa dem. På samma sätt som de inte vill ändra några egenskaper hos premiumvagnar till det sämre. Så de kommer förbli OP. Eller tills andra vagnar kommer ifatt.

Det jag nog irriterar mig mest på är hur de lanserat nya OP vagnar och sedan buffat ett par gamla. Känns inte som de tänkt igenom det helt men de sitter på mer statistik och data än vad jag gör så jag får väl anta att det finns något underlag för ändringarna.

Själv har jag inte tid att spela hälften av de premiums jag skaffat och då har jag inte så många. Det håller nere inköpen för min del. Även om jag sett ut några jag skulle vilja skaffa.

Permalänk
Medlem

Den där smått irriterande känslan av att blir skjuten av artilleri, från max HP: https://www.youtube.com/watch?v=DeD9ppnz_Fw

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Den där smått irriterande känslan av att blir skjuten av artilleri, från max HP: https://www.youtube.com/watch?v=DeD9ppnz_Fw

Jag hade väldigt flyt för 3 dagar sen. I mina 3 första games blev jag ihjäl skjuten av arty från fullt HP. Sen stängde jag av spelet för den dagen.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Nya patchen då!

Improved the mechanism of switching the camera to the observer (postmortem) mode:
first, the camera switches to the vehicles of the Platoon members

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Verkar som de har problem med servern nu för jag får inga kills trots att jag spelar otroligt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För er som missat en av de bästa t8 premium tanken i spelet (som jag hade) så säljs patrioten igen den här veckan.

https://eu.wargaming.net/shop/wot/specials/4086/

Permalänk
Medlem

Vad tycker alla om Objekt 252 som snart kommer släppas?

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Bra match

Kändes tveksamt på slutet om vi skulle klara det men ibland går det=)
Ganska nöjd med denna rundan:
http://wotreplays.com/site/3335794#stats

Permalänk
Medlem

Tre töntar i Jumboplatoon gör ett onödigt försök att ge sig på "The King of Jumbos", dvs jag. därmed blir dom alla sprängda i småbitar. Om inte Hand of God och Steel wall bevisar det, då vet jag inte.

Permalänk
Medlem

http://wotreplays.com/site/3364992#cliff-gqruel-rhm_-borsig_w...

Nytt rekord för mig i damage 7,3k. Man önskar ju att laget hjälpt lite mer till vinst men men.
Fick slut på AP rounds och klantade till det på slutet men nöjd ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Tre töntar i Jumboplatoon gör ett onödigt försök att ge sig på "The King of Jumbos", dvs jag. därmed blir dom alla sprängda i småbitar. Om inte Hand of God och Steel wall bevisar det, då vet jag inte.

http://image.prntscr.com/image/d63d0207168b4b22923dbf22a00d71b2.jpg

Varför kör du första skillen som BiA? BiA funkar bara om alla har 100%

Permalänk
Medlem

Jag är extremt emot att obj 252 ska släppas. Varför behlöver en tank ha 350mm effective upper plate på tier 8 och 220mm effective lower plate? Jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig från att tk obj 252 när jag ser dem. Ni kanske kan gissa hur frustrerande spelet är med WGs kassa beslut om OP-OP-Op premiums. Min senaste policy är att jag helt enkelt inte platoonar eller hjälper kamrater med obalanserade tanks. Någon gräns måste man sätta liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Varför kör du första skillen som BiA? BiA funkar bara om alla har 100%

Nästan inga skills funkar väl bra om dom inte är 100 procent? Crew i Jumbon kommer från nått annat och jag har inte bytt skills, var väl någon maskin tier 2-5 jag hade 2011 eller 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Nästan inga skills funkar väl bra om dom inte är 100 procent? Crew i Jumbon kommer från nått annat och jag har inte bytt skills, var väl någon maskin tier 2-5 jag hade 2011 eller 2012.

Vissa skills ökar i effektivitet ju högre %, så som repair, camo och snapshot. Andra funka bara om de är 100%, så som sixth sense, BiA och safe stowage

Adda Vindkall så hjälper jag dig IG

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag är extremt emot att obj 252 ska släppas. Varför behlöver en tank ha 350mm effective upper plate på tier 8 och 220mm effective lower plate? Jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig från att tk obj 252 när jag ser dem. Ni kanske kan gissa hur frustrerande spelet är med WGs kassa beslut om OP-OP-Op premiums. Min senaste policy är att jag helt enkelt inte platoonar eller hjälper kamrater med obalanserade tanks. Någon gräns måste man sätta liksom.

Haha! Nu blev jag sugen på att köpa en object 252u bara för att

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Vad tycker alla om Objekt 252 som snart kommer släppas?

Mvh

ser ju ut som en IS 6 ? tråkig tank..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ser ju ut som en IS 6 ? tråkig tank..

Tänkte mer eftersom den har armor som får t9 tanks att bli avundsjuka.

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet är att lower plate är alldeless för stark med tanke på upper plate, vanligtvis brukar det alltid vara en trade off t.ex. bra upper plate, kass lower plate, eller medioker lower och upper plate. Det roliga är att lower plate om den vinklar lite har samma effective thickness som ovinklad upper plate på vk45a och tiger II. Sedan är ju inte tanken omobil heller, den är i klass med is3 eller liknande. Med den sortens armor och kanon skulle den ha mobilitet som kv4 eller sämre enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Haha! Nu blev jag sugen på att köpa en object 252u bara för att

Köp den pls. Det som dock är bra med patch 9.17.1 är att de buffat vissa svaga tanks t.ex. vk45a vilken nu har sam a upper plate som tiger II och bättre lower plate. Däremot så är standard pen inte så bra, endast 200 mm AP och 245mm apcr eller något.

Permalänk
Medlem

F*n också!

Ace tanker, spartan, Steel Wall, Hand of God, High Caliber, Bruiser, mfl

3453 Damage / 2059 Assist / 2450 Dam blocked

Så har jag inte sista Heavy-missionet aktivt så jag missar det.

Jösses vad besviken jag är.

Permalänk
Medlem

Hah, mötte en obj 252 igår, inte ens med 244mm apcr så kan man penna lower plate om tanken vinklar lite. Om spelaren är bra så kan den vinkla för att bli immun mot många tier 8 vagnar som använder premium ammo med medioker pen. Visst har den två kupolar på toppen, men dessa är typ 170-180mm effective och relativt små.

Jag förstår inte hur denna tanken är balanserad alls. Den har armor, mobilitet, alpha, pen och gun handling som inte är så kass heller. Inte ens med premium ammo är det säkert att man kan spela ut den pga. lower plate som är 215-220mm *ovinklad*. Igår krävdes det 3 st kompetenta tier 8 mediums med guld ammo för att ta ut två noobs i 252/defender, och vi sköt konstant. Och ja, även jag använde guld ammo eftersom det fanns inget annat val. Vilken annan tier 8 hade kunnat tas ner utan något guld alls i den situationen. Och det är inte så att sidoarmor är dålig heller på 252/defender, mycket spaced armor och 100mm sidoarmor vid tracksen är inte så kasst heller! Sedan så blir man stressad, vem vill ta ett skott på 440 jämfört med 320 t.ex?

Denna tanken är inget annat än en kredit sink på tier 8, eftersom även de tier 8 tanksen med bra standard pen måste använda guld för att penna den frammifrån i lower plate. April kom tidigt i år från WG. Att "flanka" en obj 252 är inte helt enkelt heller då mobiliteten är bra mycket bättre än t.ex. kv4 och vk100p.

I en tier 8 så förväntas man inte att ta an en tier 9 eller 10 HT frammifrån, men det är absurt att man måster skjuta guld på en annan tier 8 *premiumvagn* i sin egen *icke premium *tier 8 HT eller MT med bra pen (och ja panther II har historiskt sett alltid haft bra pen, även med kanonen innan 9.17.1). Det är också sjukt att en tiger II, som har den bästa kanonen på tier 8 ska behöva använda apcr för att penna en obj 252/defender frammifrån i lower plate om den vinklar lite.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer helt med att Defender är lite för stark. Det är som en E5 i tier 8.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Defender är mycket för stark med tanke på att det är en premium tank för det första. Om man tyckte att tier 8 var kass innan pga. buffade is3 och is6 samr scorpions, tja då får man en kul överraskning när m,an ser 3-4 252/defender i varje lag. Majoriteten av vagnar i tier 8 MM är premiums nuförtiden. Emil 1 är också obalanserad enligt wot-stats gällande wr och damage precis som amx 49 och patriote. WG borde inse att de förstör sitt eget spel genom dåliga beslut.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Visa signatur